29 de desembre del 2006

Tortosa vol desbloquejar el tercer pont amb un acord entre Generalitat i Estat

Sabaté es reunirà amb Nadal per propiciar la signatura d'un conveni, ja que Madrid pagaria les obres

L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va concretar ahir que durant el mes de gener vinent espera poder tancar un acord definitiu amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que permeti la signatura d'un conveni entre la Generalitat i el Ministeri de Foment per construir el tercer pont viari sobre l'Ebre. Segons Sabaté, Madrid no ha manifestat cap objecció de tipus econòmic, però la millor fórmula perquè la intervenció general de l'Estat autoritzi el finançament de les obres seria a través d'un conveni amb el govern català, ja que el tercer pont unirà dues carreteres de titularitat autonòmica, l'eix de l'Ebre (C-12) i la T-301.

Joan Sabaté va confirmar ahir que una de les prioritats del govern de Tortosa en la recta final de l'actual mandat serà obtenir la signatura d'un conveni de col·laboració entre la Generalitat i el govern de l'Estat, que permeti la construcció del tercer pont viari sobre l'Ebre. L'alcalde va concretar que té una reunió pendent amb el conseller Joaquim Nadal, amb l'objectiu de tancar la proposta de conveni que tot seguit es farà arribar al Ministeri de Foment. En aquesta línia, Sabaté va precisar que el govern estatal no ha manifestat «cap problema econòmic» a l'hora de finançar les obres, però sí sobre les dificultats jurídiques pel fet d'invertir en la construcció d'un pont que unirà dues carreteres que són competència de la Generalitat, l'eix de l'Ebre (C-12) i la carretera de Bítem (T-301). «La intervenció general de l'Estat potser no acceptaria que s'invertís en una infraestructura que ha d'unir dues carreteres de titularitat autonòmica, i la millor manera de fer-ho és a través d'un conveni de col·laboració entre el govern estatal i la Generalitat», va dir Sabaté.
L'Ajuntament té l'estudi previ del tercer pont des de l'abril del 2005, quan el va presentar en el marc de la inauguració de la 61a fira multisectorial Expoebre. Segons l'estudi, el tercer pont de Tortosa podria costar 20,4 milions, i connectaria l'eix de l'Ebre, a l'altura de la caserna dels bombers, amb la carretera de Bítem, al nord del nou pavelló que s'està construint al futur recinte firal de Remolins. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es va comprometre a anar «de bracet» amb Sabaté a Madrid, per reclamar el finançament necessari al govern de l'Estat.

> 20,4 milions per fer 345 metres

La Generalitat va considerar prioritari construir amb fons propis el nou pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, però es va comprometre a redactar l'estudi del tercer pont de Tortosa i també a fer d'intermediari amb el govern de l'Estat. De fet, l'estudi previ va ser presentat a l'Expoebre del 2005 pel responsable territorial de Carreteres, Lluís Lacruz, que va explicar que el nou pont tindria una estructura amb tres arcs i dos pilars, i un total de 354 metres. Segons l'estudi, que va ser redactat per Gisa i Peyco, el tercer pont tindrà dos carrils per sentit i podrà absorbir uns 800 vehicles per hora. A més, serà un pont eminentment urbà, que millorarà el trànsit de vehicles d'una banda a l'altra de l'Ebre i, a més, facilitarà l'accés dels vianants. De fet, l'estudi proposava un pont amb unes rampes poc pronunciades i voreres exteriors de fusta, amples i segures, que permetin a la gent estacionar els vehicles a l'altra banda del riu i arribar passejant fins al recinte firal de Remolins.


El Punt (29-Desembre-2006)


Per saber més:
-Tortosa tindrà un tercer pont sobre l’Ebre que unirà Remolins amb Ferreries Nord

8 comentaris:

  1. Efectivament , aqui es demostra que la construcció del nou Pavelló Firal; está supeditat a unes infraestructures prèvies, de les quals, ningú pot assegurar la seva execució en breu. I es que com ja he comentat en altres intervencions sobre aquest tema, s'ha començat la cas per la teulada...

    ResponElimina
  2. I tant!

    Primer els "monstruitos" del parc de la fira que, col·locats de biaix en la continuïtat dels carrers de Remolins els hi roben totalment la seua vista tradicional, els ports i el riu.

    Després les acumulacions, carpes, pavelló, universitat, i tot sense accessos viaris nous.

    Es tallarà lo carrer Cruera.

    Resumint, el creixement de Remolins una caca, sense harmonia en lo barri, tancant-lo més que obrint-lo, un nyap. Pregunteu per Remolins ...

    El que és més absurd del cas és que este projecte, o un altre semblant, dorm als calaixos de l'ajuntament des de 1975. Com em va dir personalment, fa deu anys o més, el llavors regidor d'urbanisme, Joan Sabaté.

    Que va fer Beguer? O Curto? O Sabaté? Res.
    Llavors lo pagava l'estat, i ara?

    Kutre urbanisme tortosi!

    Per cert, estes fotos son del projecte guanyador? O que?

    ResponElimina
  3. Que es abans, el ou o la gallina?
    El recinte firal acaba de donar tota la força per demanar el tercer pont a Tortosa. Les fotos son de l'avantprojecte del pont que es va comprometre a pagar la Generalitat. Amb Sabate, tindrem el tercer pont. I si el carrer Cruera es fa peatonal no s'acaba el mon. Dien el mateix del carrer Sant Blai i la gent s'acostuma.
    Si volem humanitzar la ciutat, hem de prioritzar els peatons al cotxe.
    Jo vaig viure molts anys a Remolins i anaba a peu a l'estació, a l'institut, al parque. I si volem ser sostenibles, amb la nostra voluntat o a la força tenim que optar per passejar. I no caldra pagar pel gimnàs.

    ResponElimina
  4. I la gent gran que es foti?

    ResponElimina
  5. Aixó de la "sostenibilitat" está massa de moda...Quasi es ja un snobisme..Aquest Ajuntament es "sostenible"?

    ResponElimina
  6. "Tortosa vol"....Jo també voldría..Encara que sigui socialista el govern municipal que ho aconsegueixi; aixó em dona igual...Pero una cosa es voler i l'altra poder...

    ResponElimina
  7. Fer el pavelló firal sense tercer pont és una de les incompetències més grans que ens deixarà Joan Sabaté a Tortosa.

    ResponElimina
  8. Com es nota sociata que no el gastes lo carrer Cruera. Que no hi has jogat que no has passejat, res. O que sempre t'ha fet fàstics, o que te'n fa ara. No ho se xeic.
    Suposo que saps la seva antiguitat
    I no és que es face peatonal, és que es talla amb escales marbrenques i soterranis de disseny allò que en la seva simplicitat porta segles donsnt vida a la ciutat.
    L'urbanisme no és patrimoni?
    Per a humanitzar s'han de fer les coses en les proporcions humanes, i els faraonismes i grans projectes modificadors no estan fets a escala humana sinó a la de l'egocentrisme dels arquitectes i polítics.
    Francament, m'agradaria passejar pels carres de sempre, i que si volen fer urbanisme de disseny que el facen a nous llocs.
    I, per favor, aviam si entre tots los sociates traieu lo faraó del cap del líder. Que no s'hi diu gens en lo nom del partit.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta