23 d’octubre del 2009

Tortosa i Roquetes, a un pas


El nou passeig que connecta les dues ciutats ha suposat una inversió de més d'1,3 milions.


Tortosa i Roquetes estan avui més a prop. I només a un pas. El front dels dos ajuntament per evitar el tancament de la planta de Lear ha enfortit les relacions de dues ciutats que ahir, amb la inauguració del nou passeig entre Tortosa i Roquetes, van trobar un motiu de celebració enmig de les males notícies. Tot i els moments difícils, els dos alcaldes no podien amagar la seua satisfacció. El que abans era una carretera estreta i plena de clots, sense voreres i amb una il·luminació escassa, i que s'omplia de bassals si queien quatre gotes, ara és una avinguda urbana amb quatre carrils, dues voreres amples i un carril bici.


La Diputació de Tarragona ha invertit més d'1,3 milions d'euros en el desdoblament de l'antiga carretera T-341. Una obra que, a més de millorar la comunicació de vehicles, vianants i ciclistes entre les dues poblacions, també serà un dels principals accessos al nou hospital de les Terres de l'Ebre. De fet, la millora dels 400 metres de l'antiga carretera ha culminat amb la construcció d'una rotonda que dóna accés a la zona lúdica de Roquetes, però també als terrenys de l'hospital que es construirà al pla parcial de la Farinera, al límit del terme de Tortosa.

«Tot i que la major part de l'obra s'ha fet en el terme de Tortosa, la nova carretera és una infraestructura importantíssima per a la gent de Roquetes», va afirmar el seu alcalde, Francesc Gas. «En un dia de pluja com avui [ahir per al lector], hauria estat intransitable; però després de l'aiguat hem vist que continua en un estat excel·lent», va afegir-hi. «La pluja ha servit per demostrar que l'obra està molt ben acabada», va insistir. Gas va recordar que es tracta d'una obra «llargament reivindicada» per les dues poblacions, i que ara el nou passeig serà «tan utilitzat pels veïns de Roquetes com pels de Tortosa». Finalment, l'alcalde roquetenc va voler agrair l'esforç de l'Ajuntament de Tortosa per millorar el projecte original, així com el compromís de la Diputació per fer l'obra els dos primers anys del mandat.

Per la seua banda, l'alcalde de Tortosa va assenyalar que la millora de la carretera ha estat «una actuació emblemàtica, històrica i molt desitjada», especialment pels veïns del barri de Ferreries. De fet, fins ara era una de les reivindicacions més antigues de l'associació de veïns. «La Generalitat va traspassar la carretera a la Diputació, i mentre refèiem el projecte vam fer una reparació d'urgència que va generar la desconfiança dels veïns, que es pensaven que ja no faríem el nou passeig», va recordar Ferran Bel amb la complicitat del president veïnal, Manolo Gamundi, que ahir també va assistir a l'acte.

Publicat a ElPunt.cat i a

El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 23-10-2009 Pàgina 9

15 comentaris:

  1. És una impressió meua o el senyor Bel té tendència a penjar-se medalles per accions o obres fetes per la Diputació, per la Generalitat o pel Govern central?

    En tot cas, ja era hora que arreglen aquella carretera. No només era incòmode, sinó que es podia considerar perillós, amb els cotxes passant a tota velocitat pel costat dels peatons que no tenien ni vorera...

    ResponElimina
  2. Hem sembla molt bonic el nou passeig. He preguntat si en el moment d'inaugurar-lo hi havien cotxes aparcats a la vorera del Corona i m'han dit que no. A les sis de la tarda vaig passar per allí i tornava a estar la vorera plena de cotxes.

    ResponElimina
  3. Home, en el moment de la inauguració, el passeig estava ple de policia local. Només faltaria!

    ResponElimina
  4. A la Myriam Z igual li hagués agradat que l'alcalde de Tortosa aquest dia es quedés a casa....

    ResponElimina
  5. McCalan,el dia en que van morir els bombers a Horta,el President Montilla venir al Corona a dona el condol a les families,trobo que el sinyor alcalde com primera autoritat de la ciutat hi habia de ser,mes que sigue per respecte a la figura de la primera autoritat de Catalunya...pero,de segur que complint ordes,ejem ,tu ja m'entens

    ResponElimina
  6. Digueu-me cargolat, però de la mateixa manera que, ara, ens felicitem TOTS ( i uns quants es posen la medalla, suposo que legítimament ) per la nova carretera, el seu aspecte, il·luminació, carril bici, passeig i tot el que vulgueu.... pregunto: A qui li hem de posar "les medalles" pels anys que ha estat de la manera tan deplorable com estava? També a la Diputació?. Segur que no hi han tans padrins.

    ResponElimina
  7. La culpa de la situació anterior se la podrien repartir els diferents partits que han governat l'Ajuntament, la Diputació i la Generalitat. Fins al gener del 2007, la carretera era titularitat de la Generalitat. Per tant, la història és més llarga i complexa d'explicar. Durant l'últim govern de CiU, la Generalitat va fer un projecte de millora que no incloïa les voreres, i per això el govern de Joan Sabaté el va rebutjar. El projecte es va anar allargant perquè calia expropiar els terrenys afectats. Després, ja amb el tripartit al govern, la Generalitat va traspassar la carretera a la Diputació, i als pocs mesos Ferran Bel va accedir a l'alcaldia. La Diputació va fer un primer projecte i l'Ajuntament actual va introduir algunes mesures correctores, que van incrementar el pressupost uns 600.000 euros. Mentre es refeia el projecte, la Diputació va fer un asfaltat d'urgència, com alguns recordareu. Ja al març d'enguany, van començar les obres.

    ResponElimina
  8. Gracies per la detallada informació.
    Veig que t'has deixat a Gamundi ( president de l'associació de Veïns de Ferreries ). Es broma, o no.

    ResponElimina
  9. Ok. tot inaugurat i tot molt bé, però....

    S'HAN DEIXAT DE POSAR PAPERERES!!

    S'HAN DEIXAT DE POSAR BANCS PER SEURE!!!

    I EL QUE ÉS MÉS GREU,

    S'HAN DEIXAT DE POSAR "AVISADORS" (O COM ES DIGUI) AL TERRA PER A QUE ELS COTXES NO VAGIN COM BOJOS

    i no atropellen a algun nen que creua alegrement pels passos de vianants que han posat.

    EN FI, UNA ALTRA "XAPUZA".

    ResponElimina
  10. No, papareres sí que n'hi ha, al final. Però de bancs no n'hi ha ni un, això sí. L'únic lloc per seure en un passeig tan llarg és el mur del Caprabo.

    ResponElimina
  11. Doncs una pena, no? Un passeig tan bonic i que trobis que t'hagis de posar la bossa de les patates, per exemple, a la butxaca perquè no serà qüestió de tirar-la al terra i que després et multin per incívic, no??

    Els núvols i el cel tan negre del fons de la foto deu significar alguna cosa??

    Encara que el de les papereres és el de menys, el que més em fa por és la velocitat que es pot arribar a agafar en aquesta recta.. ni el Hamilton aquest, tú!!

    ResponElimina
  12. Myriam Z. que no es fiquen medalles des del govern central?
    Per mi ficar un cartellet de 2.000€ que deixi clar qui ha enllestit l'obra és un acte més prepotent que assistir a la seva inauguració i fer-se les quatre fotos de protocol.

    Multiplica 2.000 per cada obra del pla E i et faràs una idea del que parlo.

    ResponElimina
  13. Batalletes, batalletes, és culpa teva, és culpa teva. No és culpa meva.

    200 tristos milions de pessetes han impedit fins l'any 2009 que dos ciutats veÏnes com Tortosa i Roquetes tinguessin una connexió adequada als temps en què vivim.

    Si no ens estimem prou la gent del territori com a germans no ens vindran a ajudar des de fora.

    Que ilús i ingenu sóc, veritat?

    ResponElimina
  14. 2oo "tristos" milions??..
    uff, tal i com està el patí (Lear, Indo...) 200 milions es poden catalogar de tot menys de "tristos" no creus, Emili?

    ResponElimina
  15. I au!

    200 milions de pessetes són molts de diners per un particular, està clar.

    Però si comences a veure el que valen les obres públiques, potser no et semblaran tants de diners.

    Des del punt de vista simbòlic em semblava molt trist (potser no m'havia acabat d'expressar-me bé) que no tinguessim una avinguda digna que unís Roquetes i Tortosa, que ja estan tocant-se.

    I de vegades les infrastructures que a banda de necessàries són simbòliques, acaben generant externalitats positives.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta