1 de maig del 2012

Aspa (ERC): ‘Després de 40 anys, l’autopista està pagada, contrapagada i recontrapagada’



Els alcaldes de Deltebre, el Perelló i Roquetes, els republicans Gervasi Aspa, Ferran Cid i Francesc Gas, acompanyats del secretari general adjunt d'ERC, Lluís Salvadó Salvadó, han participat aquest dimarts al matí en la campanya #novullpagaraespanya, d’adhesió a #novullpagar, que la federació de l’Ebre d’ERC havia convocat al peatge Tortosa-l’Aldea que s’han negat a pagar. En la filera de cotxes també hi havia regidors d'ERC de Tortosa, la Sénia, Roquetes, Deltebre i Amposta, així com diversos militants i simpatitzants que també s’han sumat a l’acció reivindicativa. Aspa, com a president de la federació de l’Ebre d’Esquerra, ha manifestat: "No volem pagar més a Espanya: fa més de 40 anys que paguem i les Terres de l’Ebre som el territori més perjudicat perquè som el forat negre de les inversions dels diferents governs espanyols".


En aquest punt, Aspa ha afegit que "aquells que estem més lluny de la capital, com les Terres de l’Ebre, som els que sempre acabem pagant lo pato i som els que ens toca pagar peatge si volem anar per una via ràpida, i és el moment de dir prou". El president d'ERC a l'Ebre ha demanat que l’autovia A-7 gratuïta, que va des d’Altafulla fins a l’Hospitalet de l’Infant, arribe també a les Terres de l’Ebre, d’una vegada per totes. "No volem patir la discriminació que patim ara, volem el mateix tracte per a la gent i les empreses de l’Ebre que reben els altres. Per tant, ERC demana que mentre no arribi l’autovia A-7 se’ns alliberi de peatges per tenir les mateixes condicions que la gent de Tarragona o Reus", ha insistit Aspa. Per acabar, el president d'ERC al territori ha fet una crida a la ciutadana de les Terres de l’Ebre a sumar-se a la iniciativa: "No volem que les nostres autopistes serveixin per pagar les pèrdues de les autopistes de Madrid. Després de 40 anys, aquesta autopista està pagada, contrapagada i recontrapagada, i en algun moment això s’ha d’acabar".

Imatge ERC Terres de l'Ebre

6 comentaris:

  1. I perque no vau complir amb aquesta demanda social quan ereu al Govern? A qui voleu enganyar? 7 anys vau tenir per fer-ho, potser quan vau tenir el poder us vau oblidar o potser que com teniu un suculent deute amb La Caixa -màxim accionista d'Abertis- simplement no us sortia a compte...

    ResponElimina
  2. 1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.

    El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la Generalitat qui les crea, n’és titular, i determina el preu del peatge. Excepte els de les AP7 y AP2, que es van construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per odre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.

    Pujol podria haver decidit construir autovies, com van fer totes les altres autonomies qua no van tenir la calamitosa desgràcia d’estar governades per una màfia trabucaire, i finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar a la generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler que els catalans paguéssim peatges.

    2.- Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador Alemany, assessor d’Artur Mas i principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT

    Els peatges catalans estan en mans de l’empresa Abertis; i a la resta d’Espanya també. Aquesta multinacional gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d’autopistes estatals, cobrint el 59% del total de vies de peatge. Abertis també participa de forma no majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres: Autema i Ciralsa (Circumval·lació d’Alacant). També manté un paper actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa, concessionàries que gestionen diverses vies d’accés a la ciutat de Madrid.

    Abertis és un suport fonamental publicitari de l’AVUI-EL PUNT , diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en un repugnant acte més de summa hipocresia.

    La Caixa, és l’accionista majoritària d’ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d’un crèdit de 21 milions d’euros (xifra de l’any 2010)

    Artur Mas va proposar a Salvador Alemany, President d’Abertis , ser Conseller d’Economia i actualment presideix el “Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)”, organisme escollit per CIU per tal d’assesorar al Govern en retallades neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent molt preocupat per la campanya de “No vull pagar” . No m’estranya! S’embutxaca milers de milions a l’any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!

    3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.

    CiU va proposar i va votar a favor de rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries, proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via. Cada cinc anys, l’Estat els paga de la nostre butxaca la compensació, amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.

    4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA

    Segons l’anuari dels silencis mediàtics de l’any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l’obra. Alguns exemples a continuació:

    TRAM COST CONSTRUCCIÓ INGRESSOS ESTIMATS
    Montgat-Mataró 21 682,2
    Mataró-Palafolls 285,5 363,3
    Barcelona-Montmeló 19,9 535,4
    Granollers-La Jonquera 68,5 3.033,7
    Molins de Rei-Martorell 14,6 1.168,7
    Martorell-Tarragona 42,2 2.170,3
    Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…

    ResponElimina
  3. Nicolas Emilio, quan un fa seu un text tant llarg com has fet tu, copiant-lo, el mínim exigible és citar la font.

    ResponElimina
  4. ara només falta que els diputats d'ERC tornen el teletac

    ResponElimina
  5. Mc Calan, "dichosos lo ojos" .

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta