19 de novembre del 2005

Nadal afirma que l'autovia Tortosa-l'Aldea serà del tot operativa dissabte que ve


L'última fase de les obres ha durat dos anys, tot i que només afecta un tram de cinc quilòmetres

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar ahir les obres de l'última fase de l'autovia Tortosa-l'Aldea, que segons les previsions de la Generalitat podria ser totalment operativa dissabte de la setmana que ve. El desdoblament de la C-42 ha hagut de superar onze anys de tràmits, complicacions i retards. En realitat, l'última fase de les obres només han afectat un tram de cinc quilòmetres, però van començar ara fa dos anys i han representat una inversió de 17,6 milions d'euros. Nadal també va ser a Tortosa per signar el conveni del pla integral del nucli antic (Pincat).

La visita del conseller Nadal a les obres de l'autovia Tortosa-l'Aldea va servir per obrir al trànsit el pont que serveix per enllaçar la C-42 amb la pedania de Campredó i el polígon industrial Baix Ebre. Nadal va recordar el seu compromís perquè l'autovia estigués completament acabada abans del 30 de novembre, i va remarcar que les obres ja podrien estar enllestides si no fos per les pluges dels últims dies, que han retardat els treballs. El conseller va reconèixer que el projecte ha durat massa temps, i va calcular que els 11 quilòmetres d'autovia que separen Tortosa i l'Aldea han costat 11 anys, «a quilòmetre per any». Amb tot, Nadal va destacar l'«acceleració» que han experimentat les obres durant els últims mesos, ja que la Generalitat no podia permetre que els treballs s'eternitzessin durant molt més temps, per «martiri i risc» dels ciutadans de la comarca. En aquest sentit, el conseller va garantir que l'autovia serà totalment operativa dissabte de la setmana que ve. «Hem d'aconseguir que deixem de veure d'una vegada els camions, els cons, les excavadores i la gent de les empreses», va concloure.De fet, Nadal va afirmar que no hi haurà inauguració oficial de les obres de l'autovia, i que per això ahir va trucar al contractista i al director general de Carreteres per advertir-los que dissabte comprovarà «en persona» que l'autovia ja està acabada. La nova carretera té una amplada de 20 metres, amb dues calçades amb dos carrils, vorals exteriors d'1,5 metres, vorals interiors d'un metre i una mitjana de tres metres. El projecte també inclou camins de servei paral·lels a la carretera que permeten l'accés a les finques, al camí de Font de Quinto, a l'enllaç de Sant Onofre i a la rotonda de l'Aldea.

Carreteres de la Terra Alta, pont de Deltebre i futur aeroport

Joaquim Nadal també va destacar alguns dels compromisos de la Generalitat, com el desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) previst al pla d'infraestructures del transport que el govern català aprovarà el 2006. El conseller també va remarcar que durant el 2006 s'impulsarà el projecte de millora de la carretera de Batea fins a la frontera de l'Aragó, així com la reforma integral de la carretera entre Horta de Sant Joan i la C-12, a Xerta. El conseller també va repassar els tràmits de la carretera Amposta-Freginals i del pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, però encara no va definir en quin municipi es farà el futur aeroport regional. Nadal només va explicar que s'està buscant el millor emplaçament en el triangle comprès entre Tortosa, Roquetes i l'Aldea.

«El Pincat ha d'obrir la tripa del nucli antic»

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, van signar ahir el conveni del pla integral del nucli antic (Pincat), un projecte que s'emmarca en els ajuts previstos a la segona convocatòria de la llei de barris de la Generalitat. A l'acte van assistir-hi el delegat del govern a l'Ebre, Lluís Salvadó; el vicepresident de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece), Miquel Castelló, i l'alcalde de l'Aldea, Daniel Andreu, que també havia participat en el seguici del conseller durant la visita a les obres de l'autovia. A més, la signatura del conveni del Pincat, que representa una inversió global de 18,9 milions d'euros per recuperar el nucli històric, també va reunir representants de tots els grups municipals, amb l'única absència d'ERC. Sabaté va reiterar que Tortosa no hauria pogut afrontar mai la recuperació del nucli antic sense el suport de les administracions superiors, i va admetre que la subvenció de la llei de barris serà ben rebuda, «com aigua de maig». L'alcalde va concretar que l'Ajuntament ja ha rebut els primers diners, i que també ha començat les primeres actuacions del Pincat, com les obres d'obertura del barri de Santa Clara per la part alta i l'expropiació de les cases de davant de la Catedral. Finalment, Sabaté també va agrair l'aposta de la Generalitat per implantar les delegacions al nucli antic, i va recordar la voluntat de l'Ajuntament d'aconseguir també la instal·lació del campus de la Universitat Rovira i Virgili (URV). De fet, el conseller Nadal va afirmar que la implantació del campus al complex dels Josepets podria ser una actuació «estratègica», que revitalitzaria el nucli antic, com a complement del Pincat. Nadal, que va convidar la resta de municipis ebrencs a participar en la tercera convocatòria dels ajuts, va sentenciar que el Pincat «ha d'obrir primer la tripa del nucli antic per canviar-li la pell».

El Punt (19-11-05)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta