21 de novembre del 2006

Els veïns del Canalet es reuniran amb diferents càrrecs públics per canviar el traçat de l'eix de l'Ebre

Els veïns que formen la Plataforma Salvem lo Canalet tenen previst reunir-se durant tota la setmana amb diferents càrrecs públics, amb l'objectiu de forçar un canvi en el traçat de la variant de l'eix de l'Ebre (C-12) que ha previst la direcció general de Carreteres. En primer lloc, la plataforma té previst reunir-se avui amb l'alcalde roquetenc, Mariano Gil, ja que Roquetes és un dels termes municipals que travessa el traçat del desdoblament de l'eix de l'Ebre. Demà al vespre, els veïns es reuniran amb tots els grups polítics representats a la junta veïnal de l'entitat municipal descentralitzada (EMD) de Jesús, amb motiu d'una reunió convocada pel president, Pere Panisello. Per dijous, la Plataforma Salvem lo Canalet té una cita amb el delegat de la Generalitat de les Terres de l'Ebre, Miquel Castelló. D'altra banda, la plataforma va informar divendres passat, en el marc d'una assemblea en què van participar una vintena de veïns afectats, que durant els caps de setmana faran grups de treball i es repartiran pels camins de la partida del Canalet, per informar la resta de veïns de la zona.

El Punt (21-Novembre-2006)

8 comentaris:

  1. Plataforma Salvem lo canalet?
    Jo em pregunto quantes cases afectades per les obres del futur Eix de l'Ebre en aquesta zona són totalment legals.
    No serà que en el moment de fer el traçat sobre el cadastre legal de l'Ajuntament de Tortosa i Roquetes aquest projecte "ha emtrompessat" amb algunes cases il·legals i ara els seus amos posen el crit al cel?
    Tant sols és una pregunta, no acuso a ningú

    ResponElimina
  2. Tens tota la raó, ara haurem de sacrificar una obra que fa molts d'anys que TORTOSA i ROQUETES esperen com és el trasllat d'una via com l'Eix de l'Ebre fora del nucli urbà per salvar les cases il·legals??? O al final serà que hi ha algú interessat en que el desdoblament de l'Eix de l'Ebre no es faci??? Endavant amb el projecte que ja toca, i a qui se li expropiï, doncs que se li pagui el que val la finca, ni més ni menys. I si té una casa il·legal, doncs per molts anys que l'ha gaudit sense que cap administració hagués actuat. Però ja està bé del NO, NO, NO.

    ResponElimina
  3. (...)totalment legals.

    O és legal o és il.legal; no potser a parts: La porta legal, però el bidet, no.

    De tota manera, la llei deu donar un periode per a la presentació d'al.legacions, com aquests veïns aprofiten i com d'altres podrien aprofitar per presentar les seves, per exemple, contràries a les d'aquests veïns.

    D'altra banda, si les cases són il.legals, l'administració haurà de justificar ella mateixa perquè ho són i com és possible això, donats els mitjans tecnològics de què disposa pel control de la construcció al territori.

    ResponElimina
  4. Tan sols unes petites puntualitzacions a l'usuari anònim de les 6.29 PM, sense "acritut", amb l'únic ànim d'aclarir idees:

    1- No tot es blanc o negre, i poden haver cases que part d'elles són legals per atendre's a la normativa i parts il·legals per haver-se executat sense la preceptiva llicència.

    2- La llei permet presentar al·legacions contra projectes o propostes de l'Administració, però no al·legacions contra les al·legacions d'altres.

    3- Me'n ric jo dels mitjans tecnològics de que disposen les nostres administracions per controlar les construccions il·legals, ni que tinguessin llogat un satel·lit ...( Si sapiguéssis dels mitjans tecnològics que utilitzen...)

    ResponElimina
  5. Quan una persona desideix la construccio d'una vivenda (ja sigui de 1ª ó 2ª residencia) sense llicencia, tambe ha de saber que pot pasar alguna cosa com la que ens ocupa: que arriben expropiacions i potser no es contemplen les edificacions il-legals en les valoracions.
    Per una altra part, es reclama que la variant pase mes amunt del previst en principi, em pregunto fins a quin punt interesaría al que circula per la C12 en un ó altre sentit desviarse 3ó4 quilometres principalment per als usuaris d'aquestes terres ; i especialment per anar a Tortosa.
    No cal dir, no obstant, que tot hom te dret a defensar els drets que considere li son lesionats.

    ResponElimina
  6. 8:54 PM

    Solament aclarir-te que no volia dir allò d'al.legacions contra al.legacions: Si no que tothom pot fer les seves al.legacions. Em vaig expressar malament.

    Per la resta, dic que l'administració també haurà de justificar com pot permetre el creixement descontrolat; res a dir contra les expropiacions i el preu que es taxi.

    A tot això, com es preveuen els enllaços amb aquesta variant des dels principals caminals de la zona?

    ResponElimina
  7. 9:56 AM

    Que jo sàpiga, tans sols es coneix el traçat pam dalt pam baix, i s'ha encomanat el preceptiu Estudi d'Impacte Medi Ambiental, desprès vindrà el Projecte i amb ell el traçat precís, si la carretera serà accesible o tancada, a nivell o en trinxera, i es veurà on van ponts, si hi han parts elevades i per supost com es solucionen els enllaços als camins existents i els accesos a les finques veines.

    ResponElimina
  8. Pel que dius, 4:31 PM, tot el projecte és encara molt primitiu. Llavors, tota la polèmica aixecada és xerrameca i au.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta