20 de desembre del 2007

Només la Cambra de Tortosa se'n recorda de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta

Alguns ja han dit que és la carta als Reis de les 13 cambres de comerç de Catalunya. Però en realitat, les propostes en l'àmbit de les infraestructures, que ahir van posar sobre la taula les cambres de comerç, amb una vintena d'actuacions que consideren estratègiques per garantir la competitivitat i la cohesió territorial del país, diuen moltes coses sobre quines són les prioritats dels sectors socioeconòmics de cada territori. En aquest sentit, només la Cambra de Comerç de Tortosa va plantejar dues propostes que beneficien el conjunt de les Terres de l'Ebre, encara que una part important de les nostres comarques (la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, excepte Rasquera i Ginestar) pertanyen a l'àmbit cameral de la Cambra de Comerç de Reus. La institució presidida per Issac Sanromà només va remarcar la necessitat d'un canvi urgent en el model de gestió del seu aeroport. L'altra proposta estava consensuada amb les cambres de Tarragona i Valls, perquè consideren prioritària la creació d'una xarxa de rodalies ferroviàries del Camp de Tarragona, que uneixi els grans municipis del litoral, com Tarragona, Vila-seca, Salou, Cambrils i Torredembarra, amb les ciutats de l'interior: Reus, el Vendrell i Valls. Res per a Móra d'Ebre, Gandesa, Flix o Batea. Mentrestant, la Cambra de Tortosa reclama el desdoblament de tot l'eix de l'Ebre (C-12) dels dels Alfacs fins a la Seu d'Urgell, una mesura que beneficiaria el Baix Ebre i el Montsià, però també la Ribera d'Ebre i també la Terra Alta, ja que la institució presidida per José Luis Mora també reclama la vinculació d'aquesta actuació amb la millora de la C-43, la carretera de Gandesa. No he vist que la Cambra de Reus haja demanat la sortida de l'autovia de l'Aragó (A-68) per l'N-420 fins al port de Tarragona, com promouen Gandesa, Móra d'Ebre i Falset. D'altra banda, la millora de la navegació fluvial, siga quin siga el model que s'adopti, també és una proposta que pensa més enllà de l'actual àmbit d'actuació de la Cambra de Comerç de Tortosa.

També podeu llegir:
-Les cambres projecten juntes les grans infraestructures de Catalunya (El Punt)

9 comentaris:

  1. Pos si el futur de aquestes Terres pasa per les mans de segons qui, aviats estem tots....

    ResponElimina
  2. És indignant que la cambra del comerç de tortosa no nomeni la paraula "ferrocarril", sembla que sigui una paraula prohibida per a la gent de la cambra. Estic d'acord en que demanin el desdoblament de carreteres i altres infraestructures, tot i que serveixen per beneficiar a certs membres de la cambra que es dediquen al món del transport de passatgers per carretera, però a més beneficiaran al conjunt del territori.El que no poden fer la gent de la cambra és, en representació dels interessos de les terres de l'ebre, viure d'esquena al ferrocarril i no tenir-lo en compte, de manera que només es busqui l'interès particular de certs dirigents.
    Si aquesta gent ens representen, estem ben apanyats.

    ResponElimina
  3. És molt trist saber que les altres cambres demanen infraestructures ferroviàries, mentre la nostra només demana asfalt. Aixi mai tindrem les infraestructures que desitgem segons aquella dita popular de "quien no llora no mama". No farem altra cosa que tenir carreteres, i un mitjà de transport tan útil, efectiu (a més és el que menys contameina) i important per al desenvolupament del territori no és ni digne de menció per part de la cambra. Anem bé, si volem deixar de ser la regió més empobrida del país.

    ResponElimina
  4. Avans de desenvolupar el territori, em de desenvolupar la clase dirigent i no em refereixo, solsament, al pensament i actitud dels noms "de sempre" (als que caldria convidarlos a autoaparcarse)sigui quin sigui l'àmbit social de provenença(que hi ha de tot;es a dir, les families de sempre no sols son patronimiques, hi han sindicals...).Dels "de sempre" alguns anaven de "pijos,provinents de la dreta mes carca i desinteresats(s'en fotien clarament) per la lluita social i autonómica i ara son autonomistes(quasi nacionalistes)i lliberals d'esquerres....;D'els altres, algún vesteix marques de prestigi i diners, i es mantenen democraticament(...)en el lloc.
    ¡¡ Au, va !!

    ResponElimina
  5. No hi haurà inversions en ferrocarril perquè no hi ha massa crítica, és dur però és així. Si algun dia para l'Euromed i es mantenen els serveis a les línies de València i Casp podem estar contents.

    ResponElimina
  6. Per aquest motiu hem de fer crítica i ens hem de manifestar a favor d'aquest mitjà de tranport, ja que no ho fan els nostres dirigents

    ResponElimina
  7. Estic segur que els 4 primers comentaris són de la mateixa persona. I més veient la poca diferència de temps d'un missatge a l'altre.

    Em sembla penós que, enlloc de reconéixer que la Cambra se n'ha recordat de tot el nostre territori, immiscuint-se en l'àmbit camaral de Reus, tan sols sapiguem criticar. Si és que a tortosa sempre fem el mateix. Pena em fa.

    Dit això, i agraint de nou a la Cambra que pensi en totes les nostres terres, jo també els animo (si no ho fan ja) a què treballin TAMBÉ pel ferrocarril, tot i que per desgràcia, estic d'acord amb l'anònim de les 5:15 PM.
    Respecte això, l'anònim de les 5:58hauria de saber que "massa crítica" no vol dir fer crítica, sinó que no hi ha prou habitants al territori
    Des d'aquí animo a la cambra a seguir treballant i a esforçar-se una mica més, tot i sabent que no són càrrecs remunerats
    Salutacions a tots

    ResponElimina
  8. si hi ha una massa crítica per a poder fer autovies, també n'hi hauria d'haver per a que parés l'euromed.

    salut!!

    ResponElimina
  9. Soc l'anonim que ha escrit el segon comentari, i asseguro a l'anònim de les 6.19 que no he escrit jo els altres 3 primers comentaris. Això és una mostra de que hi ha gent que pensa el mateix. Revindico de nou que estic molt d'acord amb el treball que està fent la cambra, està demanant grans infraestructures que ajudaran a desenvolupar el territori, però prego que, deixant de banda interessos personals, es posin a treballar amb força per millorar els serveis ferroviaris a l'Ebre.

    Bones festes!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta