13 de juliol del 2007

Nou pàrquing al mercat de Tortosa

Ja ha entrat en funcionament el nou pàrquing del mercat central de Tortosa. L'aparcament en superfície té un número de places variable, en funció de la mida dels cotxes que poden ocupar el carril de la dreta de l'avinguda de la Generalitat en direcció al barri del Temple. D'altra banda, els estacionaments també poden fer-se en bateria a l'altura de l'antic mercat del peix, les obres de rehabilitació del qual avancen a bon ritme. A més, es tracta d'aparcaments gratuïts, ja que ni hi ha zona blava ni tampoc es veuen policies locals posant multes, tot i que moltes vegades hi ha cotxes ocupant la parada de l'autobús. La fotografia que il·lustra aquesta entrada és d'aquest matí a les 11.45 hores, aproximadament. Es pot veure una gran filera de cotxes aparcats en bateria i en filera, al llarg de tota la vorera de la plaça de Barcelona. Si fins i tot hi ha algun ciclomotor i també un camió! Quan he avançat uns metres, també he vist que hi havia una dona gran, amb una crossa, intentant treure el cap per darrera d'una furgoneta, perquè la veiés el conductor de l'autobús de la línia L-1. Pobra dona, he pensat, i pobra ciutat!

12 comentaris:

  1. Tot ho voràs igual xiquet...i a mi per deixar lo cotxe damunt l'acera (quan se podia)1 minut de rellotge davant la consolació i entrar al crio a la guarderia, lo sinyor Bertomeu me va ficar una multa de 30 i pico euros.

    ResponElimina
  2. Lo del carril de la dreta davant del mercat, fa temps que funciona ;) També hi ha altre llocs per aparcar gratis a Tortosa. Hi ha uns llocs pintats amb ratlles negres i blanques (com si fos un zebra). Per no parlar de la plaça al voltant del CAP del Temple, o a la retonda davant de l'estació de trens. O davant de qualsevol bar, per exemple al C/Barcelona on fins i tot hi ha senyals de "no aparcar" per reservar-vos lloc. També us puc recomenar un parking gratis davant del lloc on treballo jo. Al costat de l'estació HIFE algun gran pensador va dissenyar una vorera de 5 metres d'ample. Això està motl bé per la mobilitat de gent de sobre-pes, pero encara millor per aparcar-hi. Només cal dir que treballes en aquest carrer (i no pots caminar 100m) i no hi ha multa.
    Entre tots podriem fer un mapa de estes parkings "amagats" de Tortosa i aixi estalviar l'ajuntament la molestia i diners de haver-de construir un de nou "oficial".

    ResponElimina
  3. I que me'n dieu d'aquells llocs on hi han unes ratlles pintades en groc a terra i amb una senyal que diu:
    " zona de carrega i descarrega" ..... no es un bon aparcament o que?
    Pero, tot sigue dit de passada, en aquest lloc i en tots els que diu brian i altres, els que aparquen/em son/m gent d'apeu, estos que (per exemple) sempre critiquen/m als polítics que tot ho fan malament.

    ResponElimina
  4. Aixo es massa!!!

    POcs llocs que hi han per poder aparcar de franc, i els expliqueu tots.

    El que s'ha de fer es qu n'hi hagin mes, i menys "zones blaves"(impost revolucionari)

    Que l'impost de circulacio es economic potser?

    Visca el digital piratejat

    ResponElimina
  5. Tu ho has dit, company: "impost de circulació". No d'aparcament.

    ResponElimina
  6. El Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica entró en vigor el 1 de enero de 1990, viniendo a sustituir al Impuesto de Circulación de Vehículos.

    Perdó, tens rao... no es circular es TOt.

    I es car, i te que donar dret a aparcar.

    Company

    ResponElimina
  7. Lo de aparcar damunt de les voreres de 5 m. es reaprofitament dels projectes absurds de la nostra ciutat. Voreres de 5 metres, plaçes dures immenses que fan por de creuar, tot per a semblar una gran ciutat, quant som un poble que hem de mouren's amb cotxe per tot arreu ja que el servei públic de transport es deficient. No pots estar a una parada de bus 1/2 hora esperant que passi o no passi.

    Aparquem allà on podem i reaprofitem els espais!!!

    ResponElimina
  8. La situació que mostra Gustau és habitual a molts punts de la ciutat. És una pena. Ningú pot negar la manca d'aparcament que té la nostra ciutat.

    Espero que pugui tirar endavant el nou aparcament entre el mercat municuipal i el parc. Aquest espai al centre de la ciutat donaria un bon servei als usuaris del Mercat i al centre de la ciutat. També, si tira endavant tota la nova zona comercial i urbana de Renfe i es fan aparcaments, la ciutat ho notarà.
    no cal que oblidem la plaça Joaquim Bau de Ferreries. Tambés eria bo que s'anés planificant un aparcament. Al menys com a segona opció.

    ResponElimina
  9. Granera, tot aixó es molt bonic, però tots aquests aparcament son de pagament, caldria saber la rendabilitat real del Parquing de la Plaça Alfons, normalment Tortosa es colapsa en aparcaments mentres que aquest de pagament no s'acaba de omplir.

    ResponElimina
  10. Crec que la macança de parking a Tortosa és relativa, ral però relativa. M'agradaria saber quanta gent treballa al centre i vol aparcar alli mateix en comptes de aparcar a zones amb més espai (Vora Parc) i caminar 5 minuts. Si, tots tenim una excausa per la qual natros hem d'aparcar el més a prop possible - emergencies, problemes fisics, necessito un café etc - ej. és evident que si vols comprar al mercat 2 minuts, no aparques a un km... pero quanta gent realment necessita aixo, i quants tenen lo cotxe aparcats de 9 a 13.00 - i quants agafem el cotxe per passar de Ferreries al centre i vice versa. Se sap? Abans de construir més i més aparcaments, estaria bé gastar una mica dels nous salaris fent un estudi real.
    Els parkings son com el camp de baseball de la peli Camp De Somnis (lo de Kevin Costner), "construeix-ho i la gent vindrà". Vull dir si no hi ha alternatives reals o politiques concrets, tots els parkings que construirem, en un any estaran plens i estarem on estem ara de nou.

    ResponElimina
  11. Crec que la macança de parking a Tortosa és relativa, ral però relativa. M'agradaria saber quanta gent treballa al centre i vol aparcar alli mateix en comptes de aparcar a zones amb més espai (Vora Parc) i caminar 5 minuts. Si, tots tenim una excausa per la qual natros hem d'aparcar el més a prop possible - emergencies, problemes fisics, necessito un café etc - ej. és evident que si vols comprar al mercat 2 minuts, no aparques a un km... pero quanta gent realment necessita aixo, i quants tenen lo cotxe aparcats de 9 a 13.00 - i quants agafem el cotxe per passar de Ferreries al centre i vice versa. Se sap? Abans de construir més i més aparcaments, estaria bé gastar una mica dels nous salaris fent un estudi real.
    Els parkings son com el camp de baseball de la peli Camp De Somnis (lo de Kevin Costner), "construeix-ho i la gent vindrà". Vull dir si no hi ha alternatives reals o politiques concrets, tots els parkings que construirem, en un any estaran plens i estarem on estem ara de nou.

    ResponElimina
  12. A l'amic de CiU, alias "granera".

    Ets faig saber que en el programa socialista hi havia 2 parquings nous. Un a la zona de Renfe, 1000 places i un a l'estadi de 500 places.

    Si bé el de l'estadi ja l'heu defenestrat, espero que tingueu una mica de coherencia i salveu el de Renfe.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta