9 de setembre del 2014

Foment aprova l'estudi informatiu del tram de 21 quilòmetres de l'autovia A-7 entre el Perelló i l'Hospitalet de l'Infant


EL PERELLÓ (Baix Ebre).- El Ministeri de Foment continua publicant estudis informatius del trams pendents de l'autovia A-7, en aquest cas, entre el Perelló (Baix Ebre) i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp). Set anys després d'haver sotmès el document a informació pública i un cop obtinguda la declaració d'impacte ambiental favorable l'agost del passat 2013, el govern espanyol anuncia que ja disposa de tots els requisits administratius per iniciar la redacció dels projectes constructius per aquest tram de 21 quilòmetres, que ha de prolongar l'actual via ràpida que finalitza a l'Hospitalet i connectar-la amb el tram en projecte entre el Perelló i la Jana. L'obra, segons Foment, té un cost d'uns 178 milions d'euros.

La futura via ràpida alternativa a la sobrecarregada carretera N-340 continua avançant pels despatxos ministerials amb considerable lentitud i sense cap previsió oficial d'execució. L'aprovació definitiva de l'estudi informatiu d'aquest tram i la de l'expedient d'informació pública ha de precedir l'inici dels encàrrecs dels diferents projectes constructius per al tram, que han de concretar les actuacions i el pressupost de licitació final.

Davant l'existència de dues alternatives, Foment ha optat finalment per l'alternativa interior resseguint el traçat de l'antiga N-340 en detriment del desdoblament en dos carrils de l'actual carretera. Un dels aspectes més controvertits del projecte, el pas pel nucli urbà del Perelló, s'ha resolt finalment amb la construcció d'una variant que allunyarà l'autovia cap a l'est de la població i un fals túnel substituirà el desmunt previst per minimitzar l'impacte ambiental, especialment a les proximitats de la zona LIC i ZEPA del Tossal de Montagut.

Entre d'altres, l'estudi d'impacte ambiental preveu tornar a vegetar talussos i restaurar les zones afectades amb les obres amb plantacions, habilitar passos de fauna, estudiar la instal·lació de barreres acústiques o minimitzar l'afecció sobre el tram de la Via Augusta romana al Perelló, amb un seguiment arqueològic.

L'autovia disposarà de carrils de 3,5 metres d'amplada cadascun, amb vorals exteriors de 2,5 metres i interiors d'un metre, separant cada sentit amb una mitjana de quatre metres. Tot plegat, segons el govern espanyol, l'ha de convertir en la gran alternativa a la N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre, que a diferència del Camp de Tarragona o el nord del País Valencià no disposen d'una via ràpida d'accés gratuït. Amb el tram entre Tarragona i Vandellòs en funcionament i el del Perelló i la Jana ja aprovat recentment, aquest nou estudi informatiu afegirà 21 quilòmetres més de tram.

Segons Foment, l'actual N-340 ha de suportar una intensitat mitjana de 16.000 vehicles diaris, amb una elevada proporció de vehicles pesats, uns 4.100. Així mateix, l'autopista de peatge AP-7 absorbeix uns 18.000 vehicles diaris, dels quals 3.200 són pesats.

Via ACN
Imatge Street View de Google Maps

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta