Dissabte passat, per motius de feina, vaig haver de viatjar en tren fins a Girona. I per poder ser a Girona abans de les dotze del migdia, vaig haver d'agafar el primer tren que sortia des de l'estació de Tortosa, és a dir, a les 6.15 hores del matí. A més, actualment no hi ha cap tren que travesse Catalunya de sud a nord (cosa normal en qualsevol país desenvolupat del món), i vaig haver de fer el necessari transbordament a l'estació de Sants de Barcelona. En aquest cas, l'estació de l'Aldea no ajudava gaire, ja que els trens de llarg recorregut amb destí a Girona només s'aturen a l'estació central de les Terres de l'Ebre al migdia. De tornada, el panorama era idèntic: despés de fer un canvi de tren a Barcelona, vaig arribar a Tortosa a les 20.45 hores. Els horaris i les combinacions són tan dolents com cars són els viatges: 17,95 euros per pujar a Girona i 15,65 euros més per baixar a Tortosa.
Deu anys després de l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani, el fet objectiu és que els serveis ferroviaris de Tortosa i de les Terres de l'Ebre, lluny d'anar endavant, només han fet que recular. La realitat és que, tot i les promeses de millores a les estacions, però especialment a l'estació de l'Aldea, tots els partits (PSC, CiU, PP, ERC i ICV) han governat tant a Madrid com a Barcelona, i ningú ha aconseguit una cosa tan fonamental com que l'Euromed s'ature a l'Ebre. La classe política del territori i les institucions, però també els ciutadans, no hem fet res de profit per solucionar aquest dèficit i ens hem deixat prendre el pèl durant tota una dècada. En aquest sentit, l'últim compromís és una esmena al projecte de llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2009, de 500.000 euros, per elaborar un estudi informatiu sobre la transformació de l'estació de l'Aldea, dins de la disposició addicional III, que inclou les inversions que, d’acord amb el nou Estatut, el govern estatal es compromet a fer a Catalunya.
A més, el nou ministre de Foment, José Blanco, va dir al Congrés dels Diputats que enguany se signarà un conveni amb la Generalitat, d'acord a un conveni marc signat el 2006, per concretar les actuacions que cal fer a l'Aldea, i per convertir l'actual baixador en una gran estació de referència del corredor del Mediterrani, amb una gran terminal de mercaderies que també connectaria el polígon Catalunya Sud i amb els ports de Tarragona i els Alfacs. Ens ho creiem? També enguany, havien d'entrar en funcionament els nous trens regionals d'alta velocitat, impulsats per la Generalitat. Trens que podrien circular entre 200 i 250 quilòmetres per hora. La intenció del govern català era posar en marxa aquest servei durant el 2009, tot ampliant la línia de Girona a Figueres, pel nord, i de Tarragona a Tortosa, pel sud, tot utilitzant la línia de l'Euromed, tot i que prèviament també caldria adaptar-la a l'amplada europea. Aquests nous trens regionals d'alta velocitat havien d'unir l'estació del Camp de Tarragona i Barcelona en només 35 minuts, i l'estació de Tortosa i la capital catalana, en només una hora. Ja ho veig, ja...
29 de juny del 2009
Els trens a les Terres de l'Ebre: més d'una dècada de promeses descarrilades
6 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Ja saps què ha estat patint Maria Jesús durant 2 anys ara.
ResponEliminaNihil nobe sub sole!!.......
ResponEliminaon son ara aquells del govern amic que tot ho farien?
ResponEliminaL'últim viatge des de Barna fins a Tortosa: dues hores i tres quarts.
ResponEliminaFins Toredembarra, dreta. Altres viatgers seguts a terra.
Juliol de 2009.
El dels trens és una autèntica vergonya. A Yuca li aconsello que quan li passi això d'anar dreta que quan arribi a Tortosa demani el llibre de reclamacions a l'estació i ho escrigue. Serveix de poc, però al menys que consti el malestar perquè si no sembla que ni existim.
ResponEliminaJa es poden omplir la boca de canvi climàtic si el transport públic està tan mal dissenyat que t'obliguen, tan si vols com si no, a agafar el vehicle privat. Sortir a les 6h de Tortosa per arribar a Girona abans de les 12! Intolerable!
Si en lloc d'escriure-ho a Tortosa, envies la reclamació per Internet, aquesta va directa al servei central de RENFE. L'altre dia tornant amb el tren em van fer una enquesta i em vaig quedar agust i sort que no me l'han feta avui que he tornat amb més de tres quarts d'hora de retràs.
ResponElimina