1 de desembre del 2006

Sabaté amplia l'acord per la via verda i descarta adaptar el pont del tren de Tortosa als vehicles

L'Ajuntament de Tortosa ha ampliat el compromís arrencat al Ministeri de Medi Ambient el mes d'octubre passat, per condicionar els marges de l'Ebre i el pas de la via verda del Baix Ebre a l'altura de la ciutat. Segons va explicar l'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, l'acord amb el govern de l'Estat encara ha d'acabar de tancar-se en les properes setmanes i també implicarà Carreteres de la Generalitat, ja que l'aprofitament de l'antic pont del ferrocarril representarà l'eliminació del tram del pont que travessa l'eix de l'Ebre (C-12). La mesura permetrà a Carreteres aixecar la rasant de la via per evitar inundacions, ja que aquest punt de l'eix de l'Ebre, a l'altura del CEIP Ferreries, és un dels més problemàtics de la xarxa viària de Tortosa quan hi ha forts aiguats. Per la seua banda, la via verda es farà transcórrer per una passarel·la que habilitarà el Ministeri de Medi Ambient, fins a connectar-la amb l'actual pont del ferrocarril.
En aquest sentit, Sabaté va afirmar que «en cap cas» es reconvertirà la infraestructura perquè pel pont del tren també hi puguin passar els vehicles. De fet, l'alcalde va recordar que el pla d'orientació dels equipaments comercials (POEC) estableix que el pont del ferrocarril serà un pont de vianants i via verda de bicicletes. Segons Sabaté, si tot va bé els projectes es podrien presentar al llarg del primer semestre de l'any que ve, i durant el segon semestre del 2007 començarien les obres. Tot i que encara no s'ha acabat de concretar la inversió, Sabaté va dir que podria ser propera als 6 milions d'euros. Per la seua banda, el convergent Ferran Bel va recordar que gràcies al grup de CiU al Congrés dels Diputats hi haurà més d'un milió d'euros al pressupost de l'Estat del 2007 per adequar els marges de l'Ebre.

El Punt (1-Desembre-2006)

3 comentaris:

  1. ...i es que un pont d'aquestes característiques es inasumible pressupuestariament parlant, per covertirlo amb xarxa viaria per part de l'Ajuntament...Altra cosa seria cedirlo a la Generalitat..Es un tema a negociar amb temps...

    ResponElimina
  2. el que cal es fer alguna cosa i no passar-se el dia mirant-se el melic i no fer res de res!

    ResponElimina
  3. este pont fa anys que està autoqualificat.
    com menos pijoteries millor
    pa passar la penya a peu i en bici!
    monstruos mecanics a la merda!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta