31 de maig del 2008

Bel avisa el conseller que Tortosa ja té consens sobre el nou eix de l'Ebre

La plataforma Salvem lo Canalet respon Nadal que les inversions perjudicials «és millor no fer-les»

La crida al consens sobre la polèmica variant de l'eix de l'Ebre (C-12), que dijous va fer el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, va provocar ahir la reacció de l'alcalde de Tortosa i de la plataforma veïnal Salvem lo Canalet. Així, Ferran Bel va advertir el conseller que l'Ajuntament tortosí ja fa temps que va acordar per unanimitat el traçat de la variant, en paral·lel al canal Xerta-Sénia. A més, va deixar clar que la variant és «imprescindible», però va acusar la Generalitat de voler imposar un traçat que «trinxa una zona eminentment urbana». En aquest sentit, Salvem lo Canalet va anar més enllà i va animar el govern a descartar l'obra.

En concret, el conseller Joaquim Nadal va assenyalar que Tortosa ha de posar en una balança què és més important, la variant o les afectacions. És a dir, Tortosa «haurà de decidir si vol la variant», però tenint clar que «sempre hi haurà algun punt de fricció o cost social». Per això, l'alcalde va afirmar ahir que no acceptaran «cap amenaça», i que «l'obligació» de la Generalitat és fer la variant de l'eix de l'Ebre, una obra «que no es pot qüestionar, ja que és imprescindible per a Tortosa». Amb tot, Ferran Bel va recordar que Tortosa «no ha de triar res», ja que fa anys que va decidir per unanimitat que la C-12 s'allunyés fins a l'altura del Xerta-Sénia. L'Ajuntament només va acceptar un traçat per la zona de xalets del Canalet, a contracor, quan la Generalitat va condicionar l'aprovació del pla d'ordenació urbana municipal (POUM) a la previsió d'una doble reserva de sòl.

«Una altra cosa és que no hagin acceptat el nostre traçat perquè és més car o per altres motius», va dir Bel, que va animar la Generalitat a compensar el sobrecost amb els diners d'obres públiques que ara ja no es faran. «Exigim la carretera, però no volem un traçat imposat, sinó que ens escolten com a la resta de territoris», va reclamar. «El que no pot fer Nadal és pervertir la situació i insinuar que no faran la variant si no assumim el cost social», va afegir-hi Bel, que dijous no va arribar a reunir-se amb Nadal, tot i tenir aquest tema en l'agenda comuna. L'alcalde tortosí va concloure que la Generalitat hauria de fer una proposta «flexible», en lloc de mantenir l'afectació sobre el Canalet en les tres alternatives de traçat de l'estudi informatiu.

>Protesta veïnal a l'Idece

Un dels portaveus de la plataforma Salvem lo Canalet, Antoni Melero, va explicar que ahir a la nit tenien una reunió per valorar les paraules de Nadal i preparar la pròxima protesta, que serà una concentració davant de la seu de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece). Sobre les paraules de Nadal, Melero va qüestionar la necessitat de fer una variant que només desviarà fora de Tortosa 2.000 dels 16.000 vehicles que diàriament entren a la ciutat per l'eix de l'Ebre. «Si no fan la variant, potser perdrem la inversió; però aquest projecte és un nyap, i els projectes que fan mal no passa res si es perden», va dir el portaveu.

El Punt (31-Maig-2008)

10 comentaris:

  1. Veig a l'alcalde molt envalentonat, l'altre dia a la tele parlant de botiflers, ara que si se sent amenaçat...encara ens sortira un llob en vestit de corder.
    I, si parlant de carreteres, ens fes cinc centims de les obres de millora de les que van de Roquetes a Jesus i de Roquetes als quatre camins? que, fa 5 mesos, havien de començar de forma inminent.

    ResponElimina
  2. Em sembla una bestiesa majúscula que determinades persones sota el paraigua d'interessos particulars tracten d'impedir la construcció de la variant perquè els afecta ¿No és més important el benefici a la comunitat que els d'un grup d'afectats?
    Jo també sóc part interessada perquè hi visc al costat de l'actual traçat i el trànsit és infernal i per tant també puc demanar que es faci la variant

    ResponElimina
  3. El Conseller JOAQUIM NADAL, és com a representant dels ciutadans molt insensible i no podem confiar que una persona així ens represente. No pot anar tractant a l'Ajuntament com si fossin nens petits, si no fas lo que jo vull no te dono el caramel. A això és diu xantatge, i no és pot permetre que una persona que està al poder vaigi fent aquestes coses. JOAQUIM NADAL TE DE DIMITIR. No pot representar bé al ciutadà.

    ResponElimina
  4. La variant és una prioritat pel nostre territori i també és la primera fase del desdoblament de l’Eix de l’Ebre, suposo que l’alcalde vol acontentar a tothom a costa de perjudicar el futur del territori. Estic indignat... si això passes a Tarragona o qualsevol lloc estic segur que la Cambra de Comerç i els empresaris se li tirarien al coll, però aquí tothom a callar!

    Suposo que ningú s’ha mirat el POUM de Tortosa, ja que figura el traçat de l’autovia i que en el seu moment es va aprovar en l’ajuntament. Que volen tornar a perdre 3 anys per fer un estudi nou i tota la paperassa administrativa???

    ResponElimina
  5. maneldelavega, que recenment, a l'ajuntament, no es va aprovar pe part de tots els grups, que el traçat passes paral·lel al Xerta-Senia?.
    Començo a no entendre res de res.

    Quant a elena, pots fer l'exercici de, al teu comentari, canviar el nom de Nadal pel de la plataforma.
    Amb la diferencia que aquell, cal supossar que no defensa cap interes particular i egoista, que els altres, SI.
    O es que la plataforma no demana que es fassi el traçat per on ells diuen o que no es fassi?.

    El que es evident es que si la plataforma defensa el traçat del canal, al cap i a la fi no es per res mes que per allunyar (tambe fisicament) el problema el maxim posible i evitar aixi enfrontaments amb altres veïns que en principi no estaven afecats i ara en les segones alternatives si. Que d'emprenyaments i recels entre veïns "de haberlos, hailos".

    ResponElimina
  6. A Manel de la Vega. La Plataforma es una entitat que s'ha montat per a puguer defensar lo que és nostre, i tenim tot el dret de defensar-ho, perque està feta per gent del poble. La Plataforma no llança el problema al veí perque desde fa vint anys, la Generalitat ja va fer una reserva de sól per Xerta-La Senia per a fer aquesta carretera o desviament. En cap moment la Plataforma s'ha imposat en que no es faci el desdoblament, "FER-LA SÍ, PERO NO AIXÍ" aquest és el lema de la plataforma. El fer aquest desdoblament per aquí, només faría que Tortosa, o en aquest cas Jesús, no pugués fer-se més gran i els problemes d'embussos estaríen igualment. Per tot arreu trauen les carreteres de les poblacions i nosaltres seriem els "grans capullos" de posar-la dins. No es tracta de fer més estudis ni més paperassa, es tracta de fer les coses de la manera que en un principi estava prevista ja que és el millor per a tothom. La Plataforma está oberta tots els divendres a les 20 hores al Casal de Jesús per a qui vulgui anar-hi no es fa en portes tancades. Qualsevol persona afectat o no pot acudir en busca d'informació. A més te diré que ademés de anar-hi a les reunions de la Plataforma també hi he anat a les del Ajuntament, la Generalitat i la Càmara del Comerç i te diré que precisament aquests últims no volen saber res i es reten les mans perque l'excusa que ens van donar va ser que s'habien ajuntat amb la Càmara d'Amposta i no podíen involucrar-se per un conveni que tenien amb ells, ni en favor ni en contra.

    El traçat que figura al POUM no es un traçat que hagi fet la Plataforma, ben al contrari, lluita per a que no passi per ningúna part que correspongui al Canalet, i tots sabem que el Canalet és molt gran. Ja que se considera Canalet gairebé fins al canal Xerta-La Senia.

    Saps on és Casablanca? Dons per als que vivim allí sigui quin sigui el traçat que facin mentre no sigui Canal Xerta-La Senia ens destrueix les cases i granges i finques que tenim per a viure tot l'any i no és un xalet de luxe que només passem els caps de setmana.

    I ja que dius que no entens rés te recomano que perdis una horeta el divendres a les vuit de la nit i et passis pel Casal que allí te explicaràn les coses per a que tingues les coses clares. Desde fora tot és molt bonic, només te n'enteres quan estàs dins. Quan tens tú l'accident, es quan te n'adones del mal que fa.

    ResponElimina
  7. Elena, el que deia que no entenia res era jo (cucafera) no de la Vega. I al que em volia referir que no entenc massa son als possicionaments erratics i "politics" de uns i altres, a la plataforma si que l'entenc, i sense anar a les reunions.

    Extret de la noticia de la marfanta: "Melero va qüestionar la necessitat de fer una variant que només desviarà fora de Tortosa 2.000 dels 16.000 vehicles que diàriament entren a la ciutat per l'eix de l'Ebre. «Si no fan la variant, potser perdrem la inversió; però aquest projecte és un nyap, i els projectes que fan mal no passa res si es perden»
    Jo diria que aquest comentari esta mes prop de no volguer la variant que no de "FER-LA SÍ, PERO NO AIXÍ"? com deies.

    Si amb una solucio digem-ne intermitja, els vehicles desviats seran 2.000, imaginat amb la solucio per la falda del port. En seran 1.000?

    Honradament, si la variant definitiva tingues el mateix traçat (el segon) pero en compte de arrencar de Casablanca ho fes des d'Aldover, tambe estaries tant en contra?

    Amb tot l'anterior, no obstant, no vull treure-us ni un mil·ligram de legitimitat a reclamar tot el que considereseu oportu i just.

    ResponElimina
  8. A Cucafera, et diré que tant si surt d'Aldover com si surt de Casablanca qualsevol traçat que passe per mig d'una zona on la gent viu i té la seva vida allí, diría el mateix. Diferent és quan hagafa per terra de secà que pot agafà arbres però no arruina la vida de ningú cop passa per aquests altres traçats, que vivim i estem amb hipoteca per a puguer pagar la nostra vivenda. Les finques de secà són més grans i encara que t'en agafi un tros sempre et queda el demés. Si el fessen pel canal Xerta-La Sénia allí ja està la carretera mig feta i encara ho estarà més quan acabiguen de tapar totes les tuberíes que van per dintre del canal per a endur-se l'aigua. Per allí no hi han cases com per aquí baix i el trànsit que hi ha tan fluit que diu Melero no es refereix a les persones que creuen Tortosa cada día sino tot el trànsit que ve del nort i no calgui que passe per dintre del poble. Perque els que som d'aquí seguirem passant per la mateixa carretera. No anirà ningú de Jesús fins a Vinallop per a anar a Tortosa, es una tontería, per tant seguirem anat els mateixos. A més cada cotxe que passa per aquesta carretera no va un cop només perque són més d'un cop per a anar a treballar, a buscar al fill a l'escola, a comprar o a on sigui necessari. En concret la meva resposta és: Allí on faci mal com per exemple Aldover no es pot permetre que és faci. La carretera ha d'anar fins a Lleida. Qué passarán per damunt de les cases d'Aldover? Perque si la tenen de ampliar no tenen cap lloc més.

    ResponElimina
  9. Està claríssim...Anar en contra del govern de la Generalitat te un cost...

    ResponElimina
  10. A Manel de la Vega li demano disculpes perque vulguen contestar als dos e acabat dirigint-me solament a ell

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta