TORTOSA (Baix Ebre).- La Unitat de Tractament del Dolor de l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta substitueix les visites presencials de seguiment en tractaments contra el dolor crònic per entrevistes telefòniques. Segons els responsables del centre, la mesura ha de permetre incrementar l'adherència al tractament, disminuir el temps d'espera de les visites, i estalviar desplaçaments als pacients afectats. Segons la doctora Carmen Gómez, amb l'entrevista l'anestesiòleg pot decidir el pla d'actuació més adequat que cal seguir, ja sigui una nova visita presencial, una altra tècnica, una lleugera modificació del tractament o noves consultes telefòniques.
Les prescripcions de medicaments es continuaran fent presencialment. El nou sistema de seguiment del tractament s'aplicarà en casos de pacients que rebin tractaments amb opiacis o infiltracions. Segons apunta Gómez, en el cas de les persones que pateixen alguna malaltia crònica i estan a casa, la consulta telefònica suposa un estalvi important de temps en els desplaçaments, però sense perdre el contacte amb l'especialista. "Els pacients que han estat atesos mitjançant les primeres consultes telefòniques han qualificat l'experiència com a positiva", apunta.
El fet que les visites successives es puguin fer també via telefònica possibilitaria, a més, escurçar el temps d'espera tant dels pacients que ja estan en tractament com dels pacients que estan pendents d'una primera visita presencial que podran començar abans el tractament corresponent a la seva patologia del dolor. La Unitat de Tractament del Dolor es troba integrada en el servei d'Anestesiologia i Rehabilitació de l'hospital. Aquest mateix departament, ja va posar en marxa durant l'any 2013 una consulta telemàtica mitjançant la qual els especialistes d'altres serveis tant de l'Hospital com d'Atenció Primària poden fer consultes específiques sobre el tractament de dolor crònic dels seus pacients abans de derivar-los.
Via ACN
Reduir el contacte metge-pacient a una simple conversa telefònica és un pas més cap a la deshumanitzacio de la medicina, reduint l'acte mèdic a una simple consulta de teleoperadora. Tot per a poder presentar uns numeros i reduccíó de costos, mentre l'hospital ha sofert una sagnia de professionals i una sobrecàrrega assistencial dels actuals empleats, reducció de llits, privatitzacio de serveis, centralització de prestacions cap a Tarragona i sucursalització hospitalaria. Mentre presentem com a avenços aquestes maniobres que només estan pensades per a reduir costos económics
ResponEliminaTotalment d'acord jo tampoc els compro la moto. Segur que aquest sistema a la privada no l'utilitzen o almenys de la mateixa manera. Una tissorada més a la sanitat pública.
ResponElimina