30 de novembre del 2006

Ferrocates ebrencs

Llegia l'altre dia que la Generalitat vol posar en funcionament unes noves línies de trens de rodalies, que aprofitant el traçat del tren d'alta velocitat uniria les quatre capitals catalanes. Amb això s'entèn que els nous ferrocates uniran Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona. Tortosa no és, fins ara i sembla que la cosa va per a llarg, una de les quatre capitals catalanes. Per tant, oblidem-nos d'aquesta història, ja que ni sortim al mapa de capitals catalanes ni al mapa de planificació ferroviària de la Generalitat. Això em fa pensar en una de les propostes electorals d'ICV -un dels socis del govern d'Entesa- que es comprometia a unir les quatre capitals de les Terres de l'Ebre amb una xarxa de rodalies. I tornem al de sempre: perquè una cosa així ens sembla sempre de ciència ficció? La vegueria està molt bé, però un senyor de Flix, pel fet de ser ebrenc, si vol venir a Tortosa a fer alguna gestió ha de tenir cotxe, perquè els transports públics fan pena. Els flixencs i la gent de les dues Móres ho tenen més fàcil per anar en tren a Reus, per exemple, i és normal que alguns no se sentin identificats amb la idea de Terres de l'Ebre, si ser ebrencs no els posa la vida més fàcil.

10 comentaris:

  1. Home, pretendre ser una capital catalana, quan ni per població ni importància ens toca em sembla una mica disparatat. Ara bé que es té que millorar el servei de renfe es obvi. Per que estem lluny de tot no ens dona dret a demanar coses que no ens pertoquen.

    ResponElimina
  2. Creus realment que és un problema per a la gent de flix o mora les Terres de l'Ebre, si no se si senten, doncs no si senten i ja està. Ells van a comprar a Reus i van a la platja a l'hospitalet, però es que tota la vida ho han fet així, qui som nosaltres per dir-los que vaguin a la platja de l'atmetlla o comprin al st blai?

    ResponElimina
  3. Malhauradament avui en dia quan a, no sols a Catalunya, sino a tot Europa, es pensa en ferrocarril es pensa en Alta Velocitat ja que l'Estat no pot continuar pagant dels recursos públics l'expansió de la xarxa ferroviària com es va fer al segle XIX, es dóna el negoci a alguna empresa que gestiona el tema des de l'òptica del mercat i només s'hi intervé des dels poders públics si hi ha realment necessitat justificada, cas de les congestions a les grans ciutats o a les autopistes.

    Al Marroc per exemple les úniques línes de tren que s'estan construint són les que serviran els ports de Nador i el nou port de Tanger-Med, òptica destinada al transport de mercaderies, els passatgers ja saben prou bé com moure's dalt d'un burro.

    Com deia aquella cançó dels Quicos "...però al poble del costat prompte haurem d'anar-hi a peu".

    ResponElimina
  4. Si tenim dèficit en ferrocarrils, perquè no es potencia més el transport per carretera, amb més autobusos urbans i interurbans, augment de la freqüència, etc. Si mires les connexions de les pedanies de Tortosa amb el centre, la veritat és que fan pena...

    ResponElimina
  5. per cert, sense ànim de ser torracollons: els de Flix, pel que sembla, es diuen "flixancos". això diuen ells, vaja. un error, amb tot, bastant revelador.

    ResponElimina
  6. Jo vull una línia del metro des dels quatre cantons de Móra d'Ebre fins a la Plaça Alfonso per anar a crompar a la Ramoncita regals.Però amb transbord a l'Arenal de Miravet pa fotrem un vemouth a l'Amadeo.

    ResponElimina
  7. Miravet amb Metro seria la repera. Que té el bar Zurich que no tingue el bar d'Amadeo? Al nostre territori encara hi ha moltíssima gent que no el coneix. A Barcelona hi ha poca gent que no hagi quedat alguna vegada a la parada de metro de davant del Zúrich. Què té la plaça de Catalunya que no tingue la plaça de l'Arenal? Per què els altres catalans sí tenen dret al transport públic i de qualitat, i natros no?

    ResponElimina
  8. Per que ells son 4 milions i nosaltres ni una desena part. Per qeu nosaltres tenim el port i ells no? per que ells tenen corte ingles i nosaltres no? per que nosaltres tenim delta i ells no?

    mama,mama per que el regal d'ell es més gran.

    Tenim que tindre el que ens correspon

    ResponElimina
  9. o lo que tenim, sense més ni més.
    qui vulgue Zurich pos seu és
    qui vulgue Amadeu pos també.
    metro?
    pos si, o ferrocata.
    és que mos ho venen tot com als indis al segle XV o XVI, espillets, rius navegables, ejem
    en bons ferrocates les TE dpm
    i menys carreteres, que només porten pijos de PP, CiU, PSC, ERC i ICV, pixapins, i giris especuladors que van en Audis.

    ResponElimina
  10. Crec que si trairem la gent de PP, CiU, PSC, ERC i ICV, pixapins, i guiris ( que d'especuladors en tenen ben poc, los especuladors som la gent d'aqui que fotem el negoci amb ells) crec que nomès deus quedar tu.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta