8 de desembre del 2007

Les Torres Bessones en un basar xinès de Tortosa

Dijous a la tarda em vaig quedar sorprès amb una pantalla mòbil que hi havia a l'aparador d'un dels basars xinesos de la plaça Joaquín Bau, al barri de Ferreries. La pantalla està concebuda com un diorama de la ciutat de Nova York, que mostra monuments com l'Estàtua de la Llibertat o els principals edificis de la metròpoli més important del món. Els diorames van ser molt populars durant el segle XIX, però aquest tipus de pantalles mòbils ja no tenen gaire sentit en la societat audiovisual d'avui en dia. De fet, no m'hauria fixat en aquesta, si no hagués estat perquè també apareixen les Torres Bessones, però sobretot perquè hi ha un moment en què el moviment dels vaixells i de difrents objectes voladors fa que un avió impacti sobre el World Trade Center, com en realitat va passar l'11 de setembre del 2001. He fet un petit vídeo que he penjat a You Tube, perquè el mireu vosaltres mateixos i em digueu si això només és una casualitat, o bé una demostració de mal gust...

8 comentaris:

  1. molt mal gust!!!

    ResponElimina
  2. A mi m'ha agradat molt. És cultural.
    Entenem com pensen els xinesos, si us plau.
    Lo mal gust és per a natros. Suposo que si ells l'han posat ho han fet amb el millor gust que disposaven.
    A mi, un cop gastat i gastat el 11-s una visió diferent crec que enriqueix. Només cal mirar-la amb bons ulls i el somriure a la boca. Humor xinés!

    ResponElimina
  3. "fa que un avió impacti sobre el World Trade Center".
    Tornateu a mirar, Gustau, jo no ho he vist que hi hague impacte.

    En quant a mario, dius: "A mi m'ha agradat molt. És cultural"
    primer, alla tu en la teua concepcio de lo cultural i segon encara que ho fos, no cal ser tan esnob i per molt xines que sigue....per a ells la xorrada amb video i el llergandaix amb alcohol, que tambe es xines i cultural.
    Nomes em queda el dupte si tambe ets dels que rebutja el flamenc i sevillanes i s'extassia amb la cultura de les antipodes, que muda.

    ResponElimina
  4. Home, només faltaria que "impactés" de veritat, i que també es veiés l'explosió. Pensa que només és un diorama, i que dóna el que dóna... D'altra banda, ja fa més de sis anys de l'11-S, i si han inclòs les Torres Bessones i l'avió al diorama deu ser per alguna cosa. No és la primera vegada que s'intenta fer negoci de les catàstrofes (i en això poso en primer lloc als nord-americans, eh?).

    ResponElimina
  5. Home beneit, jo no se si tu mires documentals. Per en fem de més grosses els humans. A més, la cultura kitx o "kitch"
    ja te això.
    I, se rellegeixes el que has escrit veuràs que tu mateix anteposes els teus gusts. No som tant diferents.
    Jo no el posaria al menjador de casa tampoc. ;-)

    I no, m'agrada el flamenc i els flamencs, també solen ser força kitx, i aquí et poso una sevillana que em se de memòria

    Amarivi el oro es
    blanca la plata,
    blanca la plata,
    blanca la plata,
    y azuleveles son los ojos
    que a mi me matan
    que a mi me matan
    Azule, azule
    azule, azule,
    como el color del cielo
    cuando no ha nubes
    tran tran tararararan
    tran tran....

    ResponElimina
  6. home si vols dir que "sembla", "pareix", "simula" o "volen donar a entendre" que impacta.......pos posa-ho i s'ha acabat lo pleit, no?

    ResponElimina
  7. És molt fort, donat el meu punt de vista.
    Però com esta, moltes altres. No em posaré a mencionar els diferents articles que venen a estes botigues...

    ResponElimina
  8. per cert, per molt catastròfic que sigui (generalment comercial) creieu que algú ho ha de comprar?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta