25 de març del 2011

Ebrencs Independents vol consolidar-se a Roquetes i ser la sorpresa a Tortosa

Ebrencs Independents (EBIN), el partit que presideix el regidor roquetenc Javier Alegret, provarà sort a Tortosa. El cap de llista serà Rafael López, tot i que la cara més coneguda de la candidatura és Dora Casadó, activista en defensa dels animals, i que serà la número 2. El tercer lloc de la candidatura l'ocuparà Trini Lleixà. López proposa retallar el sou dels polítics, i que l'alcalde cobre un màxim de 2.000 euros, amb l'objectiu de crear un fons social. Alegret, que anirà acompanyat per Francisca Mulet i Ismael Valls, va anunciar que EBIN busca consolidar-se a Roquetes, i “ser la sorpresa” a Tortosa. EBIN també es presentarà a Deltebre, amb la Unió pel Poble de la Cava.

Publicat a El Punt

63 comentaris:

  1. Agrair a Gustau per fer-mos lloc al bloc.
    Som un partit en pocs recursos,pero aixo no vol dir que farem un mal paper.
    Estem al costat dels ebrenc,com aixi ho demostrarem.

    ResponElimina
  2. Ignorant, per a quan una aparició pública dels candidats a Tortosa?
    O televisiva?

    ResponElimina
  3. Nion, t'han aviat com es pugui, esperem que els fassin moltes entrevistes i aclareixin els dubtes dels ciutadans.
    Cal fer-ne difusió per a que la gent els pugui coneixer bé.
    És una bona alternativa de partit per a les persones que estan "cansades" dels partits de sempre.
    A Tortosa falten persones en ganes de canviar les coses.

    ResponElimina
  4. Ja em perdonareu, però això de que l'alcalde de Tortosa ha de cobrar 2.000 € màxim, ( suposo que bruts a més, no ? ) ho trobo una mica un insult a la intel·ligència. Em recorda molt a aquells que et truquen a casa ( ahir mateix ) i immediatament després de saludar-te ( amb molta correcció ) et diuen què tenen un obsequi preparat per a tu i si els dius que no el vols, com va passar, et diuen antipàtic. És com allò del caramel i els xiquets.
    A veure, com es pot proposar, sense demagògia, què l'alcalde de Tortosa hagi de cobrar, si fa o no fa, el que un conserge ?
    Tot el respecte a les persones, ara bé, a aquestes altures del partit, anar de la mà d'Alegret, no crec que sigui signe d'alternativa. Independent dels partits, però partit, i des de fa molts i molts anys.

    ResponElimina
  5. i per què 2000€ i no 1900€ o 2100€? S'ha debatut i s'ha decidit que és el que el cap de llista vol cobrar?
    Hi han recomanacions de les federacions de municipis on es marquen els criteris ha seguir per decicir els sous del conjunt dels regidors.

    ResponElimina
  6. Un conserge guanya 2000 euros al mes? Serà a Alemanya o a Suècia, els sous d'este país són miserables (excepte per als politics, és clar).

    ResponElimina
  7. Està clar què m'he passat una mica, Lluis. He fet una caricatura i he dit conserge per no dir una altra categoria de funcionari. I a més parlava de sou brut.
    Peró tu trobes lògic que l'alcalde d'una ciutat de 35.000 habitants cobre 2.000 € ?. Is the cuestion.

    ResponElimina
  8. Cucafera, jo hasta trobo lògic que no cobre.
    Se és polític per vocació de servei al poble o pel sou?
    De fet el més lògic és que se li pagués el mateix que cobra per deixar la seva feina, si és assalariat, o l'equivalent a l'escala de funcionariat segons estudis i antiguitat laboral en el lloc que ocupés.
    Als regidors seria més complicat, però, igualment l'equivalent a la dedicació amb la seva feina, seguiria...
    D'aquesta manera molt picaflautes desapareixeria del mapa.
    Que fitxen com tot deu i mariquito!
    I a tal honor tal senyor.

    ResponElimina
  9. Nion, això de cobrar el que es cobra abans es molt graciós. Jo parteixo de la base de que s'ha de cobrar per la feina que es fa i si un paleta fa d'alcalde ha de cobrar com un alcalde. I si el gerent d'una empresa fa de alcalde, el mateix. Tot el demés, es desprestigi general. Si a alcalde hi pot arribar qualsevol i no necessàriament preparat per a ser-ho, aquest és un altre debat, però si ho fa, és perquè ha estat votat.
    Anem a veure, podríem arribar a l'esperpent de que si una persona amb preparació i que a la seva vida laboral hagi desarrolat feines d'importància i un cert nivell econòmic, però per circumstancies, als últims anys hagi estat fent feines poc qualificades de mileurista, llavors, què s'ha de fer, cobra 1.000 € ? I per massa, exactament el mateix, si algú ve d'una professió o activitat on cobra 100.000 €, també ha de cobra això ?. No home no.
    Un darrer exemple, si un jugador de futbol passa del Nastic al Barça, ell jugarà igual i serà el mateix, però no cobrarà igual, segur.
    Tot això, per cert, no vol dir que no em semble excessiu que Bel cobre 60.000 €

    ResponElimina
  10. Jo lo que trobo insult es que los politics cobren lo que cobren i tu per a poder cobrar un sou digne tens deixarte lo fisic per a quan no servixques te fotiguen un xut al cul,en EREs i merdes destes.
    Jo en 2000 euros al mes tindria mes que suficient per a viure i no crec que un alcalde s'ascalde molt per cobrar aixo.
    De la manera que parles cucafera,no saps que es dixar-te la salut per cobrar una merda de sou que despues se reduix per culpa dels politics que nomes volen que paguem i paguem mes impostos.
    Lo que ha dit Nion te tota la rao,fins hi tot no tindria que cobrar,pero aqui se tindria que valorar lo tema dels gastos i crec que 2000 euros esta be.
    Los politic nomes troben solucions a costa dels mes devils(los ciutadans)retallada per aqui i pujada per alla,ja conmensa a ser hora que algu lis pare los peus,i ojala mes gent com Rafa comensen a donar la cara.

    ResponElimina
  11. 2000 euros al mes em sembla poc per un càrrec de responsabilitat com és ser alcalde, el que no tinc clar és com es calculen i si té relació amb el nombre d'habitants. P.e. Hereu cobra el triple però governa una ciutat 30 vegades més grossa. El que caldria és que cobressin per objectius o productivitat, però no només els politics, tots els funcionaris. Tot i que seria complex de mesurar.

    ResponElimina
  12. Molt bé ignorant, és una mica tard, però m'has picat. Jo nomes volia que entenguis, tu i tothom, què això de posar-nos en si els polítics han de cobrar o no ( amb els nivells, parlem-ne ) és fàcil, gratuït, demagògic, recorrent i, sense saber-ho, elitista. Perquè, ignorant, tu, què tens tant de dret com tothom, ha presentar-te a unes eleccions, podries fer-ho si fos sense cobrar, com dius que seria el teu ideal ?.
    Saps que passa ?, que jo intento ser equànime, i si el meu "jefe" ( que no propietari ), que no és cap fora de serie, cobra 4.000 € per dirigir una empresa de 25 treballadors. Un alcalde amb 300 i un pressupost de centenars de milions d'euros, penso que no ha de cobrar-ne 2.000. Per a mi és molt fàcil d'entendre.
    Quant a mi, estimat, et diré que canvio els teus ingressos pels meus ( que em mori ara mateix ). T'he contestat ?
    A modo d'exemple, particular, si em permets. Fa bastants anys què en la negociació d'algun conveni laboral, defensava que les persones havien de cobrar per la responsabilitat que tenien, reduir radicalment el ventall salarial i, sobre tot, eliminar la prerrogativa de l'antiguitat com element de majors ingressos. ( igual feina, igual salari ) sense discriminacions ni de genere ni d'edat ( ni per vell ni per jove ). Suposo que no cal que t'explique el poc èxit dels meus plantejaments en aquells que els afectava l'antiguitat. Te conto tot això per demostrar-te primer, que sé el què és un salari mig/baix, acotxar el llom i, amés, defensar l'igualament de salaris, però sempre dintre d'un ordre i sentit de l'equitat. La meua, això sí.
    Ja em perdonareu el rotllo, però ja he dit què alguns judicis d'intencions m'han picat.

    ResponElimina
  13. Lo dels 2.000€ és un acudit?

    Jo estic estudiant una carrera de ciència política i de l’administració per en un futur poder trobar feina en alguna Administració, local, regional, nacional o europea i a mi això em suposa un gasto econòmic força gran (l’arrendament del pis, els menjars diaris, la matriculació del curs, màsters, crèdits lliures...), per no dir 4 o 5 anys sense cap tipus d’ingressos ni possibilitat de cotitzar en el mercat laboral, per desprès passar-me un any més de becari cobrant menys de 600€ al mes. El que és una vergonya és que un encofrador fins ara cobrés més de 2.000€, més que el que molta gent cobrarà desprès de gastar temps i diners en formar-se acadèmicament (aparelladors, historiadors, advocats...). Amb això no vull depreciar cap tipus de feina, però tindria que haver una piràmide salarial i per suposat que un alcalde no es pot situar, en aquesta piràmide, al mateix nivell salarial que un muntador d’electrodomèstics, un paleta o un forner, simplement per seny.


    Que els polítics cobren un bon sou? Per suposat que sí, podríem discutir el tema de rebaixar alguns privilegis dels polítics, però pensem-hi seriosament, la política s’ha professionalitzat i no deixa de ser un ofici més, amb això vull deixar clar que quan algú és fica en política s’hi ficarà per molts motius, però els principals són el adquirir major prestigi, poder de decisió i per suposat adquirir major renta (un millor sou). Però no ens enganyem, la seva funció és vital i com en qualsevol empresa, si no fas bé la teva feina te’n vas al carrer (tot i que això no sempre es compleix, ni en els polítics ni en les empreses). En canvi pegar xuts a una pilota no ens traurà de la crisis o crearà treball i el senyor Messi cobra 30 milions d’euros cada any(en 3 anys podría comprar a Cristiano Ronaldo)i ningú en diu res. Per comparar: el president del govern cobra uns 80.000€ l’any...29.920.000€ menys que l’esmenta’t jugador.

    ResponElimina
  14. Al tanto, Gutijaume, si com a raó fonamental per a cobrar més, donem la de què ens hem gastat molts de cales amb els estudis, aquells què han estudiat ( el mateix que tu ) amb beques o en universitats públiques, no haurien de cobrar el mateix ? Fins i tot podríem arribar a la conclusió què aquell què estudie medicina, per exemple, a Barcelona que dormi i menge a casa i què, en comparació al d'aquí, al cap de cinc anys de carrera haurà estalviat, entre allotjament, manutenció i transport, 20.000 ? € menys, si acaba treballant de metge de capçalera igual que un d'aquí, hauria de percebre menys, com a mínim fins amortitzar els 20.000 € ?.
    Insisteixo: Igual feina igual sou. Una altra cosa seria un professional amb exercici lliure de la seva professió que pot facturar al preu que vulgui o considere oportú, ja sigui per recuperar la inversió o pel que sigui. allà ell.

    ResponElimina
  15. Ala, uns altres al mangoneo!!si bé és positiu que hi hagin nous partits, les premises d'aquest me pareixen poc serioses i molt demagògiques, en la qüestió dels sous. No m'importa que l'alcalde cobre un sou alt mentre faci bé la seva feina (tota una utopia avui en dia en los polítics que tenim), no sé de vegades me sembla que estos independents estan fets de retalls del que partits més grans s'han espolsat...però millor que s'ocupen de dir que faran més per Tortosa llevat de lo dels sous i apuntar-se a tots los saraos de les entitats.
    A vore si Muniatto monta un partidet tipo Cori i mon riem tots un rato...el meu vot ja el té!

    ResponElimina
  16. Si que hi ha paisos on els regidors i alcaldes dels pobles no cobren ... i també van endavant :)
    Pero, bé, jo que si que he estudiat un munt, i més amb els cursos repetits, estudiar dia i nit, i estiu i hivern, entre birra i birra, que no vaig poder acabar el EGB fins els 64 anys, vaig a demanar el jefe que em puja el sou ....

    ResponElimina
  17. Quines ganes de perdre el temps amb els sous dels polítics ....

    Si el Sr. Alegret surt elegit regidor i té sort (com aquests 4 anys, per l'enganyifa roquetera) cobrarà tot el que pugui i més, de l'ajuntament, del consell comarcal i d'allà on sigui, més o menys com quasi tots ...

    ResponElimina
  18. Guti, jo tampoc entenc això que dius que s'ha de cobrar depenent del que t'ha costat la carrera. Al meu entendre és una simple questió d'oferta i demanda p.e. llicenciats en psicologia n'hi ha a patades i els hi costa els mateixos cales els estudis que als enginyers de telecomunicacions. Com d'aquests n'hi ha menys, estan mes cotitzats i per tant cobren sous més alts. I dintre de professions concretes els sous també varien segons els coneixements, p.e. un programador PHP cobra menys que un de NET i aquest menys que un de Java. En resum, que per tenir un bon sou has de saber fer alguna cosa que poca gent sapiga fer i que tingui una demanda alta.

    ResponElimina
  19. No es cap xiste Guti.
    Un encofrador s'hi juga la vida i 2,3 0 4000 euros ho trobo insuficient.Quina vida es juga un politic?
    Clar que si has fet una carrera,quant trobigues faena d'aixo, cobrigues un bon sou.
    Pero normalment,les carreres dels politics tenen poc a vore en politica,llavors que pasa?
    Em de pagar entre tots,los gastos de la carrera del alcalde? Aixo es lo mai entes jo Guti.
    Unaltra cosa,trobo que mires molt a la gent per dalt del hombro.
    Tant Rafa com jo i molta mes gent som currantes de mono i no de traje i corbata,som mes consients del que pasa al mon per culpa de les vostres carreres i privilegis.

    ResponElimina
  20. ignorant, ens hauríem de centrar una mica. Ara resulta què un encofrador que, segons tu, es juga la vida, ha de cobrar més que qualsevol altre persona, independentment de la feina, capacitació etc. A banda què, si es juga la vida serà, sobre tot, perquè no compleix les normes de prevenció de riscos. Imagina't el que hauria de cobrar un policia, un bomber o un xofer, que, estarem d'acord en que la seva professió comporta intrínsecament un risc o perill evident.
    I si em permets, ignorant, tot això que dius de que per ser de mono i no de corbata s'és més conscient del que passa al mon, és una solemne xorrada. El que s'ha de buscar és gent formada ( com més millor ) i conscienciada. Jo en conec uns quants de mono que no tenen consciencia de res. Igual que de corbata, clar que sí. Peró no dubtes una cosa, persones que vulguin ser alcalde de Tortosa per NOMES 2.000 € al més en trobaràs poques, i si en trobes alguna o és perquè es ric, perquè ara en guanya 1.000, o perquè no seria un bon alcalde.
    Òbviament, em puc equivocar, i de la mateixa manera que un capella, al que no se li discuteix la seva formació, es conforma en un determinat ( i escàs ) nivell d'ingressos, també podria travar-se algú que ho fes en la política, però de moment, em penso que no existís. I si ajuntem preparació i altruisme, encara menys.

    ResponElimina
  21. La història està plena de persones que sense gaire formació acadèmica han dirigit pobles, nacions i imperis. No ho es tot la lletra.
    Molts altres han inventat, descobert, escrit, compartit, etc.
    Mala societat seria la nostra si no disposes d'exemples per a tot.
    Al nostre voltant hi ha moltíssimes persones que dediquen part del seu temps en diferents tasques socials. Voluntariat se'n diu a n'aixo.
    El que passa es que actualment és menyspreen aquelles persones que no tenen formació reglada. Però, ens consta a tots que sorpreses n'hi han, i un enginyer pot ser un bon enginyer, però un totxo per relacionar-se amb els demés, per escoltar, compartir o dirigir.
    No una carrera ens fa més bones persones, ni ens dona una comprensió global del que és la societat. Petita comunitat la nostra. Penso amb el xinesos o indis de la Índia. Mil milions de persones. Quasi res.
    Tu dius que hi ha poca gent que tingue altruisme. Això voldria dir que algo fem malament, ja que això és una virtut que en la societat actual està apagada. Així ens va.

    ResponElimina
  22. Amb el que he dit volia que algú arribés a la conclusió que per 2.000€ al mes poca gent voldria ser alcalde, ja que hi han feines més agraïdes pel mateix sou.

    Espanya últimament s’ha especialitzat en exportar capital humà qualificat i en importar mà d’obra poc qualificada, això demostra la ineficiència del nostre sistema educatiu, doncs cada nou llicenciat li costa uns diners a l’Administració, si desprès, aquest emigra a França o Alemanya perquè el sou és millor i el reconeixement a l’esforç major, suposa una pèrdua també de diners invertits.

    A quin país s’ha vist que la gent en lloc d’engronsar el currículum és trobi obligat a reduir-lo per poder trobar una feina? L’altre dia buscant feina per Barcelona vaig trobar una oferta per una fàbrica de plàstics de Cornellà, el problema era que aquesta oferta havia rebut més de dos milers de currículums i la majoria eren llicenciats, això significa que alguna cosa estem fent malament.

    Responent a Lluís i Cucafera, m’he degut explicar malament...Quan parlo de diners i temps perduts em refereixo a que jo em passaré 5 anys (mínim) estudiant fora, això suposarà que jo m’incorpori al mercat laboral amb una edat de 25-28 anys i total per a què? Per a ser mileurista? Per a n’això, sincerament, faig com alguns companys meus, que es van ficar a treballar a l’obra amb 18 anys i van guanyar el suficient per pagar-se un cotxe i roba de marca, quan ells es jubilin als 67 a mi em tocarà treballar fins quan? Fins els 72 anys, perquè vaig pensar que amb una carrera podria optar a un millor sou?

    Els meus pares estan fent un esforç important per a donar als seus fills una cosa a la qual ells no van poder-hi accedir per circumstàncies de la vida, una educació universitària, però l’esforç valdrà la pena? No té res que veure amb quina carrera fas o si et costa més o menys, jo mateix vaig gaudir de beca el primer any d’universitat, i estudio a la púbica. Simplement considero de calaix que a més preparació, més sou, és així de senzill.

    Ignorant, estic molt d’acord amb tu, un polític tindria que tindre una preparació, disli ciències polítiques, disli sociologia, en això coincidim. Ara no em diguis que miro per sobre als demés, vinc d’una família de currants, a la qual ningú li ha regalat res, te ho asseguro, i jo mateix em passo 10 mesos estudiant i 2 treballant (montador d’electrodomèstics, paleta, electricista, forner...). Dius que si em de pagar la carrera de qui vol ser alcalde? Clar que sí, igual que hem de pagar entre tots la de qui vol ser metge, perquè desprès tots volem que ens atenguin a la consulta i que ens governin bé, igual que entre tots hem de pagar ajudes a qui està aturat o a qui no té suficient per pagar-se els estudis...

    ResponElimina
  23. Gutijaume explica'm com és que amb els diners, i esforços, que surten del territori hi ha tant pocs que tornen per ajudar-nos als que vivim aquí, a costa de millors sous potser, i que hem estat dedicant temps i hores per la nostra comunitat i fills al mòdic preu de zero euros.
    A mi els meus pares em van fer el mateix que ara et fan a tu els teus, el que, per causes que no venen al cas no vaig poder acabar els estudis.
    La dona i jo hem pagat dues carreres, mes ben dit, encara estem pagant ja que encara no hem reeixit de l'esforç.
    Però, saps, la felicitat no te preu, o si que el te. I aquí l'he trobada.
    Tu seràs d'estos que no tornaran. No t'ho recrimino. Però, seràs un de tants fills de les nostres terres que ara viuen escampats pel món. I es que l'opció que has escollit aquí et serà difícil de continuar-la.
    Tant de bo et vagi molt bé. Però, seràs un emigrant més, amb bon sou, però lluny de nosaltres.
    Son faves contades.

    ResponElimina
  24. Nomes de seguretat?
    Que poc sas de la vida real o almenys este tema l'ingnores per complet.Encara falta molt consiensiacio per part de la majoria d'empresaris.
    Bueno, i si Rafa te intencions de fer aixo si guanya,quin problema hi ha?
    En Rafa tindrem trasparencia total i no dependrem de desicions de partits de la capital.
    Guti,esta clar que lo teu sou no tindra que ser mileurista i damunt veig que tencanta lo tema politic.Espero que cuan t'hi dediques,no t'olvides de la clase mitja baixa com la majoria dels politics que nomes hi pensen a les campanyes electorals i au.LLavors,potser tindras lo meu soport.Segur.

    ResponElimina
  25. Jo per Barcelona no em passejo amb la camiseta del Madrid o la de la selecció, em passejo amb la elàstica del C.D Tortosa, la que commemora el centenari del nostre club, camiseta que em va regalar el meu avi, per tant no Nion, em sento molt orgullós de ser qui sóc i de vindre d’on vinc, per això als debats de classe sempre que toca apareix algun tema de les nostres terres (correbous, finançament, comunicacions...) tant de bo pugui trobar feina i una bona remuneració a n’aquestes terres, lo que com sabràs no es pot viure de la felicitat i els diners juguen un paper molt important, per desgràcia. Aquí ho tinc tot amics, família, parella i deixar-ho no em suposa cap alegria i com jo estic segur que molta gent, que tot i treballar o estudiar a Barcelona baixen cada fi de setmana a veure als seus.
    Crec que, si la gent marxa ho fa per necessitat i que potser aquestes terres no són suficientment agraïdes amb els seus fills. Ara per ara les coses ens diuen que pocs de nosaltres podrem tornar, doncs si no hi ha feina ni a Barcelona imagineu-se a Tortosa, per desgràcia la majoria en haurem de guanyar la vida lluny de vosaltres, sí, però tenint sempre en ment tornar, doncs hi ha molt per fer i molt per lluitar.

    ResponElimina
  26. Ignorant no puc oblidar la classe mitjana doncs m’oblidaria de les meues arrels.
    Això sí, si algun dia tinc el teu suport serà per encetar una ampolla de cava!! xD

    ResponElimina
  27. Eic, amollat, que dius que no son agraïdes?
    De que has viscut fins ara?
    Que tot t'ho han de dir.

    ResponElimina
  28. BUeno nois,jo faig un parentesis i fins dema per la tarde no podre vore los vostres comentaris,pero que sapigueu que pel mati hi juga lo CD TORTOSA a la Rapita hi mos hi juguem molt,avore si vens Guti que en aixo pareix que coinsidim.

    ResponElimina
  29. Tornem-hi ignorant, encara que tu estiguis per damunt dels partits de la capital, això dels independents ja fa molts anys que està inventat. Saps quants n'han passat per l'ajuntament de Tortosa d'aquests què tenen tanta vocació, altruisme, ganes, saviesa, què son més del poble que ningú etc, pos no menys de quatre, i estic per dir que cap d'ells ha repetit mandat.
    Una altra cosa t'he de dir, em pensava que ja havia quedat clar que no accepto lliçons de conscienciació proletària, però bé. Tu no te'n dones compte però, en aquest tema, fas el mateix que critiques: mirar per sobre del muscle als demés com si fossis l'únic que treballa.
    Quant als perills a les feines, jo no he entrat en culpabilitats, simplement constato que, sovint, no es compleixen les normes de prevenció de riscos laborals. Ara, si vols, també et puc dir que l'incompliment bé per dues bandes. Però el fons de la qüestió està en que la feina d'encofrador, en si mateixa, no te per què representar necessàriament una exposició de la vida.
    I finalment, per si encara no ho sabies, Gutijaume és del PP, i home, per molta ciència política que estudie, això de les classes ( mitjanes baixes, dius tu ) ho tenen molt clar.

    No voldria semblar que vaig a saco amb tu, ignorant, de debò, però parlant de Ebrencs independents, quantes iniciatives, propostes o aportacions al debat public han fet en aquests darrers quatre anys de mandat ?

    ResponElimina
  30. Nion, estic prou d'acord amb moltes coses de les que dius al teu comentari de les 5:32, i no és cap incongruència. Potser abans m'ha faltat aclarir una cosa: tot el que he dit és a partir de la consideració que jo tinc de que per a ser alcalde de Tortosa cal dedicació complerta. Tot el demés ho dic en funció d'aquesta premissa. Parles d'història, nacions i imperis, però convindràs amb mi què avui dia, dirigir un país o ajuntament, encara que sigui menut, no és com fa 100 anys.
    Evidentment que hi ha persones altruistes en molts camps de la vida, faltaria més. Des de la política de base als clubs esportius passants per ONGs i d'atenció a necessitats etc. I que continuï.

    ResponElimina
  31. Uf, i jo que no he parat de formar-me abans i desprès de posar-me a traballar, hauria de cobrar milions?

    Nois, més val que demaneu oportunitats per a que tothom pugui formar-se i deixeu de plorar sobre lo molt que els hi costa als vostres pares que vosaltres ho feu.

    ResponElimina
  32. Subscric el que dius Cucafera, en el teu comentari abans d'aquest. I entenc el concepte de dedicació plena. De totes les maneres, les persones no evolucionem tan de pressa i els "clàssics" continuen sent matèria d'estudi actualment. Alguns es van avançar a nivells que ara consideraríem com plenament actuals i "per assumir encara" a nivell general.

    ResponElimina
  33. El meu sou actual es de aproximadament 1193€/mes, per el que no es demagogia posar-ho a 2000€/mes, a temps complert 24h, 365dies l'any. Seria demagogia si cobres ara molt més, si estigues cobran 4000, 5000 o més. La diferencia anirà a un fons social.

    ResponElimina
  34. Guti aquest sou màxim, ho proposo només per els càrrecs polítics, no funcionaris, els càrrecs polítics, trobo que han d'esser perquè t'agrada fer un servei els demés, no per a fer-se ric.
    Des de aquí aprofito per a fer una crida a l'insurrecció pacífica, com diu Hessel, respecte a un article que va sortir el divendres.
    Hem de reaccionar, indigneu-nos contra els despropòsits que s'estan fent.
    Creieu que ZP a de demanar flexibilitat laboral els treballadors, i el conveni col.lectiu a revisió condicionat a la productivitat? Això es socialisme? o una democracia capitalista per a beneficiar els bancs i a les multinacionals?
    Si seguim així, a on anirem? Tornarem a estar com abans de conseguir els drets laborals decents?

    ResponElimina
  35. Rafael, per a mi, la demagògia està en dir que en cobraràs 2.000 ( és indiferent que vinguis de cobrar-ne 1.193 o 5.000 ) i què saps perfectament què és el que vol escoltar l'electorat. La demagògia no està en "acceptar" cobrar-ne més o menys que abans, està en la quantitat.
    Continuu pensant que és una injustícia què una persona que faci d'alcalde de Tortosa amb dedicació exclusiva ( tu dius 24 hores ) no ha de cobrar 2.000 €. O és tant difícil d'entendre que una persona amb aquesta funció té una responsabilitat comparable, coma a mínim, a un director general d'una important empresa ?
    Ah, i no et càpiga cap dubte que estem en una democràcia capitalista, què governi un partit socialista no vol dir que s'apliqui un socialisme de manual. I potser, ni falta que fa.

    Per cert, aprofitant que i ets, per què no ens expliques quina serà la postura davant el monument, d'ebrencs independents ? I posats a fer....a quin partit ( no institució, partit ) "de la capital" anireu a pressionar quan calgui fer força per a aconseguir una infraestructura ?. Dis-li hospital, variant canalet etc. I et recordo què la majoria de problemes, per no dir tots, no s'arreglen nomes cobrant menys l'alcalde.

    ResponElimina
  36. M'agradaria tranquilitzar tothom ....

    Guti, tranquil, home, essent amic de l'Aznar, et pot situar al davant de la Telefònica, com va fer ara fa uns anys, i sou i futur solucionat ...

    Ignorant, tranquil, que ni Rafel ni tú ni cap del teu "partit" tindreu que renunciar a part del sou de l'ajuntament de Tortosa .... Una altra cosa és el que farà el teu amic Alegret, però segur que això dels 2000 € no ha sortit del seu cap ....

    Cucafera, completament d'acord amb la dedicació exclusiva de l'alcalde, però ningú més ... Això sí, ni senadors, ni diputats, ni tonyinaires, ni construccions, ni .....

    ResponElimina
  37. No sé, dieu-me malpensat, però no m'ho acabo de creure que estos "pajaros" si los hi donen 3000 Euros (per ficar un exemple, no sé a quan està lo sou de l'alcalde) n'acaben renunciant a mil per ficar-los a un "fons social", un terme molt genèric i poc transparent. El problema no és tant si cobren tres o quatre mil, és que a cada legislatura els sous d'alcalde i regidors es pugen, i és de les poques votacions que normalment compten amb un suport de TOTS los regidors. Potser donarien millor exemple aplicant les retallades que s'apliquen al funcionariat, ja que aquests sous provenen també de diner públic, seria una mesura més realista i menys demagògica...no sé este rollet de "San Francisco de Asís" que porta lo sinyó López, Alegret i companyia no m'acaba de fer el pes.

    ResponElimina
  38. Contestant a cucafera,tant lo tema del monument com altres mes o menys importants,lo poble ha de tindre veu i vot.
    Pel que dius d'anar a pressionar,me dona la sensacio que estas dins d'algun partit i te molesta la nostra proposta inicial.Pero lo que si esta clar que de moment no hi ha hospital ni variant i la culpa no es dels independents.
    Contestant a lo saberut,entenc la tegua descomfiansa.
    La tegua proposta me pareix molt bona,prenem nota i espero que quan convoquen al poble per fer-mos saber les inquietuts,tu sigues alli.
    Ah,natros no farem ni baldanades ni conserts.

    ResponElimina
  39. ignorant, no vull menystenir-te, però, ja que s'ha dignat a participar, les preguntes les havia fet al cap de llista. Encara no manem i ja anem amb secretaris ?
    Respecte a l'hospital i la variant.....potser estic equivocat, sí, i els independents ebrencs aconseguiu més que qualsevol dels partits grans. Enhorabona.
    Ara, si per a decidir sobre temes " mes o menys importants, lo poble ha de tindre veu i vot" , no imagino el que faríeu amb qüestions com l'hospital o la variant.
    I no cal ser de cap partit per a valorar les coses de la manera que em semblen, i arribar a la conclusió què, també en política, es necessiten relacions externes.

    ResponElimina
  40. Saberut, lo sou es de 60.000 anuals pel 75% de dedicació plena. Sinó, compta tu mateix.
    I la fama de 4 anys d'alcaldia, que no és "moc de paó".
    Com el cicle sigue semblant als altres alcaldes, excepte Mariano, futur senador.
    És com els bisbes de Tortosa que acaben de cardenals.
    "Ad gloriam Dei"

    ResponElimina
  41. Ja se que li vas preguntar a Rafa,pero tens que entendre que som un equip i tots esteu convidats a participa en los problemes de Tortosa.
    Pero podries sortir de l'armari i dir de quin color ets.
    36.000 ebros any,nomes de l'alcalde donen per a fer moltes coses,ara sumeu los regidors.

    ResponElimina
  42. ignorant, potser no te'n dones compte, però ja contestes com un polític professional: no contestes.
    Respecte a l'armari i els colors. Tinc els de l'arc de Sant Martí ( excepte el blau )

    ResponElimina
  43. El fons social que crearem, amb l'estalvi dels sous dels polítics, servirà per exemple per a que moltes famílies que ara estan sense treball, cap dels seus membres, i que els ....bancs, desallotgen per embargar-los, puguen pagar-ho, justificadament, sinó es comparteix, estem condemnats el fracàs com a raça. Reveleu-vos contra la banca. No a les 5000 execucions de desallotjament que es van fer el 2010, a les Terres del Ebre, la majoria a Tortosa i rodalies, subleveu-vos. Es el necessari per evolucionar.

    Crec que "ignorant", contesta com a ciutadà, no com un polític professional com dius.

    ResponElimina
  44. Una proposta que va fer molt bona un diputat de ERC, era hipoteca saldada amb l'immoble; i la majoria de partits la van rebutjar; indignant, a sobre surt ZP i diu que no potser, que sinó la banca s'afonaria. Pos que s'afoni, es el seu problema; que no haguessin especula't tan, quan a algú el fiquen al carrer, l'estat li abona cents de milions? Milions trets de les arques de tots els nostres impostos. Indigneu-vos.

    ResponElimina
  45. Rafael, disculpa'm si et dic que, a banda dels teus bons propòsits generalistes, hauries de presentar un programa coherent, en algun web també, sobre el tema de la ciutat, que és el que ens ocupa en aquest cas. Punts concrets abastables per presentar a un ple.
    El teu futur pot ser obtenir una plaça de regidor, o alguna més si Tortosa capgirés l'impensable, que tot pot passar.
    Et recomano que quan intervenguis públicament et refereixes a punts concrets ciutadans, publiquis dades contrastades i amb referències consultables. Lo altre seria un error com els que tots cometen i cometem, parlar sobre especulacions personals.
    Us recomano a tots un vídeo de TV3. L'entrevista a Arcadi Oliveres, visible lliurement a
    http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/3443930
    Va de com ens foten el pel tots.

    ResponElimina
  46. Moltes gracies ninini, està molt bé. Estic totalment d'acord, felicitats a aquesta gent, faria falta molta gent així. Felicitats l'Arcadi Oliveres. El principi del compartir i la justicia, es l'única solució, el demés son mimiades.

    ResponElimina
  47. I un dels politics que va oposar-se a la "dació en pagament" al Parlament va ser la Meritxell nostrada. Patètic, però lògic venint d'un partit de dretes.

    ResponElimina
  48. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  49. si senyor ja era hora de que algú digues el que pensme tots, davant la crisis qui millor que començant a apretar-se el cinturó que els que ens dirigeixen per que es cosa de tots!!!!
    vona iniciativa
    a més en temps de crisis els canvis sempre són bons.

    ResponElimina
  50. Rafa se nota que t'has llegit Indignez-vous de Stéphane Hessel, almenys demostres que saps del que parles...m'agrada. Si l'has disfrutat et recomano també el "manifiesto de los economistas aterrorizados" de Philippe Askenazy, Thomas Coutrot, André Orléan y Henri Sterdyniak.

    Fins aviat!

    ResponElimina
  51. Gutijaume, a n'este pas, ens acabaràs recomanant El Capital de Marx. Ja saben al PP que llegeixes estes coses ?
    Home, no estem parlant del "Manifest comunista" , però, Déu n'hi do. A can FAES, vols dir que els tenen a la biblioteca?

    ResponElimina
  52. Tu creus que ho ha llegit Jotabe?
    Je, je.
    Sort que el cap de llista del PP és company de copes de la joventut.
    Benvolgut Negresco:......
    També ho era el Mele Fabra.... i és que, mos fem vells i les "barres" eren comunes.
    Joventut, tresor perdut, llavors no hi havien partits, o només n'hi havia un, més ben dit.

    ResponElimina
  53. No crec que sigui qüestió de llegir molts de llibres, però s'agraeix el comentari, de veritat. Crec que es més qüestió de començar a utilitzar més el cor en totes les decisions de la vida, inclòs en política, compartir per a mi és l'única manera que crec podem fer canviar el món, utilitzant el principi del compartir i la justícia,ens farà sentir millors, com a éssers humans.
    Jo aposto per això, es digui Marx, Lenin, Stalin, Gandhi, Teresa de Calcuta, o com li vulgues dir. El que es correcte es correcte, i jo aposto per la solidaritat i pel benestar d'una majoria, contra una minoria de milionaris.

    ResponElimina
  54. Desastre, quan Mele i tú anàveu de copes al Negresco, potser no hi eren els partits polítics, però a Tortosa sí hi eren les "classes" ... Els pijos, al Negresco; natros, els de la poca roba, al Meto o a fer la tournée pel carrer Ample ...

    I de companys del Guti, al menys en "larva", a mans plenes ... encara que en Setmana Santa s'amagaven baix la caputxa ... com faran en tres setmanes, però ara se n'amagaran de moltes tendències, també d'algun que es fa dir "progressista" ...

    I mentrestant, a demanar que no ens agafi un constipat amb els canvis de temps, perquè amb l'hospital "retallat", ja hem direu ....

    ResponElimina
  55. No eren la meua colla, però, si que anava al Negresco, no massa tampoc. Tens raó, molt de "pijo" de llavors, amb alguns personatges que no s'hi movien, però també gent normaleta. També ens atrevíem a passar pel pub del davant. I es que de tant en tant es podia aguantar una garrotada. No molt tampoc. La novetat. Alló si que era exclusiu, però un quinto o una mitjana no et deixava a peu. I alguns treballàvem i tot.

    ResponElimina
  56. I també anava al carrer Ample, com no, o al de Lesmes, el Siglo, o el Meto. Que no et penses, no tots els dies eren llargs, especialment anavem per un company que estava enamoradet. I tots a una.

    ResponElimina
  57. Que passa, aquí ningú anava a la llarga Sant Vicent, i no em refereixo al de Pere...
    el Pub de davant del Negresco era L'Angelus, i els pijos, voleu dir que no anaven més al Chicote ?

    ResponElimina
  58. Als ping-pong del Roser, per exemple? En pales de suro.
    Si te'n contés del de Pere, jotabé, tu també en deus saber.
    Eic, que tots voltàvem per tot arreu. Altra cosa era consumir a tot arreu. I si, coincideixo amb lo del de Tolós. Lo que la màquina del Millón era de les més noves de Tortosa, s'hi llogaven cadiretes, o taburets, de les més cares també, molt de mirar. L'espectacle a l'estiu veient les trompades dels que baixaven de la Simpàtica i els del carrer Cervantes... de lo més xou, hasta que el vell Tolós et fotia fora. També era part del xou.
    Llavors rondaves, vull dir, fotre el cap per tot arreu, i seguir rondant. I "l'ensanche" estava ple de colles de xiques, per a que amagar-nos.
    Disculpeu per les "batalletes", ja paro. Nanit.

    ResponElimina
  59. xeic, això de que s'amaguen baix la caputxa, "també d'algun que es fa dir "progressista" crec que ho hauries d'explicar una mica més.
    És incompatible ?

    ResponElimina
  60. Desastre, al Negresco anaven els moteros, però els que es pagaven les motos treballant i no amb els calers dels pares.

    El pub no era l'angelus, es deia L'Àngelo. L'àngelus era allò que sonava a radio Tortosa a les dotze del migdia: "es la hora del ángelus" deien i es sentia una oració del Papa de Roma que començava i acabava amb gran algaravia de campanes.

    ResponElimina
  61. I tant que me’ls he llegit igual que m’he llegit el manifest comunista, ah i a vegades fen zapping cambío Intereconomia per vore a Buenafuente, menys quan perd lo Madrid.

    Simplement m’ha fet gràcia lo del indigneu-vos. A més el tinc traduït al català.

    ResponElimina
  62. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  63. Jotabe,

    Als anys que em referia, quan erem una mica més joves, a les processons de Setmana Santa només hi anàven amb caputxa els de dretes de "toda la vida" ....

    Després ja van arribar el Sr. Josep Borrell i altres "rojillos" ( i no em referia a aquest bon home, massa marginat pels seus, quan vaig fer el comentari ) ....

    De fet, jo penso que Jesús era més aviat d'esquerres ...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta