El grup Miquel Alimentació ha iniciat un procés per externalitzar la flota de camions de la seua plataforma logística de Tortosa. La mesura pot arribar a afectar un centenar de persones, entre xofers i acompanyants, que són els treballadors que reparteixen les mercaderies a les botigues i supermercats del grup. De fet, des de principi d’aquesta setmana, els camioners estan fent un curs de formació en diversos hotels de la comarca del Baix Ebre, mentre que la seua feina ha estat assumida per una altra empresa i treballadors autònoms, segons que han confirmat al Canal 21 Ebre fonts sindicals. Per tant, uns quaranta vehicles propis de la plataforma de Miquel Alimentació a Tortosa s’han quedat temporalment sense feina. A més, dos treballadors han estat prejubilats; han retirat el mòbil d’empresa a tots els xofers, i algunes fonts també apunten que podrien arribar a acomiadar uns quaranta transportistes.
Mentrestant, el neguit s’ha anat escampant entre els treballadors i els seus representants sindicals. Sobretot, després que l’empresa els haja fet signar un document en què només se’ls garanteix el sou base, i en què els xofers es veuen obligats a acceptar un canvi en la mobilitat funcional. Amb tot, el fet que se’ls haja respectat la mobilitat geogràfica tampoc és cap garantia, ja que la plataforma logística de Tortosa abasta les províncies de Tarragona, Lleida, Castelló, València, Osca, Terol i part de la província de Saragossa. A banda, els treballadors estan passant un curs de formació que durarà fins dimarts, des de les sis del matí fins a les dues de la tarda, i l’empresa no els permet l’accés a les instal·lacions de la plataforma logística, ubicada el polígon industrial Baix Ebre des del 2001 i amb una superfície de 22.000 metres quadrats. Miquel Alimentació té altres plataformes logístiques a Mercabarna, Vilamalla (Girona), Fuente de Piedra (Màlaga) i Burgos.
Aquesta situació ha posat en alerta el comitè d’empresa i els tres sindicats amb representació, la USOC, la UGT i Comissions Obreres. El secretari general de la USOC a les Terres de l’Ebre, David Queralt, ha assenyalat que l’objectiu de l’empresa és eliminar el col·lectiu de transportistes en el marc d’una reestructuració de la plantilla, tot i que hi ha molta incertesa sobre el destí final dels treballadors. Per tant, Queralt argumenta que hi ha un risc molt important de què tot plegat acabe amb acomiadaments. A més, el col·lectiu de xofers era un dels més bel·ligerants dins de Miquel Alimentació, ja que fa tres anys que estan deixant de cobrar la millora salarial pactada amb l’empresa. Per la seua banda, el secretari general de la UGT a les Terres de l’Ebre, Wifredo Miró, també ha denunciat que Miquel Alimentació fa anys que està "aprimant" el seu centre logístic del polígon industrial Baix Ebre, i que els serveis jurídics del sindicat ja s’han posat en marxa per atendre els seus afiliats afectats.
LA PREGUNTA DEL DIA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.