29 d’octubre del 2015

Els transportistes plantegen sumar-se amb marxes lentes a la mobilització veïnal per la gratuïtat de l'AP-7



LES CASES D'ALCANAR (Montsià).- Dimecres es reuniran a València la Federació d'Associacions de Veïns d'Amposta amb la Confederació de Transportistes d'Espanya per acabar de concretar el paper que poden assumir els camioners en aquesta lluita per alliberar els peatges de l'AP-7 i acabar amb el col·lapse i sinistralitat de l'N-340. La proposta serà la celebració de marxes lentes dels vehicles pesants i, també dels particulars, com un nou model de protesta. Aquest dijous s'ha celebrat el sisè tall de l'N-340, però a les Cases d'Alcanar (Montsià) i l'Ametlla de Mar (Baix Ebre) s'ha fet fora de l'horari autoritat per Trànsit. A Vinaròs hi havia autorització de la subdelegació del govern espanyol a Castelló.

Després de setmanes de contactes i converses, dimecres es materialitzarà la primera reunió de la Federació de Veïns d'Amposta amb la Confederació de Transportistes de l'estat espanyol. Els líders de l'ofensiva veïnal per acabar amb els problemes de l'N-340 consideren que els camioners són un dels grans afectats pel col·lapse i la sinistralitat d'aquesta carretera i no els culpables de la situació. També rebutgen que acabin sent el principals damnificats de solucions parcials obligats a circular per l'AP-7 però amb bonificacions mínimes. Per aquest motiu volen unir esforços en les reivindicacions per una AP-7 gratuïta es farà a València la primera trobada formal. "Prendrem decisions fortes, dures i contundents", ha avançat Àngel Porres, copresident de l'entitat ampostina.

Una de les propostes que s'estudiarà seran les marxes lentes, improvisades o internament organitzades pels camioners, per tota l'autovia A-7 i l'N-340, des de Cadis fins a la Jonquera, amb petites mobilitzacions que tinguin un important efecte papallona de col·lapse de la via. També s'animarà els transportistes a sumar-se en una recollida de firmes amb què es vol superar els 100.000 suports per poder obrir, en el si de la Unió Europea, el debat sobre una xarxa de comunicacions dignes per al territori.

En aquesta campanya de recollida de firmes també s'implicarà parlamentaris europeus recordant que moltes de les víctimes de l'N-340 a l'Ebre i al nord de Castelló eren de nacionalitats europees diverses. Contra la inacció política per resoldre aquest problema viari, Porres ha apuntat als representants polítics que hi ha hagut "55 morts per no ser responsables i eficaços en les gestions i les negociacions. Cada cop que hi hagi un accident, que recordin, quan vagin a dormir, que un part de la culpa és d'ells".

Tall sense permís
Els talls a les Cases d'Alcanar i l'Ametlla de Mar s'han fet aquest dijous fora de l'autorització horària. La manifestació estava permesa per dur-se a terme a les quatre de la tarda però s'havia convocat a les cinc i s'ha mantingut en aquesta hora. Els Mossos d'Esquadra han dirigit igualment el tall del trànsit i no hi ha hagut cap problema ni incidència, més enllà dels diversos quilòmetres de cues que provoca el tall cada setmana.

Els organitzadors s'enfronten ara a la possibilitat d'una sanció administrativa un cop la policia faci arribar un butlletí informatiu a la Generalitat sobre l'incompliment del mandat del responsable de manifestació. Els veïns ja han avançat que recorreran qualsevol sanció al·legant el comportament exemplar dels manifestants. "Seria contraproduent presentar una denúncia i encendre els ànims de la gent", ha apuntat Porres.

Els Mossos havien emès un informe desfavorable per celebrar el tall a les cinc de la tarda per qüestions de seguretat vial i les poques hores de sol que hi queden en aquest moment de la tarda. De moment, els veïns han acceptat que han de seguir avançant l'hora dels talls i amb tota probabilitat, dijous vinent es farà a les quatre de la tarda. No es descarta tampoc fer un segon tall setmanal dimecres al migdia. / Via ACN / Vídeo Lluís Comí, a YouTube

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta