10 de setembre del 2007

Un bé alt per a les festes de la Cinta 2007

Si hi hagués un manual per organitzar unes bones festes de la Cinta, el llibre diria que el castell de focs artificials sempre ha de ser molt bo, ja que és una de les últimes coses que la gent veu i més recordarà. A més, és un dels actes imprescindibles a Tortosa, i també un dels que més gent aplega al carrer. En alguna ocasió, un bon castell de focs ha salvat una Cinta mediocre. No dic que hagi estat el cas d'enguany, però sí diré que els focs van servir per pujar una mica la nota. De fet, la meua nota per a les festes de la Cinta no arribaria al notable, sinó que es quedaria en un bé alt. Els focs artificials, tot i que van començar una mica fluixos per al meu gust (amb molts efectes de llums i formes, però amb molt poca pòlvora), van remuntar a partir de la inevitable cascada de llum al pont de l'Estat. Els cinc minuts finals van ser espectaculars, amb un desplegament de llum i so molt generós. Tot seguit, també em va agradar molt que la desfilada dels grups participants a l'Ebre Terra de Vent coincidís amb la desfilada de la gent cap al parc municipal. Però no em va agradar haver-me d'esperar dues hores perquè comencés el concert de Momo Tributo a Queen. De fet, després de recórrer mig parc per trobar una paperera buida (al final vaig llançar la llauna de Coca-cola al contenidor de davant de la Barra Tortosina), vam decidir que marxàvem a casa, i que si em venia de gust escoltar música de Queen ja em posaria un disc.
Però quina nota li posaríeu vosaltres a les festes de la Cinta d'enguany?
A més, recordeu que encara podeu votar a l'enquesta de La Marfanta sobre la durada de les festes...

Foto: Ajuntament de Tortosa

5 comentaris:

  1. Jo no se quin criteri seguir per posar una nota, ja que trobo que es posar objectivitat (be alt)a una valoració que es del tot subjectiva.Però de totes formes dirè la meva, jo trobo que han estat unes festes poc participades i amb molts retars, suposo que causistica es variada, però trobo que un concert com el de Laxns gratuit habia poca gent,a la Ofrena també s'ha comentat etc,dirè que jo als actes en que he participat m'ho he pasat molt bé, i per acabar vull felicitar a la comissió de festes.

    ResponElimina
  2. Per cert la desfilada de Terra de Vent l'any passat ja va sortir a la mateixa hora i al mateix lloc i com tu dius es molt encertat, no ho vas veure Gustau l'any passat?

    ResponElimina
  3. No, l'any passat era a una boda a Barcelona, i no vaig veure l'últim cap de setmana de festes.

    ResponElimina
  4. Aquest any a festes hi ha coses que m’han agradat i altres que no, com sempre. Però si la cosa va de posar notes, jo em decantaria per un notable ajustat per a les festes i un suspès per als tortosins i tortosines. Com a tortosí que sóc, em feia vergonya que ha certs concerts hi hagués tant poca gent. Lo bo del cas, és que dies després et trobaves a coneguts i els hi deies:
    Jordi - Ei fulano t’he vist poc per festes!
    Fulano - No he sortit gaire a festes, es que no fan res!
    Jordi - Ah! Pos al Carrilet hi havia ambientillo.
    Fulano - Al Carrilet? Que feien algo? .
    Això és només un exemple de lo "senyoritos" que som la gent a Tortosa, que ens posen espectacles i concerts gratuïts i no responem com cal. Això sí, al Renaixement sortim pete qui pete, a la Cinta, ja se sap, sempre és lo mateix i avorrit. Sort de la gent que ve de fora!, aquest cap de setmana he vist més tortosins absents i gent de pobles veïns, que gent d’aquí. És la cantarella de tots els anys! hauríem de fer una jota!.

    ResponElimina
  5. Jo en aquestes festes, m'ha sorpres per exemple la gran quantitat de gent en algun ball, el dijous la nit per exemple el parc estaba a petar de gent.
    Al concert de Laxan hi havia prou gent, només cal recordar concert anteriors de festes tipus Obk, que certament eren pagant pero no hi havia ningú.
    A mi Gustau ja em va anar be que els Momo actuessin més tard ja que així vaig poder arribar a sentir alguna cançó, al sortir de Laxan.

    Crec que el castells de focs va ser molt bo, en comparació al del renaixement d'aquest any per exemple que a mi no em va agradar, i aixó que crec que el castell es un lloc millor per fer-lo. Crec que hauriem de pensar en fer un concurs de focs, com fan a Tarragona, tindriem focs varis dies, no se el que costaria, pero crec que estaria be.

    l'ultim dia vaig trobar a faltar alguna cosa per a la gent més gran, no hi havia ball.
    estic totalment d'acord amb Jordi que els tortosins som especials, i no ens enterem de les coses, o ens enterem tard.

    s'ha de vigilar be no fer coses que poden agradar a un mateix tipus de gent a la mateix hora (Laxan - Momo)
    Felicitacions a tothom que s'ha currat les festes, la comissió i tots els voluntaris.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta