22 d’octubre del 2007

Incidència 670: tres dies per reposar una paperera

Dimarts passat vaig entrar una queixa al registre en línia d'incidències a la via pública que té el web de l'Ajuntament de Tortosa. La meua queixa era la incidència número 670, amb què volia advertir l'àrea de Serveis que feia més de quinze dies que faltava una paperera en un pas de vianants de l'avinguda Colom, just davant de l'oficina de Caixa de Tarragona. A més, encara hi havia els suports de ferro de la paperera, amb el perill que això representa. Finalment, tres dies després, vaig rebre un correu electrònic en què m'informaven que la incidència ja havia estat reparada. Al migdia vaig anar a comprovar-ho i la satisfacció només va ser inicial, ja que de seguida vaig notar que hi havia alguna cosa que no estava bé. La paperera no era nova, sinó de segona mà. Ho podeu veure en la fotografia que il·lustra aquesta entrada... El nou contracte de la neteja establia que l'empresa concessionària havia d'instal·lar cada any 30 papereres noves i 25 papereres amb bosses expenedores en zones verdes i parcs infantils, però la veritat és que aviat farà dos anys i la sensació és que Tortosa continua tenint la mateixa dotació de papereres que abans, però més envellides. No pot ser que es trenqui una paperera i que es reposi amb una altra de segona mà. Sobretot, quan encara no hem vist que ens posin totes aquelles papereres noves que ens havien d'arribar (ara de memòria només me'n recordo de dues, a la plaça d'Alfons XII i al carrer Pizarro).El primer que vaig pensar quan vaig veure la paperera seminova va ser que l'haurien tret d'algun altre carrer, i que ara deu haver un altre ciutadà entrant una incidència per comunicar que l'Ajuntament hauria de reposar una paperera...

9 comentaris:

  1. Crec que esta be solucionin una incidència en tres dies, el que no sembla tan be es que tingui que ser Gustau qui faci la denuncia No tenim policia de barri i regidor de barri?

    ResponElimina
  2. Estic d'acord en que tenim regidor i policia de barri, però ciutadants som tots i crec que tots tenim l'obligació de denunciar quan veiguem situacions carencials com pot ser el tema de la paperera. No podem desresponsabilitzar-mos de la nostra ciutat dient que ja està el policia i regidor de barri.
    Segur que si més gent fessim com Gustau les coses anirien millor. Tortosa som tots i tots tenim l'oblogació de fer una Tortosa millor.
    Felicitats a l'Ajuntament per solucionar el problema en tres dies.

    ResponElimina
  3. Sra. Cinta, esta clar que tots tenim responsabilitat en el manteniment de la nostra ciutat, però aquesta responsabilitat a de anar en consonància amb el que es cobra per ella, per tant una cosa es ser ciutadà que no es que no cobréssim, sinó que paguem per que les coses es facin i l'altra es cobrar per fer una feina i a sobre no fer-la . L'ajuntament no ha trigat tres dies en arreglar el problema, per que tal com diu Gustau ja feia dies que la paperera en qüestió estava trencada.

    ResponElimina
  4. Gustau que t'ha fet l'empresa de neteja?
    un dia et poses amb els seus treballadors, l'altre amb el seu stoc de material,
    sincerament no ho entenc, què més dona si es nova o vella?
    tens algun interès en que es fagi un nou contracte de la neteja a la ciutat?
    es que ho sembla,
    el responsable de tot es el qui paga i en aquest cas es la regidoria de serveis del ajuntament o l'ajuntament en general.

    ResponElimina
  5. Parlant de la plaça Alfons...la setmana pasada hi vaig passar caminant i davant d'Espuny casa a l'escala que pujes per les manises (que es menejen molt)hi havia mes de mitja manisa trencada..en lo que aixo comporta.
    ho heu vist vosaltres?

    ResponElimina
  6. Al senyor anònim de les 3.12 pm
    Jo contra l'empresa del contracte de neteja no tinc res, ni tampoc cap interès especial perquè es faci un nou contracte de neteja a la ciutat. Però el que vull és que es faci bé i fer valdre els meus drets com a ciutadà que paga impostos per tenir un bon servei. Perquè això no ho paga ni la regidoria de serveis ni l'ajuntament en general, com tu dius, sinó els més 38.000 tortosins que paguem els rebuts (amb un increment mitjà del 14% més a partir del 2008. Que jo sàpiga, qui sí tenia interès de canviar d'empresa va ser l'anterior govern, amb declaracions públiques en contra del servei que s'estava fent. El que passa és que sorprenentment va acabar adjucant-se el nou servei a la mateixa empresa.
    La pel·lícula va anar més o menys així:

    dijous , 13 de gener del 2005


    Tortosa vol més neteja i contenidors soterrats

    L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, ja va deixar clar, amb motiu del tradicional dinar de Nadal amb la premsa, que l'Ajuntament vol fer una gestió de residus pròpia. Segons va dir Sabaté, l'equip de govern és conscient de les deficiències de neteja que té la ciutat, i és per això que convocarà un concurs públic per adjudicar la recollida de les escombraries i la neteja viària. L'alcalde va afegir que havien contactat amb la concessionària actual i amb altres empreses interessades, i que la voluntat de l'Ajuntament és imposar una sèrie de condicions per garantir un servei millor. Sabaté va avançar que podrien reclamar la neteja constant de les zones comercials i dels altres punts de la ciutat que s'embruten més ràpidament, així com el soterrament dels contenidors del centre. Ferran Bel, que també és portaveu de CiU a l'Ajuntament, va afirmar ahir que respecta la decisió de Tortosa. Bel i Sabaté han polemitzat els últims dies sobre la recollida selectiva, en el marc de la brega política per la crisi de govern del Consell Comarcal del Baix Ebre.




    dimarts , 8 de febrer del 2005

    Tortosa busca revolucionar la neteja


    El ple de l'Ajuntament també havia d'aprovar les bases del concurs públic que regirà el nou contracte del servei integral de la neteja viària i de la recollida de residus sòlids urbans. L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va afirmar que l'Ajuntament pretén fer un esforç per millorar la imatge de la ciutat, i va admetre que amb l'actual contracte no han acabat d'assolir les millores previstes en la neteja viària. La regidora de Serveis, Dolors López, va explicar que el contracte vigent havia quedat obsolet, i que el nou servei millorarà la planificació i el caràcter preventiu de la neteja. De fet, va detallar que serà integral, ja que afectarà tot el terme municipal i tots els espais del domini públic, inclosos els solars municipals. Una altra de les novetats del contracte, que serà per un període de 10 anys i costarà un màxim d'1,9 milions d'euros anuals, serà la distribució dels treballs per brigades específiques, com una d'intervenció immediata. L'empresa adjudicatària, que se sabrà a l'abril, també haurà d'ampliar els horaris de recollida i neteja; renovar 375 contenidors ara i cada cinc anys, i instal·lar 25 papereres cada any. Tot i que no és obligatori, l'Ajuntament valorarà les ofertes que incloguin el soterrament de contenidors al nucli històric i a les zones comercials.




    dijous , 23 de juny del 2005

    Tortosa torna a confiar en Cespa per millorar la neteja viària i la recollida dels residus urbans


    El ple de Tortosa va aprovar ahir per unanimitat adjudicar la neteja viària i la recollida dels residus sòlids urbans a l'empresa Cespa, la mateixa que s'havia encarregat del servei els últims onze anys, i que havia acumulat moltes crítiques. El nou contracte costarà a l'Ajuntament gairebé 19 milions d'euros fins a l'any 2015, i té l'objectiu de revolucionar i millorar la imatge general de la ciutat. El ple també va fer reviscolar la polèmica per la possible comarcalització de la gestió dels residus.
    L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va reconèixer que la falta de neteja ha estat una qüestió «d'alta sensibilitat social i veïnal», ja que ha condicionat la imatge general de la ciutat. «No se'ns escapa que la falta de neteja ha estat un problema mal resolt durant el temps que ha durat el contracte anterior», va afegir Sabaté, que va remarcar que el nou contracte estableix unes condicions «més estrictes i extenses». L'alcalde va fer aquestes declaracions abans d'anunciar que l'Ajuntament tornaria a confiar en Cespa, l'empresa que s'havia encarregat del servei en els últims onze anys amb força crítiques, i que passarà a cobrar 1,89 milions d'euros anuals. De fet, la durada del nou contracte serà per 10 anys, així que l'Ajuntament destinarà gairebé 19 milions d'euros fins a l'any 2015, i millorarà en uns 300.000 euros anuals el contracte que fins ara ha tingut amb Cespa. «Estem fent un esforç econòmic important, però també garantim que exercirem un control decidit de l'activitat de l'empresa», va assegurar Sabaté.
    El fet que l'Ajuntament de Tortosa haja tornat a confiar en Cespa s'explica, en part, perquè finalment només una altra empresa havia aspirat a obtenir el contracte de la neteja i de la recollida de la brossa, Fomento de Construcciones y Contratas. Sabaté va detallar que Cespa es compromet a renovar tots els contenidors, que seran més grans, de càrrega lateral i amb una palanca de peu per no haver d'obrir la tapa amb les mans. L'alcalde també va explicar que el contracte preveu la instal·lació d'una desena de contenidors soterrats al nucli antic, així com de tres contenidors més a la resta de la ciutat. Cespa també haurà de reforçar el nombre de contenidors per a restes vegetals i el servei de recollida de cartró, paper i electrodomèstics. A partir del nou contracte es millorarà la maquinària de neteja i s'incrementaran les campanyes de sensibilització ciutadana. D'altra banda, també es farà una redistribució del personal per formar brigades específiques, com una patrulla permanent i d'emergències que estarà de guàrdia cada dia de la setmana.

    dijous , 17 de novembre del 2005

    Tortosa ja té a punt la revolució en el servei de neteja viària i recollida de la brossa


    L'Ajuntament presenta les noves dotacions i diumenge començarà a instal·lar 372 contenidors

    L'Ajuntament de Tortosa va presentar ahir les noves dotacions del servei municipal de neteja viària i recollida de les escombraries, que començarà a implantar-se durant el cap de setmana. El servei va tornar a ser adjudicat a l'empresa Cespa per 1,89 milions d'euros anuals, però el nou contracte estableix una sèrie de millores, com la renovació de tots els vehicles i la instal·lació de 372 contenidors nous, amb una capacitat que triplica l'actual i un pedal que facilitarà la seua obertura. Altres novetats són els camions de càrrega lateral i nous mitjans mecànics, que permetran reestructurar la plantilla i ampliar el servei.
    L'alcalde Joan Sabaté i la regidora de Serveis, Dolors López, van presentar ahir el nou servei de neteja i recollida d'escombraries de Tortosa, que l'empresa Cespa posarà en funcionament a partir de diumenge. La materialització del nou contracte, a partir del qual l'Ajuntament destinarà cada any 260.000 euros més per a la neteja de la ciutat, comporta la renovació de tots els vehicles, mitjans tècnics i contenidors d'escombraries. Sabaté va explicar que la principal novetat és la implantació de camions de càrrega lateral, equipats amb un ordinador que permet que el conductor realitzi totes les tasques des de la cabina. Fins ara, dos operaris havien de moure i enganxar els contenidors als camions. Per tant, el nou sistema serà més ràpid i facilitarà la reestructuració de la plantilla de Cespa, que té 45 treballadors.
    De fet, Sabaté va concretar que s'incrementaran els efectius dedicats a la neteja viària, i que el servei s'ampliarà als set dies de la setmana. En aquesta línia, la regidora de Serveis va explicar que també es crearà una brigada d'intervenció immediata, «que actuarà en casos d'emergència sense haver de destorbar el servei ordinari». López va afegir que també hi haurà un número de telèfon d'urgències, així com un nou servei de recollida a domicili de mobles i electrodomèstics vells, que la brigada s'emportarà a la deixalleria. Finalment, la regidora va anunciar que durant el 2006 començarà el soterrament d'un total de 13 contenidors en tota la ciutat, 7 dels quals estaran al nucli antic. Segons López, la resta de contenidors se soterraran més endavant, «però és un projecte encara en estudi».

    ResponElimina
  7. Què ràpids! A altres llocs com Amposta se'n van treure de l'avinguda de Catalunya fa uns dos anys i encara no s'han reposat i un banc a una plaça que el van trencar un grup de brètols que tampoc!!

    ResponElimina
  8. Gustau crec que en aquest tema no has tocat gaire. Mancava una paperera, ho vas "denunciar" i l'han reposat. Si la paperera és nova o vella, crec que no té gaire importància, una altra cosa seria si la que van col·locar estava trencada i per tant no podia ser utilitzada com a tal.

    Si l'han tret d'un lloc per posar-la en un altre, és un altre tema. De totes formes no crec que hagi estat així, i si ho ha estat algú altre es queixarà de la "sustracció".

    No se si tens alguna cosa contra l'empresa o contra els seus treballadors, però en aquest cas no has estat encertat. Vas queixar-te i al cap de 3 dies tenies una paperera on no la hi havia, què més vols?

    ResponElimina
  9. sapo roig, això que dius d'Amposta no és cert. Quantes papereres s'han col·locat a Amposta darrerament? UN MUNT. Vols dir que vius i passeges per Amposta? Volta una mica i veuràs. Evidentment sempre en fan falta de papereres.

    Sovint algú, com ara Gustau, ha de dir que manca alguna cosa perquè els responsables se n'adonin, ja ho has fet, sapo roig?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta