26 de febrer del 2013

La Generalitat demanarà un segon pla d'industrialització per a les Terres de l'Ebre

TORTOSA (Baix Ebre).- El delegat de la Generalitat, Xavier Pallarès, ha presidit aquest matí la reunió de la comissió del Pla d’Industrialització de les Terres de l’Ebre, la primera des de l'anunci dels 156 acomiadaments a la planta d'Ercros a Flix. En aquesta reunió, Pallarès ha donat per tancat aquest primera pla, després de la pròrroga concedida fins a 31 de desembre de 2012. Això ha estat possible un cop que s’han executat al 100% tots els projectes inclosos, amb una inversió de 10 milions d’euros. En aquest sentit, una vegada que s'ha finalitzat el pla d’industrialització que es va tirar endavant com a conseqüència del tancament de la planta de Lear a Roquetes, Pallarès ha destacat que “és ara el moment de fer la petició a l’Estat espanyol per a un nou pla". "Aquesta és la voluntat del Govern, i em consta també de la resta de partits al Parlament; per tant caldrà presentar una nova proposta a l’Estat i esperar que vulgui accedir a una nova inversió”, ha dit Pallarès.

D’altra banda, la Comissió d’Industrialització també ha tractat sobre les propostes que caldrà presentar al Pla de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, que el departament de Territori i Sostenibilitat ja està redactant per tenir-lo definit en un termini de sis mesos. De moment, s’ha presentat una diagnosi que “presenta una foto de la situació actual del transport públic de les Terres de l’Ebre, per veure quines millores o canvis caldrà fer i definir en el nou Pla de Mobilitat”.

Així, ara per ara s’ha encetat un procés consultiu als membres de la Comissió d’Industrialització, el qual també es farà extensiu als ajuntaments, als consells comarcals i a tots els centres de recepció de gent: hospitals, centres educatius, polígons industrials, entre d'altres, per obtenir unes conclusions que permetin millorar i optimitzar els recursos que haurà de definir el futur Pla de Mobilitat, amb l’objectiu de la unificació tarifària i una aposta per la millora les infraestructures ferroviàries, a les dos línies que creuen les Terres de l’Ebre: Castelló-Tortosa-Barcelona i Pobla Massaluca-Móra la Nova-Reus-Barcelona. És a dir, des de la qualitat dels combois, la connexió entre l’Aldea i les línies de bus; l’aturada de l’Euromed a l’Aldea o les condicions de la línia de la Ribera d’Ebre.



D'altra banda, durant la reunió de la Comissió d’Industrialització també s’han plantejat el desplegament de la fibra òptica a Catalunya, per al qual el Departament d’Empresa i Ocupació presentarà un calendari, amb la voluntat que s’iniciï per les Terres de l’Ebre. I també s’ha proposat continuar amb les empreses perquè puguen beneficiar-se de l’inici del projecte turístic Barcelona World.

Imatge Generalitat de Catalunya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta