El govern aprova el projecte, que pagarà l'Ajuntament i executarà Adif, abans d'alliberar els terrenys
L'alliberament i la urbanització dels terrenys que Renfe té al centre de Tortosa és cada dia més a prop. L'Ajuntament va anunciar ahir que la junta de govern local ha aprovat inicialment el projecte de reforma integral de l'estació de tren i de desmantellament de les vies en desús. El pressupost de l'actuació és d'uns 2,2 milions d'euros i l'Ajuntament preveu adjudicar enguany el projecte, que s'emmarca en el conveni signat fa dos anys entre el consistori i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) per poder urbanitzar els terrenys. La nova estació serà terminal i l'Ajuntament ha demanat un nou accés pel carrer Ronda Docs.
L'Ajuntament de Tortosa i Adif van reprendre al maig les negociacions per definir com haurà de ser l'estació del ferrocarril després de l'alliberament dels terrenys que Renfe té al centre de la ciutat. De fet, el conveni signat amb Adif establia que, sis mesos després de l'entrada en vigor del pla d'ordenació urbana municipal (POUM), l'administrador ferroviari havia de facilitar el desmantellament de les vies, la reforma de l'estació i la reposició dels diferents serveis. Segons el projecte que ara ha aprovat la junta de govern local, el pressupost de l'actuació serà de més de 2,2 milions d'euros i la previsió és poder adjudicar les obres enguany. L'objectiu principal és recuperar els terrenys que avui ocupen les vies, en desús des de fa una dècada per l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani, però també remodelar les instal·lacions actuals per convertir-les en una estació terminal.
En el tram comprès entre l'estació i l'avinguda de la Generalitat, el projecte preveu enretirar les vies, la catenària i les instal·lacions de comunicacions. La regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, va destacar la importància del projecte, que permetrà la unió de l'Eixample i del barri del Temple. De fet, va dir que l'alliberament dels terrenys és el «primer pas» per urbanitzar el sector, a través d'un pla parcial que inclou l'anivellament de l'avinguda de la Generalitat, 24.524 metres quadrats de desenvolupament residencial, zones verdes i 6.000 metres quadrats de zona comercial.
>L'Ajuntament vol un nou accés pel carrer Ronda Docs
El projecte que ha aprovat la junta de govern de Tortosa preveu una rehabilitació integral de l'edifici de l'estació, que es modernitzarà per prestar un millor servei als usuaris. A l'exterior, es farà una andana nova a la capçalera de l'estació, que segons la regidora d'Urbanisme servirà per eliminar l'actual pas subterrani, ja que permetrà accedir a peu pla a totes les vies. A més, les andanes s'ampliaran i es faran més altes per facilitar l'accés als trens, es construirà una nova marquesina i s'hi instal·larà mobiliari nou i una nova senyalització. A banda, l'Ajuntament ha demanat un nou accés pel carrer Ronda Docs, que quedarà connectat amb el carrer Cervantes i amb el carrer Màrtirs de 1640, ja que l'estació de tren quedarà a molt poca distància de l'estació d'autobusos.
El Punt (11-Juliol-2008)
11 de juliol del 2008
Tortosa destinarà 2,2 milions a renovar l'estació de tren i desmuntar les vies
3 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
No és un tema que he seguit molt, però, pel que entenc de l'article, la "nova" estació estarà al mateix llos com ara, no?
ResponEliminaSi és aixi, la via de tren continuarà sent una barerra entre el C/Barcelona i el Temple, amb els possibles, i previsbles, incidents dels centeners de persones que ho creuen com poden/volen cada dia.
No estaria millor treure més via i moure l'estació cap a baix - no sé, fins a l'altura del CEIP Temple, o inclos canviant de banda i ficant-ho al "portal sur?" (els terrenys just abans del CEIP), i aixi no es talla la ciutat fisicament amb la via ?
Efectivament Brian; jo soc mes agosarat que tu i la meva proposta fora traslladar l’estació en direcció al camí de la Petja. Una estació que hauria de estar ben comunicada amb vials cap la ciutat i amb els aparcaments adients. Terrenys n’hi han...Desplaçant l’estació resoldríem moltes assignatures pendents com l’accessibilitat al barri de Sant Llàtzer, la no resolta canalització del Barranc de la Llet, la urbanització de les teòriques 900 vivendes de protecció oficial, les futures escoles, i naturalment suprimiríem el coll d’ampolla que representa tenir una terminal ferroviària al mig de la ciutat. Per mi que no s’ho han estudiat bé...
ResponEliminaestic d'accord; no sé quina és la solució, més allà o més aqui, pero veig que és el moment d'aprofitar per pensar-ho bé i fer un gran pas endavant per a la (re)structuracio de Tortosa.
ResponElimina