TORTOSA (Baix Ebre).- La cooperativa Arrossaires del Delta ha tancat l’actual campanya de la sega amb un balanç positiu, ja que finalment han pogut collir uns 38 milions de quilos d’arròs, quatre més que l’any passat. També serà una bona campanya des del punt de vista de la qualitat, segons els primers anàlisis de laboratori i de rendiment. Així ho ha explicat el director financer d’Arrossaires, Joan Tomàs, durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre. De fet, Tomàs ha recordat que el principi de la campanya va ser complicada perquè les pluges i el vent va retardar dues setmanes la sortida de l’arròs, però això només ha retardat també la sega i finalment ha estat una bona campanya. En canvi, l’afectació de la plaga del caragol poma sí que ha perjudicat un grup de socis de al cooperativa, tot i que Tomàs ha remarcat que s’ha tractat d’una afectació molt puntual.
En la mateixa entrevista, el director financer d’Arrossaires del Delta ha comentat l’actualitat de la cooperativa, marcada per la comercialització dels seus productes amb la marca Nomen, comprada a la multinacional Ebro Foods a principis del 2012. Tomàs ha recordat que la compra està valorada en 30 milions d’euros, més el cost financer de l’operació. A més, ha calgut adequar les instal·lacions d’Arrossaires amb una inversió d’1,2 milions d’euros. Tomàs ha explicat que el fet de sortir al mercat amb la marca Nomen ha permès el creixement de la facturació, de l’activitat i del personal d’Arrossaires del Delta. Amb tot, la cooperativa seguirà treballant amb la marques Bayo, Segadors del Delta i amb les marques blanques, majoritàriament per al grup Eroski.
D’altra banda, Tomàs ha destacat l’èxit de la campanya publicitària de Nomen amb la cuinera Carme Ruscalleda, que seguirà sent l’ambaixadora del producte d’Arrossaires del Delta. A banda, el director financer d’Arrossaires ha avançat que volen consolidar l’èxit que han tingut amb el licor d’arròs Segadors del Delta, que ja té quatre varietats diferents. Així, ara ja tenen preparada una cervesa d’arròs Segadors del Delta, que començarà a comercialitzar a partir del març del 2014, coincidint amb la Fira Alimentària de Barcelona. Serà la primera cervesa elaborada amb malta 100% d’arròs.
Arrossaires del Delta té una facturació d’uns 37 milions d’euros, i comercialitza al voltant d’uns 45 milions de quilos d’arròs i altres productes, amb una 50% de la producció originària del Delta. La marca Nomen representa una facturació d’uns 14 milions d’euros, i el 20% de les vendes corresponen a l’exportació. La part industrial també suposa un 20% de la facturació.
Imatge Arrossaires del Delta
+13.45.27.png)
Com a intolerant al gluten que sóc, espero poder consumir aquesta nova cervesa d'arròs.
ResponEliminaCom a intolerant al gluten que sóc, espero poder consumir aquesta nova cervesa d'arròs.
ResponElimina