L'Ajuntament anuncia restriccions en el trànsit i la pèrdua d'unes 200 places d'aparcament a Remolins
L'Ajuntament de Tortosa va començar ahir una campanya informativa per anunciar els canvis en el trànsit que es produiran a partir de dilluns, amb motiu de les obres d'urbanització de l'avinguda Felip Pedrell, una de les principals artèries viàries de la ciutat. Així, d'acord amb les necessitats de les obres, l'accés i la circulació per l'avinguda Felip Pedrell estaran limitats, i s'habilitarà l'avinguda de Remolins per poder circular-hi en doble sentit. La mesura provocarà que se suprimeixin els estacionaments en bateria de l'avinguda de Remolins, per la necessitat de recuperar l'ús del carril que l'Ajuntament va suprimir fa només un any.
L'inici de les obres de reurbanització de l'avinguda Felip Pedrell ha obligat l'Ajuntament a adoptar una sèrie de mesures per organitzar la circulació viària i l'aparcament, amb l'objectiu de reduir les molèsties als veïns, als conductors i als usuaris. De fet, mentre durin les obres, la policia local recomana que tant els veïns com els visitants del barri de Remolins aprofitin les dues zones de pàrquing de Les Carpes del Riu i del nou pavelló firal, ja que se suprimiran unes 200 places d'aparcament a l'avinguda Felip Pedrell i a l'avinguda de Remolins. Segons la campanya informativa que ahir va posar en marxa l'Ajuntament, les obres han de començar el 28 de gener, que és la data anunciada pels serveis territorials de Carreteres. Un cop acabades les obres, que tenen un termini d'execució de cinc mesos, la Generalitat ha previst cedir a l'Ajuntament de Tortosa la titularitat de l'avinguda Felip Pedrell, que en realitat és una travessera de la carretera T-301.
En concret, les obres representaran la millora total d'un tram d'un quilòmetre de la T-301 a l'altura del nucli urbà de Tortosa, des de la plaça del Paiolet, al costat del pont de l'Estat, fins al final de Remolins. Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, els treballs representen la renovació del ferm de l'avinguda Felip Pedrell i la construcció d'una rotonda, amb l'objectiu de millorar la fluïdesa i la seguretat en el trànsit. La nova rotonda, amb un diàmetre exterior de 55 metres, permetrà millorar l'ordenació del trànsit a la zona del carrer Descàrrega i el Portal de Remolins, al final de la zona urbana de Tortosa. A més, el projecte també inclourà la millora dels elements de drenatge i la renovació de la senyalització vertical i horitzontal de la via, així com la instal·lació d'un nou enllumenat públic. En aquesta línia, les obres van adjudicar-se amb un pressupost d'1,1 milions d'euros, i la previsió era que les obres comencessin durant el primer trimestre del 2008.
De fet, les obres havien de començar abans de final d'any, però Carreteres va acceptar una proposta de l'Ajuntament, que va demanar a la Generalitat que l'obra es retardés uns mesos. L'objectiu era deixar passar la campanya de recollida dels cítrics, per no afectar el trànsit dels camions i tractors de les empreses agrícoles de Bítem i Tivenys. A més, el consistori i Carreteres també van acordar que, després de les obres, l'avinguda Felip Pedrell tornarà a tenir els aparcaments en línia. Per tant, s'anul·laran els polèmics aparcaments en bateria que s'havien habilitat provisionalment a l'abril, poc abans del trasllat de la fira Expoebre al nou recinte.
El Punt (25-Gener-2008)
25 de gener del 2008
Tortosa es prepara per al trasbals viari de les obres de l'avinguda Felip Pedrell
17 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
visc a Remo i entre els meus propers projectes esta el suicidi o viure a casa la sogra.
ResponEliminaLa vida és dura.
Jo tb visc a Remolins, i hem fa una por el dilluns, entre que no podrem aparcar i la doble circulació...
ResponEliminaA part que trobo una salvatjada, haver de destrossar la zona verda que estava tan bonica per fer un altre carril, no han pogut trobar un altre recorregut o una altra forma de fer-ho? On estan els verds per protegir l'ecologia?
Què dius d'ecologia Mireia?
ResponEliminaEstàs parlant d'una zona ajardinada que no té res d'especial. Què s'ha de protegir d'aquesta zona? la gespa? la mala herba?
No entenc com, sent els 2 de Remolins us queixeu. A mi m'encantaria que fessin obres on visc. Això significaria que es milloraria el barri. Ja fa molt temps que s'hauria d'haver millorat la circulació de Remolins. Per altra banda, tinc entès que els pàrkins estan obligats a treure'ls
No ens queixem de què facin obres, però és una llàstima que una zona que hi ha amb plantes, flors, gespa... i molt ven cuidada se l'hagin carregat, per fer un carril provisional.
ResponEliminaNo crec que per millorar s'hagi de destruir.
En cada bugada perdem un llançol
ResponEliminaEn cada bugada perdem un llançol
ResponEliminaSi t'has de queixar Mireia, els hi dius als teus companys d'ERC que estan a l'Ajuntament, que tenen moltes hores per pensar.
ResponEliminaAveure, mireia, una cosa es que ho lamentes, et sapigue mal etc. pero, una salvatjada?. I el mes important..... a la boca ( o al teclat) se li fa dir el que es vol, pero, quina es l'anternativa per a poder fer de doble sentit l'avinguda de Remolins des de la zona ajardinada precisament fins al pavello? obviament per respectar el "jardi" s'hagues pogut fer que a aquest tram s'arbitres un sistema alternatiu de pas, per exemple amb semafors; pero ho trobaria un disbarat. O troves una alternativa desviar el transit per l'interior de remolins? ( c. Sta. Anna, Sant Jaume, Major de Remolins..) un altre disbarat.
ResponEliminaInsisteixo: podem lamentar-ho, pero de salvatjada, res de res.
Soc el anònim primer de la llista.
ResponEliminaNo em queixo de que facin obres, em queixo, si de cas, de les molèsties que ens tocarà patir.
Si per queixar és, doncs potser em queixaria de la poca previsió i el electoralisme del PSC que va fer asfaltar el carrer per l'inauguració del pavellonet. I ara torna-hi. Doble gasto que hem pagat entre tots. Doble molèstia.
I això del carrer principal de remolins esta molt bé, però hi han carrers a Remo per on passar és una aventura.
Això és com l'AVE i Rodalies, en vestim un deixant els altres despullats.
Mireia, a mi també m'ha sabut molt mal el del jardí, encara que fos artificial i amb poc valor ecològic. Veurem que queda de tot això.
El que tendria que fer aquest govern de CIU+ERC, a part de cobrar el seu sou, que tot sigui dit de pas, es ens molts cassos una pasada,es projectar el vial de cicunvalació de Tortosa, peró no serà que els hi pasa massa aprop de les seves exclusives cases????
ResponEliminaHome, 6:26, si som una mica rigurosos, convindrem en que exactament "Doble molèstia" no ho seria exactamet, perque, ara par-lo de memoria, pero no recordo que l'asfaltat del F. Pedrell costes 5 mesos com s'anuncia ara.
ResponEliminaSi, si, ja se que ara es faran mes coses.
De totes maneres, si realment es va fer exclusivament per a major gloria de la inauguracio del pavello, pos molt mal fet.
Si no fan res ens queixem i si fan algo també!!
ResponEliminaA veure, si no es feia passar el trànsit per l'avinguda Remolins, per on havia de passar? per dins Remolins? (que faríem en tots els trailers i camions pesats).
Per cert, un dels comentaris feia referència a una circumval•lació de Tortosa. Aquesta circumval•lació es va comprometre el Govern espanyol a fer-lo, a canvi de perdre els trens que venien de València. Algú sap alguna cosa d'aquest acord?
Jo primer vaig tragar-me totes les obres de la plaça dels Dolors, les de la Biblioteca, les de l'antic. Joaquim Bau, les del Sant Blai...
ResponEliminaI mira, stic viva
Avui m'han preguntat a una empresa Tortosina: l'adreça és correcta ( referint-se al c/mntcada)??? això si que es vergonyós..
El carrer Montcada no es podrà arregla fins al final del PINCAT, ja que s'ha de fer entre d'altres, l'edifici de les delegacions del Govern de la Generalitat. Per tant si han de passar camions, grues,... el carrer d’aquí dos o tres anys estaria igual cara.
ResponEliminaEstic d’acord amb l’anònim de les 11.47, si s’han de fer diverses obres millor que es faci al final. Ara, també dic, que es podrien per exemple aixeca els “ambornals” que hi han afonats a cada costat de carrer.
ResponEliminaCrec recordar que en voltants de la fira Expo Ebre i per l'inaguració del pavello firal, l'Ajuntament va pavimentar el tram de la Avda Felip Pedrell pagant dels seus fons.
ResponEliminaNo entenc que nou mesos despres es vulgui urbanitzar aquesta Avinguda pagant segons sembla per la Generalitat.
Aixo vol dir que l'Ajuntament estava sobrat de capital en el seu dia per fer una obra innecesaria en aquell moment.
O potser era manca de planificació entre l'Ajuntament i la Generalitat.
¿Em pregunto perque es va realitzar l'obra inicialment quant ja es sabia que existia un projecte que es desenvoluparia en posterioritat.?
Evidentment, anònim de les 2:57, per electoralisme. El pavelló firal era la gran aposta electoral del socialistes a Tortosa i, clar, el Felip Pedrell, com altres carrers de Tortosa, estava fet un patatar.
ResponEliminaJa se sabia que la Generalitat faria les obres, ja que, igual que va passar amb l'Avda. Generalitat i Rambla Catalunya, aquests trams de via que pertanyen a carreteres (Generalitat), passen a ser del municipi (nucli urbà) un cop es repara el carrer.
El govern anterior ho sabia perfectament. Però clar, havien de passar els autobusos plens de gent a veure el nou pavelló?