8 de març del 2012

'Terres de l’Ebre, terres marginades sense autovia', per Ferran Cid


Tot és diferent quan passes el Coll de Balaguer i arribes a les Terres de l’Ebre, sobretot si vas en cotxe. De cop t’adones que l’única via ràpida que tenim és l’autopista de peatges i, per tant, cal pagar perquè l’autovia gratuïta A-7 només enllaça Tarragona amb les centrals nuclears de Vandellòs. Recordem: 6,8 euros entre el peatge de l’Hospitalet de l’Infant i el d’Ulldecona i 4 euros fins a l’Aldea. Aquest buit és la conseqüència de la manca d’inversions en infraestructures viàries dels diferents governs espanyols a les Terres de l’Ebre, que les han condemnat a ser un autèntic forat negre. El tram de l’autovia l’Hospitalet de l’Infant–el Perelló (13,9 km) està en estudi informatiu i el tram La Jana–el Perelló està encallat en l’estudi per les al·legacions no resoltes sobre el pas per Font de Quinto (Campredó).

Tot això ens porta, a la gent i a les empreses de les Terres de l’Ebre, a patir una situació de discriminació amb relació amb altres indrets de la mateixa demarcació de Tarragona i del conjunt del país. Els que estem més lluny dels grans centres logístics, industrials, urbans i culturals som els que hem de pagar més per arribar-hi a través d’una via ràpida, fet que incideix de manera negativa tant en la nostra economia familiar com en l’empresarial, amb la corresponent pèrdua de competitivitat i d’oportunitats.

Davant d’aquets greuge, ERC proposem unir els esforços de tots els partits, dels agents socials i dels agents econòmics per fer avançar a la màxima velocitat la connexió de l’autovia A-7 des d’Hospitalet de l’Infant fins a l’autovia l’Aldea–Tortosa (C-42), que donaria servei a la gran majoria de població, d’empreses i de polígons de les Terres de l’Ebre. El traçat viari del tram entre el  Perelló i l’Hospitalet compta amb el màxim consens dels ajuntaments de l’Ametlla de Mar, l’Ampolla i el Perelló, com també del Ministeri de Foment, que va acceptar les al·legacions d’aquests consistoris. Pel que fa al tram el Perelló–autovia de l’Aldea–Tortosa, el traçat viari ja està inclòs dins de l’estudi informatiu de l’A-7 entre La Jana–el Perelló, i presenta poques dificultats al pas pels termes afectats i amb relació a la connexió amb l’autovia. Cal, doncs, demanar de manera prioritària i unitària que els propers pressupostos de l’Estat incloguin partides per redactar els projectes constructius d’aquests trams d’autovia A-7, i pactar un calendari d’execució per iniciar les obres a les Terres de l’Ebre el 2013, fet que, a més, ajudaria a generar ocupació entre les nostres empreses. Aquest fet, però, no suposaria haver de renunciar a connectar l’autovia l’Aldea–Tortosa (C-42) amb l’Autovia A-7 entre Font de Quinto i La Jana una vegada resoltes les al·legacions i que hi hagi prou recursos per construir el nou pont sobre l’Ebre.

D’altra banda, i per ser justos, també caldrà demanar la redacció dels projectes constructius de les variants de l’N-420 de Gandesa (5 km) i Corbera d’Ebre (3,9 km), de les quals, al BOE del 25 de març de 2000, es va publicar la licitació de l’estudi informatiu. Aquestes variants, malgrat que han tingut adjudicades partides milionàries als pressupostos de l’Estat durant 12 anys, encara no s’han començat a construir. Potser ja toca que la ciutadania i els representants de les Terres de l’Ebre passem a l’acció amb unitat, força i fent-nos respectar.

Ferran Cid
és l'alcalde del Perelló

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta