3 de maig del 2012

Esteu d'acord amb la liberalització dels ferrocarrils a Espanya? #PrimeraColumna

En el programa d'aquest dijous de Primera Columna, hem volgut preguntar els espectadors de Canal 21 Ebre si estan d’acord amb la liberalització dels ferrocarrils que està preparant el govern del Partit Popular. En concret, l’executiu de Mariano Rajoy prepara un pla per liberalitzar els serveis ferroviaris de passatgers. El disseny preveu que tant les Rodalies com els trens regionals es licitin en règim de franquícia a partir del 2013. També es vol que diferents empreses alienes a Renfe, públiques o privades, nacionals o internacionals, puguen transportar viatgers a la xarxa de l'AVE i de llarg recorregut, a partir del 2014. L'operadora pública, Renfe, es mantindrà com a empresa de referència en el nou escenari, però haurà d'afrontar una profunda renovació. De fet, la Generalitat també havia reclamat fa uns mesos la liberalització del sector ferroviari, tot i que va decidir oferir la gestió de Rodalies a Renfe, abans que a cap altra empresa. Per tant, aquesta és la nostra pregunta del dia. Estan d’acord amb la liberalització dels ferrocarrils a l’Estat espanyol?

12 comentaris:

  1. Hauria d'estudiar-se molt detingudament. Però actualment el servei que donen és pèssim i els preus no són gens econòmics, potser una empresa privada l'espavilaria.

    ResponElimina
  2. Si, sí com la llum i la tele. En el primer cas havíem de guanyar en servei i preu i el que van fer és pagar 1 bilió 300.000 milions de pessetes per compensar les elèctriques, i en el segon ( la competència ja se sap estimula, espavila etcccccccccc ) van aconseguir fer-les totes igual ( de dolentes ) i que competissin en frivolitat.
    Pos bé......he he he he he he.

    ResponElimina
  3. Lo primer que faria una empresa privada seria tancar la linea pels elevats costos i poc benefici econòmic...il.lusos los qui creieu que lo liberalisme salvatge salvarà el païs...potser en los grans nuclis de població si, però aqui a la periferia del poder (tant de Barcelona com Madrid) magre ho tenim...tu ves somiant Guti...

    ResponElimina
  4. Pitjor no podria ser ... o si? Si es fa com a Anglaterra, la privaticació i separacio en diferents empreses, ens ha portat a un servei pessim i uns preus inpagables, o sigui, Rajoy, mira bé com que NO s'ha de fer abans de començar.

    ResponElimina
  5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  6. Amí lo primer que m'ha vingut al cap, és lo mateix que a Cucafera. I com diu Lo saberut, Jaume és un soñador. Vamos que flipa PPnillos.

    ResponElimina
  7. En criteris d’optimització i rendibilitat, no es possible mantenir una infraestructura que utilitzen “quatre gats”.
    Per tant jo soc partidari d’un tramvia llançadora fins l’estació de Tortosa Amposta Aldea i la eliminació de la Estació actual. Els trens a les grans ciutats arriben soterrats i no dividint el municipi com ho fa a Tortosa.

    ResponElimina
  8. Xatos he dit que s'hauria d'estudiar molt detingudament... jo no vaig d'enteradillo com alguns ¬¬

    ResponElimina
  9. Pos hauries d'estar més enterat, no trobes?

    ResponElimina
  10. Jo m'estimaria més que sigués sent públic, però en vista del desastre absolut que és la RENFE potser s'hauria de provar la via privada. Això si, tota la infrastructura hauria de continuar sent pública i només l'explotació privada. No la tornessem a cagar com amb la xarxa telefònica!

    ResponElimina
  11. Excepte Lluis quants dels que si que us "entereu" agafeu el tren regularment?

    ResponElimina
  12. Coincideixo amb Brian. Caldria fer un cop d'ull a la privatització dels ferrocarrils britànics per adonar-se'n del desastre en què pot acabar tot plegat. I coincideixo també amb els altres comentaristes que apunten que el sector privat no mantindrà cap línia de servei on es perdin diners. És més, ja vam viure la liberalització de les telecomunicacions i em sembla que el servei actual és pitjor fins i tot que el que teníem quan era un monopoli públic.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta