27 d’octubre del 2009

El PSC presenta una esmena al pressupost estatal perquè es cobreixin el canal i les vies a Tortosa



El projecte complementaria les obres de l'estació i la urbanització dels terrenys de Renfe.

Abans de final d'any hauria de començar la reforma de l'estació de trens de Tortosa i el desmantellament de les vies en desús al centre de la ciutat. El projecte també tindrà un fort impacte urbanístic, ja que connectarà la zona de l'Eixample amb la ronda Docs i l'avinguda de la Generalitat. Però el PSC considera que encara cal anar més enllà, i per això ha decidit presentar una esmena al pressupost de l'Estat, perquè el govern espanyol tinga en compte el soterrament del canal i de les vies del tren.

«El PSC sempre ha defensat que Tortosa havia de tenir una estació urbana i accessible», va recordar ahir Joan Sabaté, portaveu dels socialistes a l'Ajuntament i senador de l'Entesa Catalana de Progrés. Segons Sabaté, hauria estat un error allunyar l'estació de trens des del centre de Tortosa fins a la partida de Santa Càndia, tal com pretenia CiU durant l'etapa de l'alcalde Marià Curto. Allò que Tortosa guanyava des del punt de vista de l'urbanisme, ho perdia des del punt de vista de la mobilitat, ja que «gairebé hauria estat millor anar a pujar al tren a l'Aldea», va remarcar Sabaté. El portaveu del PSC va assenyalar que la construcció de l'estació d'autobusos al costat de l'estació de Renfe va ser, precisament, per afavorir la intermodalitat en el transport públic de passatgers. «Per a Tortosa és millor continuar tenint l'estació al centre de la ciutat, però el tram de vies que queda operatiu és una barrera física molt important», va valorar Sabaté.

De fet, fa unes setmanes un grup de veïns dels barris del Temple i Sant Llàtzer van entregar a l'alcalde, Ferran Bel (CiU), unes 1.500 signatures per reclamar uns passos més adequats a la zona de l'estació. Segons va precisar Sabaté, el soterrament de les vies a Tortosa és un projecte «complementari» al de les obres de l'estació i, per tant, compatible amb l'aprofitament urbanístic dels terrenys que Renfe té en desús al centre de la ciutat. Sabaté, que al novembre del 2006, durant la seua etapa a l'alcaldia, va signar el conveni amb el Ministeri de Foment, va dir que el soterrament del canal i de les vies «en cap cas invalidaria, impossibilitaria o retardaria el projecte que ja està en marxa». El que ara es farà des del PSC serà presentar una esmena al pressupost general de l'Estat, perquè Foment reserve una partida de 150.000 euros i puga encarregar un estudi informatiu sobre el cost i la viabilitat tècnica del projecte.

Publicat a ElPunt.cat i a

El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 27-10-2009 Pàgina 10




Aquest bloc també és accessible des del portal Marfanta.com, amb connexió directa als millors articles de l'ebresfera

24 comentaris:

  1. No entenc lo de l'esmena, si els pressupostos els fa el PSOE, perque no es posen les obres directament dins dels pressupostos?
    Que CIU o el PP demani esmenes ho entenc a l'estar a l'oposició, però el PSC, no esta al govern?
    Ara una obra suposo que necessaria, ha de passar pel tramit parlamentari amb la possibilitat de perdre la votació, perque no es van planificar be els pressupostos, no ho entenc.

    ResponElimina
  2. Sense saber-ne gaire, es pot pensar que els del partit que governa en cada moment i des de totes les demarcacions fan la seva carta als reis per al pressupostos de l'any següent, després el ministeri corresponent fa els seus encaixos i treu bona part de les demandes, després entra el ministeri d'hisenda i torna a fer la retallada. Els parlamentaris, en aquest cas del PSC-PSOE analitzen el que arriba al parlament i intenten esmenar els projectes que consideren prioritaris i que no han estat inclosos. Com abans de presentar les esmenes les consensuen amb els responsables de l'aprovació, son esmenes que segur que tiren endavant.
    Respecte als grups de l'oposició, si no estan disposats a pactar l'aprovació dels pressupostos i negociar a canvi del seu vot seves demandes, aquestes es converteixen en allò que se'n diu fer volar coloms.

    ResponElimina
  3. Pos jo trobo molt bé esta proposta.
    La gent està creuant la via del tren per baix a perill de que hi haigue un accident un dia d'estos. si es poden soterrar a altres llocs per què no aquí?

    ResponElimina
  4. No es cap error desplaçar l’estació direcció Santa Càndida, dons ara la via suposa una barrera divisòria per la ciutat. El que si per mi es un error de planificació es gastar-se diners en una remodelació de la estació existent.
    Una estació a la entrada de la ciutat sempre podria estar recolzada per una línia d’autobusos, i per unes places d’aparcament. Que te d’estrany això?

    ResponElimina
  5. La gran i poder única cosa bona de que l'estació, es que la gent que viu a Tortosa i pot anar caminant, així que no em diguis que es igual tenir-la a Santa Càndida, crec que per estació a les afores ja tenim l'estació de L'aldea. No?

    ResponElimina
  6. Seguint la teva tesi, perquè no demanes que te la posin baix de casa teva?
    COMODÓN!

    ResponElimina
  7. Estic d'acord amb Mc Calan, no hagués estat cap error posar-la a Santa Càndida, si això ho haguessim recolzat amb un bon servei de bus cap al centre de la ciutat, com es fa a altres ciutats catalanes i espanyoles. El que hem guanyat al no voler-la desplaçar ha estat perdre tots els trens i quedar-nos amb 4 regionals, passant a ser aixi una estació de tercera territorial, mentre que abans era de la primera divisió. No es el mateix anar a santa càndida que a l'aldea!!!

    Aquest projecte del soterrament estaria molt bé, pero l'estat no es gastara ni un duro en una estació on només paren 4 regionals.

    ResponElimina
  8. El autobussos duraran,el que van durar els que anaben a l'Aldea,de moment tot son promesses...a l'hora de la veritat,Thomas vine a buscarme a L'Aldea-Amposta-Tortosa (es lo nom de l'estacio)

    ResponElimina
  9. jo seré comodón peró vatros deveu estar pegats al cotxe.

    ResponElimina
  10. No sé on està Santa Candida, pero no veig malament del tot treure l'estacio del centre. Per exemple, ficar-la entre el comisaria nova dels Mossos i el Carrefour, o una mica més allà? (o tots els terrenys estan venuts als Decatlons i cia?).

    Si que teniu rao en que menys gent del centre podran venir caminant (bueno, els "en forma", si, ja que només son 5 o 10 minuts en linea recta), pero, per contra, podria accedir a peu molta mes gent de Sant Llatzer i el Tretze que ara agafen el cotxe. Uns guanyen (a una de les zones de creixement), uns perden ...... fins i tot a la gent del Temple els costaria el mateix caminar fins al Carrefour que la volta que han de donar ara per arribar a l'estacio.

    De totes formes, es podria gastar uns diners de le Generalitat per fer un altra enquesta, ja que tots (almenys jo) parlem sense dades. Valdria la pena saber quanta gent va caminant ara i quants van en cotxe (ja que jo nomes veig pares i mares buscant els estudiants en cotxe), i quants anirien de una forma o un altra si estes en un altre lloc.

    Tambe preguntaria quanta gent pensaria en anar usar més el tren si pugues aparacar a l'estació mateixa, perque un dels problemes que te ara es que no te aparcaments (bueno, veig que a la retonda encara s'aparca ..).

    En el meu cas,si anem en nens i els hem de deixar a la porta en sa mare mentre jo començo a donar voltes buscant un lloc per aparcar, pues, si, més em valdria anar a Aldea. Per tant, dir que és "accesible" on està ara és una mica relatiu ....

    ResponElimina
  11. home que paren 4 regionals es cert!
    Però que puja molta gent això no meu discutiràs!!! sinó recordo malament a l'estació de Tortosa passen mes de 350.000 passatges a l'any.
    Amés si proposes desplaçar l’actual estació, Renfe et respondrà que et desplaces a l’aldea i la de Tortosa la tancarà. Amés a l’estat i a Adif els surt més rentable soterra l’actual estació que no pas fer-ne una de nova i tindre que paga el servei de bus fins la nova estació, o es que te penses que la gent pagarà el bus per anar a la nova estació, per això els porten a l’aldea.

    ResponElimina
  12. Això de que a altres ciutats de Catalunya les estacions estan a les afores, caldria veure quines i per quines raons. A mi al lloc on esta ja em va be. Ara, reconec que es més per una raó romàntica, si voleu, que no pas racional.

    ResponElimina
  13. Almenys algu que fa alguna cosa amb cara i ulls per tirar endavant aquesta ciutat, doncs a mi em sembla molt encertat ja que treure l'estació de la ciutat seria un nou error.
    Ara amb la proposta quedaran l'estació d'autobus i la del tren més ben conectades, doncs molt bona idea, es així com es fa ciutat, tot i que algú no vulgi fer.la.

    ResponElimina
  14. Els que encara pensen en agafar el tren a l’Estació actual o proposada de Tortosa que s’oblidin de fer el trajecte d’una tirada, dons el que hi ha previst precisament es crear una mena de tramvies llançadores que vagin fins l’Aldea, on allí s’agafarà el tren en les seves diferents destinacions.
    Es per lo qual considero que no val la pena mantenir l’estació actual ni el tram de via que divideix la ciutat en dos.

    ResponElimina
  15. aixo es cert, MaCalan?

    suposo que si, si ho dius, pero vull dir si es una proposta d'aquelles confirmades i projectades, o si es per a la pila de somnis/pesadilles ebrencs que no es faran mai (3er pont, aeroport, parc tematic, Hollywood ...) ?
    si es cert, pos, si que pot tenir alguna influencia en els futurs usos o situacions de l'estacio, no?

    ResponElimina
  16. Es que la llançadora és lo més lògic, els que venen/van a València perden 20 minuts pel fet d'entrar a Tortosa, cosa bastant absurda econòmicament parlant. Però això si, que estiguen ben fetes, a veure si ens em de quedar penjats a l'Aldea a les 11 de la nit !

    ResponElimina
  17. Aneu demanant romantiquesllançadores, estacions a Santa Candida,ben fora de la ciutat,etc. que ens pasara com la LEAR buscaran on deslocalitzarla i despres tot seran plors.No toqueu les flors que es malmeten!

    ResponElimina
  18. Trobo millor que l'estació es quede al centre de la ciutat. Em sembla que desplaçar-la és forçar la gent a usar el cotxe, quan el tren hauria d'estar per evitar-lo. Comparteixo l'escepticisme dels que no es creuen tanta promesa i sospiten que són focs d'artifici. Jo, com Sant Tomàs (no el d'Aquino, sino l'altre): fins que no ho veuré no m'ho creuré.

    ResponElimina
  19. Encara estem esperant els murs del riu que el Sr. Sabaté va inclouro als pressupostos de l'Estat per l'any 2009 i que va anunciar a "bombo y platillo".

    ResponElimina
  20. ...i que per cert, ens varen dir que estava aprovat “dat i beneit..”

    ResponElimina
  21. Si enlloc de l'estació han de fer més totxo, millor que es quede aixi. Però si es fes p.e. un parc, instal·lacions esportives o qualsevol altra cosa d'utilitat pública aleshores ok.

    ResponElimina
  22. Ara t'has passat Lluis, farem un parc i si cal tombarem les cases de l'avinguda de la Generalitat per a fer-ne un altre que, juntament amb el de Teodoro Gonzalez en quedaria un que ni Central Park, tu.

    ResponElimina
  23. Aneu donant idees,que de bones no faran ni una,ara de merdes, totes i mes.Quan eu dit que comencen a traure les vies?

    ResponElimina
  24. Pos ara si que no entenc res!!20 anys que està deixada lo siñor pel Beguer la va deixar perdre però es que lo siñor Sabatè ni se la mirar,jo no més ser que anar a estudiar fora es tota una odissea i sobretot en diumenge

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta