
Ferran Bel va detallar que durant els últims dos anys han pogut constatar l'alta ocupació del pàrquing de la plaça Alfons XII, amb taxes que assoleixen el 100% en algunes hores del dia. «Encara no hem arribat a la saturació, però hi ha dies en què el pàrquing de la plaça Alfons XII està complet durant un parell d'hores», va dir Bel. Així, l'alcalde va remarcar que Tortosa necessita impulsar la construcció d'altres aparcaments a la ciutat, tot i que va preferir no revelar els detalls de les negociacions que ja s'han fet amb diferents promotores, ni tampoc els possibles emplaçaments dels possibles nous aparcaments. A més, Bel va precisar que la ciutat necessita «més aparcaments permanents i també de rotació», en una clara al·lusió a l'ampliació de la zona blava, que ara a Tortosa té unes 450 places. En aquest sentit, Bel va dir que confia que durant el primer semestre del 2008 comencin les obres del nou edifici de les delegacions de la Generalitat, que tindrà un aparcament subterrani amb unes 200 places, la majoria de les quals seran públiques.
Però l'alcalde va assenyalar que Tortosa necessitarà més places al nucli antic, i que els altres punts crítics són la zona centre i el barri de Ferreries. De fet, Bel va confirmar l'existència d'una petició dels comerciants del centre, que han demanat l'habilitació d'un gran aparcament en superfície als actuals terrenys de Renfe, quan s'hagin aixecat les vies i mentre no es faci la urbanització del sector. Però Bel pràcticament va descartar-ho, ja que va dir que entre l'ocupació dels terrenys i l'inici de les obres haurien de transcórrer pocs mesos. Amb tot, Bel va suggerir que el pàrquing subterrani que es farà als terrenys de Renfe podria ajudar a amortitzar un altre aparcament proper al riu, a l'avinguda Felip Pedrell. Sobre el pàrquing de Ferreries, Bel va dir que estudien altres opcions, al marge del projectat des de fa anys a la plaça Joaquín Bau. Amb tot, l'alcalde va declinar donar més detalls, per no generar «falses expectatives» i «més frustració» entre els ciutadans.
El Punt (4-Desembre-2007)
Gustau, algo del concert de l'Aguilot del 30 de novembre?
ResponEliminaja us dic jo, no treiem tot el profit possible dels pasos de peatons - a les 8.55 avui zona del Temple; en un pas de cebra, un remolc dels treballadors de l'ajuntament en una banda, un cotxe privat en l'altre; proxim pas de cebra, ocupat per furgoneta fecsa/endesa, però encara quedava una plaça lluire a l'altra banda.
ResponEliminaEn algunes ciutats de França he vist aparcaments als afores i servei gratuït i continuat d'autobusos o microbusos -que són utilitzats tant pels visitants com pels que hi viuen- per a accedir al centre. Suposo que si ho fan és perquè el cost no deu fer trontollar les arques municipals i les contrapartides (menys contaminació, seguretat per als vianants, servei públic...) són importants.
ResponEliminaDir que falten aparcaments i no potenciar el trasport pùblic es una grand errada. Per aixó, la pujada de preu de l'autobus pùblic es una cacicada.
ResponEliminaTenim dos Instituts a 50 metres l'ún de l'altre, al barri de Ferreries, els dos en més de 1000 alumnes, i a la resta de la ciutat no n´hi ha cap més. Pregunto: com hi poden arrivar els alumnes, sobre tot els de Tortosa que han de passar el pont?. En un bon i económic transport públic, segur que en faríen ús, i molts pares no seria necessari que els hi portessen. A més els inculcariem els avantatges del transport públic en contra del transport privat.
ResponEliminaAra el senyor Bel be a descobri la sopa d'all.
ResponEliminaAlguns programes electorals que estaven pensats per governar i que no es van fer amb la demagògia que ell va fer el seu, ja tenien en compte la construcció de vora 2000 places de parquing a Tortosa, però ell com sols pensaba en ser alcalde i es va dedicar a comprar vots a base de demagògia barata ara ens be amb descobriments.
nomes que gastesen la meitat amb tabac, bollicaos, mobil i porrets, molts dels estudiants de ferreries podrien anar en bus encara que sigue car.
ResponElimina