El ple d'Amposta va aprovar per unanimitat les al·legacions del consistori al traçat previst pel Ministeri de Foment de la futura autovia A-7. L'objectiu de les al·legacions és que Foment faci passar la nova carretera a 500 metres al sud del nucli tortosí de Font de Quinto, però sense afectar la zona protegida dels ullals de la Carrova i el seu jaciment arqueològic. L'alcalde, Manel Ferré, va confirmar que les al·legacions d'Amposta estan consensuades amb les que els ajuntaments de l'Aldea i de Tortosa també aprovaran en els propers dies, a partir d'un «acord verbal» assolit pels respectius alcaldes. Ferré va dir que el traçat alternatiu satisfà plenament els interessos d'Amposta, i que a més està consensuat amb l'Aldea i Tortosa, així com amb el govern de la Generalitat. L'alcalde ampostí també va assenyalar que l'acord invalida la proposta feta pel PSC de Tortosa de fer passar el traçat cinc quilòmetres al nord, perquè l'autovia travessés l'Ebre a l'altura de Soldevila. Les diferents alternatives s'han plantejat perquè el traçat previst per Foment separaria el nucli de Campredó de la barriada de Font de Quinto. El tortosí Joan Sabaté (PSC) va dir ahir que encara no coneix les al·legacions d'Amposta, però també va afegir-hi que era partidari d'actuar amb consens.
El Punt (30-Octubre-2007)
Foto: Ebreguia
30 d’octubre del 2007
Amposta aprova les al·legacions al traçat de l'autovia de l'interior
20 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Els d’Amposta, com sempre, son mes espavilats que els de Tortosa. Era el gran drama que s’acceptés la proposta dels socialistes que allunyava l’autovia 1.500 metres d’Amposta i CiU de Tortosa, també com sempre recula. Ara tindrem l’autovia “de l’interior” a toca de l’autopista i a casi 10 kilòmetres de Tortosa i a 3 d’Amposta. I els tortosins a callar per no emprenyar al territori.
ResponEliminaEls d’ERC, com tenen a la “gran jefa” a Amposta, també els i toca callar i no dir res
ResponEliminaTornem a l'època en què CiU governava a les dos ciutats i qui acabava manant i decidint era Amposta.
ResponEliminaInnocents de natros que pensàvem que una vegada retirat Roig i manant CiU a Tortosa això canviaria
ResponEliminaSerà això, que tot s'ho emporta Amposta. Per això Amposta no té estació de tren, per això Amposta no té autovia ni la gran aposta del polígon Catalunya Sud al seu terme. No m'agraden gens aquestes lluïtes però, Tortosa no pot voler-se emportar totes les infraestructures del territori en perjudici d'Amposta i d'altres poblacions.
ResponEliminaEl PSC durant les dues legislatures anteriors ha acaparat els focus d'atenció al territori. Ha vist com s'acabava l'autovia cap a l'Aldea, com es plantejava primer el desdoblament de l'eix de l'Ebre cap a munt, no cap a Amposta, com es creava el Catalunya Sud, com s'invertia en nous edificis públics,... No dic que no estigui bé que Tortosa creixi però, no pot demanar fer-ho a costelles dels altres.
10 quilòmetres d'autovia plena de rotondes van trigar 10 anys en fer-se ( i es va acabar per que va arribar el tripartit a la Generalitat), Amposta no en necessitava per que tenia l'autopista al costat. El polígon es compartit entre Tortosa i L'Aldea i queda mes a la vora de L'Aldea per a la gent que i treballi que de Tortosa. El desdoblament del eix de l'Ebre encara no esta fet per cap banda i l'abaixador comarcal esta a L'Aldea. Així que no crec que ningú pugui dir que Tortosa centralitza tota l'inversió dels diferents governs a les Terres de l'Ebre.
ResponEliminaEs molt demagogic dir que Amposta es CIU i Tortosa fins ara era PSC, estic d'acord en Manel Zaera que Tortosa no pot pretendre tenir-ho tot, però certament Amposta els ultims 15 anys ha crescut molt més que Tortosa, tant en infrastructures com a ciutat.
ResponEliminaNo crec que els de CIU siguin bons i els del PSC siguin dolents, però si que hi ha bons politics i politics nefastos, en tots els partits, i Tortosa ha tingut mala sort, fins ara en aquest sentit, tant quan manaven uns com els altres.
A Tortosa el que hem de tenir es ben enllaçades les poques infrastructures que tenim, no podem discutir en Amposta per 1000 metres amunt o avall, quant aqui l'important es que no tallin el poble de Campredó pel mig. I aquesta solució ho permet.
A vere si per fotre a Amposta, els que surtiran perjudicats seran la gent de Campredo. Tots units a una i tirar endavant les Terres de l'Ebre.
El que es demagogic es seguir per part de CiU amb les lluites de Tortosa i Amposta.
ResponEliminaAra com CiU i ERC a Tortosa cedeixen davant d'això voldrà dir que ens hem equivocat donant suport a "Bel i acolitos".
considero bastant estúpid que l'autovia de l'interior passi pel sud de la carrova, ja que quedarà justament al costat de l'AP7 i només beneficiarà a Amposta que ja té l'autopista a 1km, mentre que està a 10km de Tortosa. Crec que a tortosa no li aniria gens malament poder tenir aquesta infraestructura una mica més a prop i no posar-la més a prop d'Amposta que ja està més ben comunicada. També cal recordar que l'estació de trens de les terres de l'ebre està a l'Aldea, molt més pròxima a Amposta que a Tortosa. Tot i que també s'ha de dir que s'han d'evitar aquestes lluites entre pobles i ens hem d'unificar per tal de fer territori i reclamant millores generals en les infraestructures, així com la parada de l'euromed a l'estació de l'aldea.
ResponEliminaZaera, un poquito de por favor!
ResponEliminaM. Zaera,
ResponEliminaPossar com exemple de que Tortosa s'ho emporta tot la -segons tu- autovia Tortosa-l'Aldea es com a minim una mica injust. Potser penses que encara es va acabar massa pronte.
En quan al Catalunya Sud, ja t'han contestat, i pel que fa a l'estacio de tren, vols dir que viu algu dels culpables d'aixo?
Nomes agrair-te que no haguis nombrat l'hospital com a element de centralisme i discriminacio per exelencia com tant recurrenment s'ha fet.
És molt significatiu que aquí ningú posi el seu nom, quan se suposa que res del que es diu ha d'ofendre ningú, ni ningú no ha d'amagar-se de res. O sí? Bé, només era una comentari.
ResponEliminaSi Amposta ha crescut en els darrers anys, voleu dir que ha estat perquè li ha pres pastís a Tortosa? Voleu dir?
Que potser la meva opinió és antitortosina, o potser algú vol que sembli això? L'autovia Tortosa L'Aldea s'ha fet en massa temps però, l'Eix de l'Ebre, via de comunicació entre les dues ciutats més importants del territori, ja fa temps que s'hauria d'haver convertit en autovia. Qui en surt penalitzada d'això, a banda del territori en conjunt? Tortosa? Vinga va!
Amposta tenia l'autopista al costat... Tenir l'autopista al costat també la té Tortosa. Perquè la distància fins l'entrada de l'autopista és poca, tenint en compte que Campredó també és de Tortosa i està a pocs quilòmetres. Tenir el polígon Catalunya Sud, amb la que se suposa que serà la futura estació de mercaderies no és un benefici?
L'estació de tren de l'Aldea és de l'Aldea. I està prop d'Amposta i de l'Aldea. És més, recordem que des del moment -o quasi- que es va posar en marxa, hi havia servei de bus fins Tortosa, cosa que els ampostins -i perdoneu si no és així- vam haver d'esperar fins més tard. Que el tren hauria d'haver seguit passant per Tortosa, potser. Que això significaria que Amposta es quedaria sense futura estació de tren, segurament, perquè el traçat seria un altre, menys recte.
Jo els darrers anys he vist que a Tortosa s'han abocat molts de diners -i me n'alegro-. Llei de barris, mil i un festivals, la Festa del Renaixement -exemplar-, construcció de l'edifici de les Delegacions, etc.
I què vull dir amb això, que només s'han fet coses a Tortosa? No, evidentment. Vull dir que la queixa que ara els ampostins s'ho emportaran tot no em serveix. Vull dir que sempre hi ha exemples d'inversions cap a Tortosa, igual que hi ha exemples d'inversions cap a Amposta.
Per cert, no dic que Tortosa s'ho emporta tot sinó que sembla que demaneu que així sigui. No m'agraden aquestes discussions estèrils, mostra que per demanar beneficis per a les nostres poblacions ha de ser denunciant beneficis de les altres. Hauria de ser molt descarat perquè això pogués afirmar-se sense estar fent demagògia.
creeu en plena epoca de les comunicacions el futur de un poble ve de 10 o 3 km?
ResponEliminasusanna
Em molesta que es porti la discussió a un suposat favoritisme Tortosí o ampostí. Estem parlant d'una infraestructura que suposaria la defunció de Campredó. Quedaríem enclotats, en dos clots sense sortida, un poble que no tenim municipi i que estem envoltats de dos polígons i una autovia, que també és una barrera de primer nivell. Ara l'important és Campredó, no uns metres més a dalt o més avall d'una infraestructura viària.
ResponEliminaPartint de la premissa que Campredó no s'ha de dividir, s'ha de plantejar una solució al problema, proposar un traçat alternatiu. I d'això es tracten almenys els meus comentaris.
ResponEliminaSi l'ex-alcalde de Tortosa no hagués donat la nota proposant desplaçar el traçat cap a munt no hauria hagut rebombori. I com que aquí de seguida han sortit veus que es queixen en clau de Tortosa-Amposta, he pensat que calia entrar al debat.
L'important és Campredó però, després cal pensar que aquest problema s'ha de solucionar. Com més es trigui, més trigarem a tenir l'autovia.
M. Zahera,
ResponEliminaLes opinions ( obviament) son lliures i respectables. Ara be, defensar que com que l'autopista passa prop de Campredo, ja passa prop de Tortosa, que vols que et digue... que diries si passes tocant a Villafranco-Poblenou i jo digues que ja passa prop d'Amposta?.
En quant a la festa del Renaixement, jo diria que la inmensa part del pressupost l'aporta l'ajuntament de Tortosa i no es pot possar com exemple de que "s'han abocat molts de diners" com si es detraguesin d'altres ciutats.
Per cert, dius que "És molt significatiu que aquí ningú posi el seu nom" ; el meu es Joaquin Barbera i soc el de les 7:00, pero tampoc crec que aporte res al meu inocent comentari.
Perdona per la "H" del connom, no anesem a tindre, ara, problemes com "Josep LLuis"
ResponEliminaEn primer lloc, referir-me a algú amb el seu nom és més còmode amb nom i no amb un anònim. Si tots ens respectem no ha d'haver cap problema de parlar-ne.
ResponEliminaL'altra cosa és que jo no dic que s'estigui abocant tot a Tortosa. Poso exemples d'inversions -encara que siguin parcials- a la capital del Baix Ebre. I no en tinc cap inconvenient. És lògic i just que la ciutat més important del territori rebi inversions perquè tiri endavant. Campredó, per cert, està molt prop de Tortosa, tenint en compte que l'autovia passa pel costat.
Allò que dic -miro d'aclarir-ho- és que algunes intervencions sembla que volen tornar al passat, quan Tortosa dominava l'esdevenir del territori, com si això que és sucós i de futur ho volem per a nosaltres. No dic que ho estigui fent sinó que tampoc s'ha de perseguir això.
Manel,
ResponEliminavols dir que li convé a Amposta això que proposeu?
Entrar a Amposta ja és actualment un embolic. Jo sempre em perdo. La circulació està feta un bunyol.
I no t'ofengues. Però algo de anti tortosinisme sí que traspues.
Salutacions
Dona... A mi m'han acusat més d'un cop de ser pro-tortosí i ara tu em dius anti-tortosí? No confongues lo que estic dient sobre un projecte concret i els arguments previs als meus comentaris, amb l'anti-tortosinisme. Perquè jo treballo a Tortosa, no dubto a elogiar el patrimoni històrico-artístic tortosí, la capacitat mobilitzadora de la Festa del Renaixement, etc. Però, no barregem naps amb cols.
ResponEliminaNo pot ser tampoc que ara que Amposta demana moure un pont més avall s'interpreti com que ara els ampostins farem el que voldrem perquè el govern de Tortosa és també convergent. Ho dubto que fem el que vulguem sinó que demanem allò que creiem que ens convé més isi ens en sortim, ens en sortim. Els tortosins hauríeu d'analitzar per què successius governs han deixat Tortosa en l'estat en què es trobava, i no justificar-ho en què Amposta (Roig) manava més el vostre Ajuntament.
Quant a això que demanem, també barreges naps amb cols. La circulació per l'interior d'Amposta no té res a veure amb demanar que l'autovia quedi més prop del nucli de la ciutat. Vaja, potser tu em pots indicar com es lliga una cosa i una altra. Perquè aleshores, seguint aquest raonament, jo també et podria dir el mateix. Tortosa en hora punta és un festival per a la conducció. No et perds però, pots trobar-te en un embús considerable. Oi que no té res a veure?
Si sembla que faig un discurs anti-tortosí perdoneu-me, doncs no és aquesta la intenció. Igualment, algunes intervencions em semblen pròpies del tortosinisme més ranci. Semblar i ser no sempre van de la mà.