7 d’octubre del 2013

El delegat de la Generalitat a l'Ebre aposta per aturar i desmantellar el projecte Castor



TORTOSA (Baix Ebre).-  El delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha afirmat aquest dilluns que és “molt complicat” que el projecte Castor puga tornar a funcionar. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Pallarès ha recordat que el govern de l’Estat ha assegurat que no deixarà que Escal UGS torne a posar en marxa el dipòsit submarí de gas si ningú pot garantir que els sismes no es tornaran a repetir. En aquest sentit, Pallarès ha sentenciat que, més enllà de la batalla política que ara començaran el Partit Popular i el PSOE per determinar les possibles responsabilitats d’aquest projecte fallit, l’objectiu és aconseguir que el Castor quedi aturat i puga ser desmantellat. De fet, el delegat ha assenyalat que la picabaralla política no hauria de distraure la gent de les Terres de l’Ebre i del Sénia del seu objectiu, que és aconseguir que el magatzem de gas no puga tornar a funcionar.


En qualsevol cas, Pallarès ha reconegut que Catalunya potser hauria d’haver fet més força per evitar la instal·lació del Castor davant de les coses del Delta, i que la mateixa Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia s’ha sentit molt sola lluitant contra el projecte d’Escal UGS. De fet, el delegat ha admès públicament que ell mateix no es va oposar al projecte Castor, però que el temps i els terratrèmols han acabat donant la raó a la plataforma del Sénia.

A més, Pallarès ha afegit que continua tenint molts de dubtes sobre la veracitat dels arguments d’Escal UGS, que la setmana passada va assegurar que havia aturat la seua activitat a la planta submarina del Castor. El delegat ha recordat que el Ministeri d’Indústria va haver d’advertir l’empresa en dues ocasions, i que finalment va haver d’arribar la Guàrdia Civil en helicòpter per verificar que la planta ja no funcionava.

1 comentari:

  1. ...detras de este "proyecto" hay mucho capitalista, que son unos aprovechados, seguro que si se cierra definitivamente -que yo tengo mis dudas por la clase de personajillos que son- sera porque tendran otras posibilidades, seguro que montaran un "tenderete" de depositos gigantes semi enterrados en tierra, lo malo es que no los pondran distanciados entre si... los pondran juntos...asi si uno estalla, estallaran todos... miren un ejemplo lo tenemos en el celebre trasbase del Ebro a Valencia...querian subir una presa que hay por Huesca (se cargaban tres o cuatro pueblos), la pared de esta presa se subiria 500 metros para arriba, para aprovechar mas el agua de los deshielos, que seria en definitivamente el volumen de agua a "robar" del Ebro por parte de los mangantes capitalistas valencianos + el pepe...por cierto el pepe tortosino, ya en sus momentos de campañas electorales tortosinas...hablaron de que se harian las obras oportunas para canalizar todas las avenidas del rio...los terratenientes del delta del Ebro tambien hicieron campaña para "vender" el agua sobrante de los canales...como si el agua una vez entra en los canales fuese suya...en realidad era suya toda el agua que entraba en los campos para regar las tierras, la otra no era suya, pero ellos se apropiaron, tenian que dejar una "herencia" a sus descendientes, afortunadamente se paro todo, pues si se llega a hacer esta subida de pared, con los millones y millones de litros almacenados, y teniendo en cuenta que esta peninsula es territorio movible (o sea terremotitos) pues los Pirineos cada tiempo se hacen mas altos (como pasa con el Himalaya que el Indostan se clava mas y mas en el continente asiatico), pues cuando hayan los terremotitos de nuestra peninsula, se rompera esta presa, con la consiguiente gran avalancha de agua...y tendremos que los pedazos del Pilar de Zaragoza,los pedazos de nuestra catedral, los restos del puente colgante de Amposta y los arrozales del delta...todo junto "empastrado" por las playas de Baleares...asi que mucho cuidado con esos señores capitalistas, ¡ah!...y saben quien subiria la pared...y hacer el viaducto de llevarles el agua a los oliarcas españolistas valencianos....pues el excelentisimo presidente del Real Madrid...que creo que tambien tiene parte en las compañias electricas...que multiplicaria por 10 los beneficios, y los costes serian lo mismo...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta