Avui la
cara de la moneda pel que fa a carreteres és
Ulldecona. Així, mentre
Gandesa és
la creu i licita la quarta i última fase de les obres de millora del tram urbà de
l'N-420, esperant que
Foment es decideixi algun dia a començar les obres de la variant, la
Diputació de Tarragona ha aprovat de manera inicial el projecte de la circumval·lació de la carretera
TV-3313, que uneix
Ulldecona amb
Godall. De fet, es tracta de l'única carretera que travessa una part del nucli urbà d'
Ulldecona, i que provoca nombrosos problemes als veïns, ja que sovint es produeixen casos de balcons badats o finestres trencades pels camions. El pressupost de l'obra supera els
1,4 milions d'euros, i actualment es troba en fase d'informació pública. El projecte representa la construcció d'una variant d'un quilòmetre de longitud, que enllaçaria la carretera de
Godall amb la primera rotonda d'accés a
Ulldecona arribant-hi des de
Tortosa. Pel que fa a
Gandesa, al juliol, el
Ministeri de Foment va treure a concurs públic el contracte d'assistència tècnica per a la redacció del projecte de la variant de
l'N-420. Per redactar el projecte caldran
300.000 euros, i el termini per a la seua realització és de 12 mesos; això vol dir que ens anirem a l'estiu del
2008 i encara no hauran començat les obres. Tot i així, el pressupost general de l'Estat per al
2007 ja incloïa una partida de
2 milions d'euros per a les
variants de Gandesa i Corbera d'Ebre, així com uns altres
1,8 milions per a la variant de
l'Aldea de
l'N-340. Per tant, ningú ens garanteix que les xifres que aquests dies apareixen als pressupostos de la
Generalitat o de
l'Estat no siguin també paper mullat...
La construcció de la variant de
l'N-420 és una de les reivindicacions més antigues de
Gandesa, que va haver d'esperar
més de deu anys perquè comencessin les obres de la variant de la mateixa carretera
N-420 al
Coll del Moro. De fet, el
pressupost de l'Estat ja incloïa l'any passat una partida per redactar el projecte, que és el que ara s'està fent. El retard ha afectat la planificació d'una altra variant per treure la
C-43 del nucli urbà de
Gandesa, ja que la
Generalitat no podia planificar el traçat sense saber quin dibuix faria
Foment a la de
l'N-420. Mentrestant,
Gandesa no ha tingut més remei que millorar pel seu compte les voreres i els serveis de
l'avinguda Catalunya (el tram urbà de
l'N-420), ja que el ferm l'hauria de reparar
l'Estat o bé
l'Ajuntament més endavant, quan la travessera siga transferida al municipi.
Per saber més:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.