8 de novembre del 2007

La cara i la creu de les carreteres a l'Ebre

Avui la cara de la moneda pel que fa a carreteres és Ulldecona. Així, mentre Gandesa és la creu i licita la quarta i última fase de les obres de millora del tram urbà de l'N-420, esperant que Foment es decideixi algun dia a començar les obres de la variant, la Diputació de Tarragona ha aprovat de manera inicial el projecte de la circumval·lació de la carretera TV-3313, que uneix Ulldecona amb Godall. De fet, es tracta de l'única carretera que travessa una part del nucli urbà d'Ulldecona, i que provoca nombrosos problemes als veïns, ja que sovint es produeixen casos de balcons badats o finestres trencades pels camions. El pressupost de l'obra supera els 1,4 milions d'euros, i actualment es troba en fase d'informació pública. El projecte representa la construcció d'una variant d'un quilòmetre de longitud, que enllaçaria la carretera de Godall amb la primera rotonda d'accés a Ulldecona arribant-hi des de Tortosa. Pel que fa a Gandesa, al juliol, el Ministeri de Foment va treure a concurs públic el contracte d'assistència tècnica per a la redacció del projecte de la variant de l'N-420. Per redactar el projecte caldran 300.000 euros, i el termini per a la seua realització és de 12 mesos; això vol dir que ens anirem a l'estiu del 2008 i encara no hauran començat les obres. Tot i així, el pressupost general de l'Estat per al 2007 ja incloïa una partida de 2 milions d'euros per a les variants de Gandesa i Corbera d'Ebre, així com uns altres 1,8 milions per a la variant de l'Aldea de l'N-340. Per tant, ningú ens garanteix que les xifres que aquests dies apareixen als pressupostos de la Generalitat o de l'Estat no siguin també paper mullat...
La construcció de la variant de l'N-420 és una de les reivindicacions més antigues de Gandesa, que va haver d'esperar més de deu anys perquè comencessin les obres de la variant de la mateixa carretera N-420 al Coll del Moro. De fet, el pressupost de l'Estat ja incloïa l'any passat una partida per redactar el projecte, que és el que ara s'està fent. El retard ha afectat la planificació d'una altra variant per treure la C-43 del nucli urbà de Gandesa, ja que la Generalitat no podia planificar el traçat sense saber quin dibuix faria Foment a la de l'N-420. Mentrestant, Gandesa no ha tingut més remei que millorar pel seu compte les voreres i els serveis de l'avinguda Catalunya (el tram urbà de l'N-420), ja que el ferm l'hauria de reparar l'Estat o bé l'Ajuntament més endavant, quan la travessera siga transferida al municipi.
Per saber més:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta