
El periodista
Josep Bayerri publica avui un demoledor
article d'opinió a la contraportada del diari
El Punt, en què desmunta la proposta de
pla ferroviari per a les
Terres de l'Ebre amb què
ICV concorrerà a les properes eleccions estatals. L'article es titula
Projectes ferroviaris a l'Ebre, i el podreu llegir
clicant aquí mateix. Bayerri recorda el projecte
"inviable" de construir un eix ferroviari que unís
Tortosa, Flix i Lleida reseguint el traçat de la
C-12, i posa al mateix sac el
TramEbre promès per
ICV. Segons l'articulista, el
pla territorial de les Terres de l'Ebre ja incloïa
fa deu anys un tramvia entre
Roquetes, Tortosa, l'Aldea, Amposta i Sant Carles de la Ràpita, "que no fou més que un rampell de l'aleshores director d'Urbanisme, tal com ha demostrat la realitat". Segons
Bayerri, el projecte no és rendible des d'un punt de vista econòmic, social i polític. L'autor també diu que
fer volar coloms no és bo, i que les
Terres de l'Ebre són el que són. En lloc de proposar projectes enlluernadors a la
"fireta" de les eleccions,
Bayerri recomana aconseguir coses més elementals, com la
millora dels trens regionals i la
construcció d'una estació a Tortosa, així com
l'aturada de tots els trens de llarg recorregut a l'estació de l'Aldea i la construcció del
ramal en forma d'Y per evitar que els trens que arriben de
València hagin de passar dues vegades per
l'Aldea. Un projecte que el ministre
Álvarez Cascos va deixar en marxa abans de les últimes eleccions, i que, com diu
Bayerri, ara el
PP podria tornar a prometre.
Aquest senyor l'únic que sap fer és esta a la barrera de les places de bous (simil que utilitzo ja que ara esta molt aprop de ERC- defensors ara, de les tradicions com els bous o reconvertits en tradicionalistes).
ResponEliminaTota la vida ha estat lluitan pel poble, peró la pregunta es quin poble?
Seria alguna cosa semblant a "doña consejitos".
Simplement lamentable la pregunta que es tendria que fer aquest home es que puc fer jo per la meva ciutat? i no la que ell es fa, què pot fer la meva ciutat per mi? i per tant sempre se sent maltractat.
Doncs si aquest home sol fer aquestes coses, com apuntar-se tots els "tantos".
ResponEliminaEn aquest cas podria preguntar als seus amics d'ERC per què van votar a favor d'aquesta proposta que ICV va portar al pleno de desembre a l'Ajuntament de Tortosa i que els socilistes van ser els únics que van votar-hi en contra.
Però també ens pot dir per que ell com a redactor del pla estrategic del socilistes, en una época pretèrita i que continue,va plantejar un aeroport per les TTE.
I la reflexió que jo faig es la seguent, crec que ni ICV ni el pla estratégic del socialistes fan volar coloms sino que el que fan es anar més enllà del menjar i fregir i es amb aquestes propostes que un territori agarra conciència d'evolució o de progrés.
Per tant crec que és el senyor Bayerri el que ha fet un viratge com abans s'apuntava cap a posicions més conservadores o tradicionalistes, que per un altra part si aquestes són concients, trobo totalment licites.
M'ha semblat un article molt dur. No entenc gaire d'infraestructures, però m'ha donat la sensació que el redactor critica el projecte que va presentar Joan Herrera com ho faria amb qualsevol projecte que no portés la seua signatura o tingués el seu beneplàcit. Normalment fa articles molt durs, d'aquest estil, crec que el darrer carregava contra el bisbe per una suposada assistència a la concentració ultra de Madrid, la qual ha estat desmentida.
ResponEliminaJo crec que calen propostes com aquesta sobre el transport públic, després es demostrarà la seua viabilitat, però no és lícid carregar contra l'aportació d'idees.
estic completament d'acord amb Josep Bayerri, el que cal es millorar l'estat actual de les vies entre Tortosa i l'Aldea i fer aquesta "Y" per tal que els trens vaguin directes cap a Valencia.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaJo a Josep Bayerri (a qui no veig des de fa molts i molts anys) el defenso com a corcó. A qualsevol societat fan falta els corcons. Per fer de mala conciència, per exemple.
ResponEliminaÉs com si vols fer un pla d'emergència: busca't un pessimista dels que saben trobar la pitjor situació possible.
Això sí, un defecte que tenen els corcons és el de no pair que una idea la tingui un altre. Tampoc porten gens bé això de compartir el monopoli de la raó o la veritat.
Al voltants del any passat, va sortir el tema de l'estació de Renfe a Tortosa, recordo que es va anunciar a bombo i platillo per part del consistori municipal que en compensació per la perdua de les linees de tren al seu pas per aquesta Ciutat, ens oferien els terrenys sobrants de l'estació amb els ponts existents.
ResponEliminal'oferta económica que es va discutir a la seu de RENFE Madrid, representats per l'Alcalde i Regidor/os i donava entendre que el preu seria aceptable per la cessió a l'Ajuntament.
Es va anunciar a la vegada pel Consistori els projectes a executar serien la variació de Pla General d'Urbanisme, recalificant els terrenys.
Axi com l'unió del c/ Cervantes amb el Ronda Doks, etc. etc. etc.
DE tot aixo pareix que l'unica cosa es la cortina de fum, i Tortosa continua sense cap indemnització per la perdua de l'estació en llarg recorreguts.
La perdua dels trens de llarg recorregut es una factura que va cobrar el sr. Beguer en la seva época i personalment.
ResponEliminaEl sr. Sabate va traballar per que el govern de l'Estat fes justicia a Tortosa i que la ciutat pogues recuperar els terrenys que la mala gestió dels governs de Ciu a Tortosa van deixar sense servei.
Ara Bel es qui te la pilota a la teulada i sera ell i només ell el responsable de portar endavant politiques per recuperar aquest espai.
Quina defensa es fa "des de les Terres de l'Ebre" de la línia Reus-Mora-Casp que utilitzen milers de persones de Ribera i Terra Alta?
ResponEliminaNo és abans això que plantejar utopies? Molt en la línia d'ICV i els seus 4 votants fora de BCN, però la crítica pot ser extensiva a totes les forces tortosines.