A la premsa d'avui he vist la campanya que la Junta de Castilla y León ha posat en marxa per promocionar els encants d'aquesta comunitat i atraure turistes ara que comença la temporada de tardor. El que més m'ha cridat l'atenció, com podreu suposar, és l'eslògan Castilla y León es vida que encapçala la campanya, i que és idèntic al lema Lo riu és vida que va popularitzar la Plataforma en Defensa de l'Ebre. Inevitablement, aquesta curiosa coincidència m'ha fet pensar en el lema que utilitza la marca turística Terres de l'Ebre, l'insuls i improvisat Tu tries (Riu, Mar i Muntanya), que a més d'un li ha degut fer dir: Pos si jo trio, millor no vaig. A més, la marca Terres de l'Ebre també va acompanyat d'un ambigu Catalunya Sud, que alguns van considerar insultant. Mentrestant, només en la redacció del projecte de la campanya publicitària, el govern autònom de Castella i Lleó ha destinat 530.000 euros. I tot plegat, per trobar un eslògan que aquí ja teníem i no hem sabut aprofitar. Menys mal que, depenent de qui guanyi les properes eleccions estatals, li podrem traure la pols i tornar a passejar Lo riu és vida fins quan faci falta. O és que algú dubta que el moviment ciutadà contra el transvasament de l'Ebre va ser el nostre principal reclam turístic?
Enllaços relacionats:
-Marca turística Terres de l'Ebre
-Castilla y León es vida
-Plataforma en Defensa de l'Ebre
11 de setembre del 2007
Castella i Lleó 'copia' el lema de la Plataforma en Defensa de l'Ebre
2 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Està vist que ja no hia ha cap creativiats. La còpia de logotips, marques, etc. és una constant. Recordem el logotip de la ciutat de Tarragona, de les festes de la Mercè d'aquest any i ara això!
ResponEliminaL'aigua és vida! això sí, aquí a Castella-Lleó, a Castella-la Taca i on sigui.
Quanta raó tens Gustau..!! Es trist acceptar-ho però ha estat així. El millor reclam turístic d’aquestes terres ha estat el moviment social anti transvasament . Però quan el visitant veu un barri antic/històric degradat com el nostre, ja no te ganes de tornar. Coincidirem en que tenim potencial suficient per promocionar un turisme de qualitat tot l’any, lluny de la massificació i amb uns raonables serveis a l’abast, però es molt urgent fer atractiu el nostre casc antic per que s’implementi el comerç i la restauració així com dotar-lo de vivenda que dignifiqui l’entorn. No cal dir que la seguretat hauria de ésser un objectiu de primer ordre. No es pot esperar que tot ho resolguí l’administració, la iniciativa privada te molt a dir , i l’administració no ha de posar entrebancs sistemàticament. Es molt raonable que l’administració vetlli per les tipologies i materials emprats per consolidar un conjunt el mes homogeni possible . Actualment ja hi han cases restaurades amb molta dignitat i bon gust.
ResponEliminaPerò també es cert que tothom s’ha de guanyar la vida, i no hi ha res mes poruc que el diner...Aquí es on les administracions haurien d’incidir amb exempcions fiscals i altre tipus d’incentius per promoure aquesta remodelació.
Estem assistint a una davallada en l’activitat de la construcció... Podria ésser un bon moment per redireccionar aquesta activitat cap la remodelació i restauració del casc antic ?