12 de febrer del 2009

Amb cinc cotxes al dia no n'hi ha prou

Si la grua municipal de Tortosa s'emporta una mitjana de cinc cotxes al dia, això és molt, o és poc? Aquesta és la pregunta que s'està fent molta gent avui a la ciutat, després de conèixer a través dels mitjans les últimes estadístiques que ha facilitat la policia local, i sobretot després de llegir o d'escoltar les declaracions de l'alcalde. Ferran Bel va desafiar la gent a buscar altres poblacions de 40.000 habitants en què la grua retira de la via pública més de cinc cotxes mal estacionats. Però l'alcalde s'equivoca a l'hora de proposar una comparació quantitativa, basada en els números. Per ser més precisos, aquí caldria fer una comparació més de tipus qualitatiu, ja que és evident que si la grua retira cinc cotxes al dia encara no es nota gaire, tenint en compte que les queixes ciutadanes no han minvat pel gran nombre de vehicles mal aparcats que hi ha a la ciutat, en tots els barris i sense excepció. A més, potser altres ciutats de 40.000 habitants tenen prou places de pàrquing i els conductors no es veuen obligats a estacionar malament; o simplement la gent és més cívica que a Tortosa, cosa que no ens estranyaria gens. Per tant, la comparació que proposa Bel, a més de ser inservible, és gairebé graciosa. Entenem que la grua municipal ha de tenir un efecte clarament disuassori, cosa que sens dubte no s'aconsegueix retirant cinc vehicles diaris.
De la mateixa manera, tampoc són gens efectives les 6.534 multes que ha posat la policia local durant el 2008. Mirada fredament, aquesta xifra no és res al costat de les 13.327 denúncies a la zona blava, tot i que el nombre de places regulades amb parquímetres no és ni de lluny tan gran com les places de pàrquing a la resta de la ciutat. De cara a la memòria del 2009, si volen millorar aquestes estadístiques, els donem una sèrie de pistes. Avui al matí, només al carrer Castelló hi havia una filera d'almenys set cotxes aparcats al damunt de la vorera, com podeu veure a la primera imatge. A la tarda, alguns dels vehicles continuaven al mateix lloc, però també n'hi havia de nous. Pocs metres després, com podeu veure a la segona imatge, un parell de cotxes aparcats a la zona de càrrega i descàrrega del supermercat Día han impedit la feina del camió de l'empresa, el conductor del qual sempre pateix per maniobrar a la cruïlla del carrer València amb el carrer Alfara de Carles. Ni hem vist la grua, ni tampoc la policia posant multes. I això només a Ferreries: un total de 7 cotxes que, sumats al cinc diaris que es retiren a tota Tortosa, ja en fan 12. I amb la dotzena, això dóna un total de 4.380 cotxes anuals, uns 2.500 més que els comptats ahir per l'Ajuntament.

6 comentaris:

  1. Aquesta tarde he passat per aquest carrer de la primera foto i ho he pensat: mira si en faria de feina aquí la grua; però torno a dir el que he dit a l'altra entrada, la grua actua per requeriment d'un afectat o d'ofici?. Per una altra part, tampoc cal pasar-mos tenen en compte, sempre, els dèficits d'aparcaments, si un cotxe no fa una especial nosa, penso que amb una multa n'ha de hi haure prou. Peró clar, l'etern problema de les sancions i els sancionats....Si a la vorera que es veu a la foto hi ha un cotxe mal aparcat, es probable que el vegi el policia local ( de barri o no )i sigue sancionat, si n'hi han al llarg de tota la vorera, ves per on, ja passen "desapercebuts", quines coses, no?.
    I parlant d'aquest carrer...no es aquí on esta una empresa que te algo a veure amb el regidor de barri Sr. Lhemann?

    ResponElimina
  2. Si els haguessin de treure tots els que estan mal aparcats, la grua no pararia. I els abandonats? I no només passa a Tortosa, sinó que a tots els municipis, siguin grans o petits.

    ResponElimina
  3. Jo confirmo que a VoraParc hi ha molts veins incivics, perque lloc a la vora del riu n'hi ha per donar i vendre i malgrat tot aparquem davant de la porta i damunt la vorera.

    No demano que vingue la grua, pero podrien posar multes progressives. La 1a vegada 30 euros, la segona 60, la tercera 120 i aixi anar fent. Se'ls acabaria la tonteria prompte.

    ResponElimina
  4. 5 per dia, fiquem-li 6 o 7 si restem diumenges; pos, potser la grua no dona per més fisicament ... quant de temps tarda en arribar, carregar, i portar el cotxe a on els porten?

    30 minuts minim, per no dir una hora si hi ha transit i/o es fa un café mentres;) ?? Només hi ha un grua? Només un conductor ? - vull dir només pot funcionar 8 hores per dia?

    De totes formes, tal com dieu, les multes també "van bé", i aumentant com diu Lluis. 6000 em semblen també poques, son menys de 20 per dia, i aixo si que no costen ni gaire temps ni energia en ficar.

    ResponElimina
  5. El problema de la mobilitat és des de fa anys molt greu a Tortosa, i en alguns aspectes s'està començant a millorar, no en tots.

    Hi ha mancances en molts àmbits:

    - Administració local: pàrquings públics i preus de l'autobús
    - Empresarials: pàrquings privats
    -Administració estatal: passarel·les i pont del ferrocarril i quart pont.
    - Socials: falta de sensibilització i sobreús del transport privat.

    Queda molts feina per fer.

    ResponElimina
  6. Ja s´ha dit molts cops, peró pq la llei no és igual per tots? Al mercat està limitata la descàrrega de 6:00 fins a 8:15 hores, peró la realitat és que a TOTES hores del día la Generalitat i Felip Pedrell (carrers de doble carril) queden limitats a 1 carril perque estan estacionats les furgones dels venedors (la de Risa forma part de la decoració permanent de la Generalitat). Passa el mateix a l´avinguda Catalunya, Tarragona, ... i al L´Eix de l´Ebre (4 Camins)

    Solucions : de places en hi han , peró com més poble som, menos ganes de caminar hi han. MULTES ALS INCÍVICS (sobretot vehicles comercials)

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta