La inversió viària més important a l'Ebre, reoberta en part al setembre, ja havia d'estar acabada.
La persistència de la nevada de la setmana passada ha complicat la continuació dels treballs a la carretera d'Horta de Sant Joan. L'última previsió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques era que el tram en obres estigués acabat a final del 2009, tot i que el conseller Joaquim Nadal havia dit «a l'hivern» per no haver de posar una data. Però l'hivern ha portat la neu i l'obra ha acumulat un altre retard coincidint amb el temporal que va colgar màquines i materials. El tram entre Prat de Comte i Horta va ser un dels més afectats per la neu a la Terra Alta i una part del recorregut discorre a través d'un únic carril fangós.
El tram entre Prat de Comte i Horta, de nou quilòmetres, havia estat tallat des del juliol del 2008 i és operatiu a partir del 4 de setembre del 2009, un mes després del previst inicialment. Aquell últim ajornament es va justificar perquè calia instal·lar unes barreres de seguretat. De fet, Política Territorial ja va advertir els alcaldes d'Horta i de Prat de Comte que les obres no estarien acabades del tot, però que la circulació seria compatible amb la finalització dels treballs. Així, es va reobrir la carretera perquè l'obra estava molt avançada, i per evitar que els veïns haguessen de fer una volta de 40 quilòmetres per arribar a l'eix de l'Ebre anant per Gandesa.
Una obra esperada i complicada
El projecte de millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230b, l'itinerari que connecta la població d'Horta de Sant Joan amb l'eix de l'Ebre, es va presentar en societat al maig del 2006. El projecte, molt reivindicat al territori, va ser rebut amb entusiasme en pobles com Arnes, Prat de Comte i Horta de Sant Joan, però també a la comarca veïna del Matarranya ja que millorava la seua connexió amb l'eix de l'Ebre, amb Tortosa i amb el litoral. A més, les obres suavitzarien els revolts, millorarien la seguretat del trànsit i escurçarien fins a dos quilòmetres el recorregut, de 22,7 quilòmetres. Les obres havien de començar a l'octubre del 2006, amb un cost de 42,3 milions d'euros i un termini d'execució de quatre anys. Però després es van adjudicar per 30 milions, si bé l'última xifra donada pel govern puja als 39 milions. En la primera fase dels treballs, entre l'octubre del 2006 i el juliol del 2008, es va millorar el tram entre l'eix de l'Ebre i Prat de Comte, suavitzant els revolts i millorant el traçat de les carreteres T-333 i N-230b. El primer tram, d'uns onze quilòmetres, es va obrir al trànsit el 30 de juny del 2008, però només deu dies després van tornar a tallar la carretera per iniciar les obres entre Prat de Comte i Horta. En la segona fase, Política Territorial va emprendre les obres de la T-330 fins a Horta de Sant Joan. Uns treballs que també es van veure afectats i endarrerits per l'incendi que va patir la població el juliol del 2009.
esta carretera va camí de ser la carretera que ha costat mes fer de les TTEE i que ha estat mes cops inagurada, després dels 10 km de l'autovia Tortosa-Autopista que va donar per a tres o quatre legislatures i tres innaguracion com a mínim
ResponEliminade totes maneres cal reconèixer que la connexió eix de l'ebre-terra alta-matarrany és molt mes llarga i complexa d'executar que l'autovia