1 de maig del 2012

'Ja hem passat lo peatge sense pagar', un #novullpagaraespanya ebrenc a YouTube

Mig cenentar de vehicles han participat aquest dimarts en la campanya de #novullpagaraespanya, d’adhesió a #novullpagar, que la federació de l’Ebre d’Esquerra havia convocat al peatge Tortosa-l’Aldea. Una de les persones que ha enregistrat en vídeo el seu acte de rebel·lia contra els peatges de les autopistes ha estat Òscar Ortiga, secretari de finances de les JERC de Tortosa i representant ebrenc al consell nacional de les joventuts d'Esquerra. L’allau de cotxes ha col·lapsat el peatge, i quan els ocupants es negaven a pagar i esperaven que els operaris de l’autopista -després de recollir el número de matrícula dels vehicles- aixequessin la barrera i posessin el semàfor en verd. Sobretot, tal i com s'ha pogut observar en el vídeo penjat a YouTube, es volien assegurar que el semàfor passés de roig a verd, per evitar-se una sanció de trànsit. "Ja hem passat lo peatge sense pagar", ha celebrat Ortiga, que anava de copilot en el vehicle.


9 comentaris:

  1. ara només falta que ERC torne los teletacs

    ResponElimina
  2. 1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.

    El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la Generalitat qui les crea, n’és titular, i determina el preu del peatge. Excepte els de les AP7 y AP2, que es van construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per odre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.

    Pujol podria haver decidit construir autovies, com van fer totes les altres autonomies qua no van tenir la calamitosa desgràcia d’estar governades per una màfia trabucaire, i finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar a la generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler que els catalans paguéssim peatges.

    2.- Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador Alemany, assessor d’Artur Mas i principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT

    Els peatges catalans estan en mans de l’empresa Abertis; i a la resta d’Espanya també. Aquesta multinacional gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d’autopistes estatals, cobrint el 59% del total de vies de peatge. Abertis també participa de forma no majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres: Autema i Ciralsa (Circumval·lació d’Alacant). També manté un paper actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa, concessionàries que gestionen diverses vies d’accés a la ciutat de Madrid.

    Abertis és un suport fonamental publicitari de l’AVUI-EL PUNT , diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en un repugnant acte més de summa hipocresia.

    La Caixa, és l’accionista majoritària d’ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d’un crèdit de 21 milions d’euros (xifra de l’any 2010)

    Artur Mas va proposar a Salvador Alemany, President d’Abertis , ser Conseller d’Economia i actualment presideix el “Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)”, organisme escollit per CIU per tal d’assesorar al Govern en retallades neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent molt preocupat per la campanya de “No vull pagar” . No m’estranya! S’embutxaca milers de milions a l’any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!

    3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.

    CiU va proposar i va votar a favor de rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries, proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via. Cada cinc anys, l’Estat els paga de la nostre butxaca la compensació, amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.

    4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA

    Segons l’anuari dels silencis mediàtics de l’any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l’obra. Alguns exemples a continuació:

    TRAM COST CONSTRUCCIÓ INGRESSOS ESTIMATS
    Montgat-Mataró 21 682,2
    Mataró-Palafolls 285,5 363,3
    Barcelona-Montmeló 19,9 535,4
    Granollers-La Jonquera 68,5 3.033,7
    Molins de Rei-Martorell 14,6 1.168,7
    Martorell-Tarragona 42,2 2.170,3
    Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…

    ResponElimina
  3. Quin copy&paste més estupendo que t'has marcat xeic. A mi se m'en fot que sigue culpa de CiU, de l'estat o de Rita la Cantaora, expropiació i nacionalització de les autopistes però ja. Argentina i Bolivia marquen el camí.

    ResponElimina
  4. Sí, jo estic en Lluís.

    ResponElimina
  5. Si el nostre mirall és Argentina i Bolivia no fa falta dir res més, prou retractats quedeu.

    ResponElimina
  6. Comparto lo que dice Gatijaume, si Argentina y Bolivia son los referentes, jodidos estamos. Y si, es Copy Past, pero las cosas se deben saber.

    ResponElimina
  7. Y anoto, a mi tampoco me gusta pagar peajes y mas si el dinero acaba en los fondos de un banco para dar credito partidos políticos.

    ResponElimina
  8. Jjjajajajaajajaajjajj, Jaume no me faigues riure, i tu no has quedat retractadet.jeejjajjejjejajajejej.

    ResponElimina
  9. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta