1 de juny del 2012

La nova rampa de l'antic pont del tren de Tortosa ja pren forma


La rampa que servirà per accedir a l'antic pont del ferrocarril de Tortosa, perquè puga ser transitable i donar continuïtat a la via verda del Baix Ebre, ja ha començat a prendre forma. De fet, molts vianants s'han acostat aquest dijous a la tarda fins al passeig de les Bicicletes, per poder veure sobre el terreny l'espectacularitat de les obres. En realitat, la nova rampa d'accés al pont del tren és ben visible des de l'altra banda de l'Ebre i també des del pont de l'Estat. Segons l'Ajuntament, la previsió és que el pont siga transitable abans de final d'any o bé a principis del 2013, com a molt tard, un cop que hagen acabat les obres que està executant la direcció general de Costes. Aixi ho ha confirmat la regidora de Medi Ambient i Mobilitat, Beatriz Villarroya, durant una entrevista a l'informatiu matinal de Canal 21 Ebre.




 Imatge Alfonso Chaney, a Facebook

20 comentaris:

  1. M'agradaria saber què es planeja fer a la gran àrea que les màquines han desbrossat, a la banda de Ferreries-Roquetes seguint el traçat de la via verda (darrera de Tost i els sils de l' antiga Fabra, no sé si m'explico). També m'agradaria saber si es pensa fer alguna mena de baixador per accedir cap a l' institut Bau i la zona de l'Estadi. Per no parlar de l'aprofitament de la connexió que és aquest camí entre l'estació - centre de Tortosa i el centre de Roquetes.

    ResponElimina
  2. M'alegro molt i molt que, per fi, s'esta a punt de fer la Via Verda pel pont. Ja tocava! (A qui hem de felicitar?).
    Seria interessant saber quin % de pujada te aquesta rampa? És prou "light" per a animar a gent no-esportista a agafar la bici?

    L'unic "pero" que tinc (ja que a mi si que m'agrada el color!), es que crec que es una oportunitat perduda per Tortosa, en questions de mobilitat i turisme no fer arribar la Via fins al parc, i fins i tot l'estació. Crec que arribar a Tortosa-est en bici i poder anar fins la zona Ronda Docs i despres agafar la Via per vora canal fins Delta hagues sigut una meravella - en comptes de fer el laberint de ziga-zagues de carrils bicis (sovint compartits en vianants) que ara hem de fer per creuar El Temple.

    ResponElimina
  3. A veure, sortir a la vora del riu enfilar el passeig de ribera cap al pàrquing de vora pont i d'allí cap al canal, tampoc ho trobo complicat. I tot, crec, amb carril bici.

    ResponElimina
  4. Complicat, no, i evidentment molt millor que no res. Pero el passeig vora riu es un carril pintat en terra al mig de la vorera per vianants - sempre polemic si hi ha molts usaris. Despres has de creuar 3 o 4 carrers amb molt de transit fins arribar fins canal - perills que no calen. Quan arribes a la plaça de l'escola temple, també son ratlles pintats en terra, amb girs de 90º, i despres un tram de carril que els pares (esperant xiquets a la sotrida/entrada cole) usen per aparcar davnt dels nassos de la policia. Tot aixo, pos, bé, per algu com jo que usem la bici dia si dia també - pero gens engrescador per gent que no es sent segur, o pares que voldrien que els xiquets anessen mes segurs.
    Mentre, si puguis seguir les vies del tren fins l'esstació, i d'alli, un carril com Deu mana fins el canal - trobo que seria mes logic, mes facil, mes segur, i engrescarien els ciclistes que ara arriben en tren i no saben per on tirar.
    De totes formes, una ruta no exclou l'altre , per tant benvingudes siguen totes les rutes de bicis que ens fan - pero continuo pensant que es perd una oportunitat unica per la ciutat.

    ResponElimina
  5. Però hi ha un handicap Brian: crec que el pont del tren de l'vda. Generalitat va fora.

    ResponElimina
  6. La pregunta és, per què va fora? Suposo que deu molestar d'alguna manera (de fet, ho espero, sinó no li trobo cap sentit). No és perquè sigue més difícil accedir a aquella zona en bici i se note més la volta que s'haigue de fer anant a peu, però gastar diners treient una infraestructura que ja estava, podent-se aprofitar... M'agradaria saber en què i com se pensa aprofitar la zona del pont per damunt de la Generalitat i si era tan insalvable. I, encara que el pont de la Generalitat anés fora, s'hagués pogut fer perfectament una rampa recta, seguint al parc.

    Algú sap si s'han explicat els criteris tècnics d'estes decisions?

    ResponElimina
  7. Suposo que tot és opinables, ara, les obres es fan des de la direcció general de costes, no sé jo si tot lo que se'n surt dels seus dominis poden fer massa cosa i per altra part, tal com està ara està dissenyat per connectar precisament amb carrils bici i/o la Via Verda. No trobaria molt estètic una rampa que baixes al parc; si de cas que baixes paralel·la a la via, ja fos a la banda del parc o a l'altre costat. Pel que fa al pont de la generalitat s'hauria d'haver tret fa anys. Ja que no traiem la ferralla del mig del riu, traiem esta.

    ResponElimina
  8. Si, Ximo, tens rao. Ja m'han dit que només guarden el tros del pont pintat roig, lo demés es treu per "fer coses" - aparcaments, edificis?? Continuo pensant, com a ciclista habitual, que els que dissenyen aquestes coses primer haurien d'anar en bici ells mateixos - no es el mateix baixar una rampa fins la vora riu, per despres tornar a pujar-la, com fer una arribada placida dins del parc - si no es pot arribar a l'estacio, almenys fins el parc, dic jo. Esteticament no sé com quedaria, pero d'utilitat pels ciclistes que han de venir per gastar diners en "turisme rural" .

    ResponElimina
  9. Avui he anat a vore-ho, i la veritat és que no ho tinc clar. Però crec que hagués estat més encertat fer varies entrades-sortides aprofitant lo pont sobre l'Avinguda Generalitat. A Tortosa sempre fan les coses a mitges.
    Jo crec que la rampa la pot pujar tothom, però crec que és estreta per a peatons i ciclistes.

    ResponElimina
  10. Com saps l'amplada ?
    Per altra part, fer les coses a senceres deu voler dir mantindre un pont/mamotreto al mig de l'avinguda per a que passin un dotzena de bicicletes al dia. Això quan farà bo.
    I per què no un ramal -elevat, clar- que surti del pont del riu i mori a la plaça de l'ajuntament ?

    ResponElimina
  11. He estat davant i no m'ha paregut molt ample.
    Tots estos anys t'ha fet nosa lo pont? Jo penso que ja que esta, se pot treure profit.
    Pareix que te faigue nosa que s'aposte per la mobilitat en bicicleta.

    ResponElimina
  12. T'he fet una trampeta ignorant. No en tinc ni idea, però l'amplada de la rampa que tu has vist no vol dir que acabi sent la real, pot sobresurti un parell de pams per banda, no ?
    Mira si em fa nosa la mobilitat amb bicicleta que he proposat una passarel·la elevada fins l'ajuntament....
    Per cert, com veuries un impost de circulació per a bicicletes ?

    ResponElimina
  13. Jo també crec que es podria treure profit del que tenim - i no veig ara per ara que es pugui urbanitzar l'espai que "guanyariem", si no hi ha ni un duro a l'ajuntament ..... el fet és que hi ha dos pontets, el que creua Av.Lleida, des del riu fins parc, i el que creua Av.Generalitat, que va des del parc fins l'estació.
    Puc arribar a entendre (pero no m'agrada)l'explicació de treure el segon, per evitar les inundacions, pero no veig per que treure el primer, amb el qual els ciclistes podrien arribar al parc, i amb un bon pas senyalitzat, continuar fins l'estacio.
    Crec que en el poc que tenim aqui, una aposta per turisme sostenible, verd, rural, diguis com vulguis, és una bona aposta. Com més comode tenim la ciutat per als ciclistes, més tornaran. I la gent de Tortosa, quan els parles dels motius per no usar la bici, molts parlen de les incomoditats i problemes de seguretat vial - una pena en una ciutat ideal per anar-hi en bici.
    En fi, no deixo d'estar més que content per veure el Pont a punt d'acabar-se - l'unic que proposaria es no tancar portes, fer una opcio no exclou les altres ....

    ResponElimina
  14. Jo fa trenta anys anava a l'institut pel pont del tren. La "rampa" estava al costat de la xurreria!

    ResponElimina
  15. Ara si que m'has fotut, el que jo no sabia es que també s'ha de treure un tros de pont a l'avda. de Lleida. Vols dir ?

    ResponElimina
  16. A vore si algun Marfantero ho sap de primera ma? Pero a mi si que em van dir que basicament només quedaria el tros que s'ha pintat roig - o sigui, jo he entes que si, que pont AvLleida també es treu (ei, potser venent lo ferro, podem ingresar diners a les arques municipals?)

    Lo que deies de l'altra ferralla, monument de Franco - pos, quants pobles i ciutats hi ha que tenen un munt de pontets? Jo crec que encara aqui fem curt, i agafaria la "proposta" pre-electoral de l'alcalde de fer alguna passarela més allì. Realment seria util també, per la gent de la zona Remolins, poder creuar a peu/bici, sense pujar al pont de l'estat.

    ResponElimina
  17. Jotabe, fas unes preguntes més rares... Pos clar que no trobo bé un impost per als ciclistes, però si lo fesen, jo no lo pagaria.
    D'allò de l'amplada és probable i espero que tingues raó.
    Ami també m'han dit que la part no pintada la trauran. Pregunteu-li a l'alcalde.

    ResponElimina
  18. Recordeu que aquesta obra la paga l’Estat espanyol igual que la reparació de les baranes. Si busqueu per la pàgina de foment potser trobeu alguna referència al projecte inicial. De totes maneres ho preguntaré.

    ResponElimina
  19. Guaita Guti, ja que subtilment has volgut capitalitzar-ho.
    clica

    Observa la data del comunicat.

    ResponElimina
  20. És una ramps perfectament asequible per a tot tipus de cames. De ,l'amplada no se'n pot dir res ja que es possible que si es recobreix de blocs de ciment augmentin uns quants centimetres l'amplada. Recordo que per esta rampa han de pujar ciclistes i vianants, i no els trens.

    Bona obra, això pinta bé, però seria perfecte si aquestes festes de la cinta ja estés el pont adaptat per al pas, perquè per al renaixement ni de broma...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta