
La previsió de la Generalitat era enderrocar l'edifici del carrer Montcada a la primavera del 2007, amb l'objectiu de fer les excavacions arqueològiques a l'estiu i poder començar les obres entre l'octubre i el novembre. Ara, al retard d'un any, provocat per les dificultats que ha tingut l'Ajuntament de Tortosa per expropiar la finca, cal afegir-hi la necessitat de fer un estudi històric i arquitectònic de l'edifici del número 22. Un equip d'arqueòlegs de la URV fa dues setmanes que du a terme els primers treballs per determinar la presència de possibles elements arquitectònics d'interès, com ara arcades o parets nobles. En aquest sentit, els arqueòlegs ja han començat a repicar els paraments de l'immoble amb l'objectiu de trobar algun vestigi interessant sota les últimes parets construïdes.
Els sondejos arqueològics no s'han fet abans perquè fins ara la Generalitat no havia pogut accedir a l'edifici, segons van explicar fonts del Departament de Cultura. El permís es va tramitar al gener, i fa només dues setmanes que van començar a treballar en un tipus d'estudi històric i arquitectònic que cada vegada és més habitual a l'hora d'intervenir en la reforma o enderrocament d'edificis situats en nuclis antics. Així, quan els arqueòlegs hagin recollit tota la informació, redactaran un informe que s'incorporarà al projecte tècnic d'enderrocament, que serà sotmès al dictamen de la comissió territorial de Patrimoni. De fet, el projecte per demolir l'edifici del número 22 del carrer Montcada ja va passar, fa un any, per la comissió de Patrimoni, que va exigir l'elaboració d'aquest estudi històric i arquitectònic de l'immoble. Si es compleixen totes les condicions, l'estudi s'incorporarà al projecte d'enderrocament, es demolirà l'edifici i es farà l'excavació arqueològica del solar, com ja es va fer als terrenys de l'antic institut del carrer Montcada.
> 20 milions d'euros per omplir uns 5.000 metres quadrats
La delegació del govern a les Terres de l'Ebre voldria que el nou edifici de les delegacions del carrer Montcada puga estar operatiu en poc més de dos anys, al març del 2010. La nova seu dels serveis territorials de la Generalitat costarà uns 20 milions d'euros i ocuparà una superfície de 5.000 metres. L'estudi arquitectònic que es fa de l'immoble dirà ara si hi ha algun element que s'ha de conservar o que cal integrar al nou edifici, com ja va fer Patrimoni amb la portalada de l'antic institut. La construcció de l'edifici de les delegacions també està vinculada a la construcció d'un aparcament subterrani que tindrà 7.500 metres quadrats, distribuïts en tres plantes.
El Punt (22-Febrer-2008)
Retarts? peró que no havien entrat uns nois i unes noies molt espavilats i espavilades que en un any havien de girar Tortosa del revés , ja ja ja.
ResponEliminaPer ara l'únic que s'han canviat aquests es el cotxe i per cret algun es super xulo, lema de l'actual equip de govern" tens Audi?, pos no ets res". je je je je