5 de febrer del 2008

CiU, ERC i el PP acorden mantenir el nom del barri 13 de Gener

El ple de l'Ajuntament va rebutjar ahir, amb els vots de CiU i el PP, i amb l'abstenció dels regidors d'ERC, la moció d'ICV en què es reclamava canviar el nom del barri 13 de Gener, que commemora la data en què les tropes de Franco van ocupar Tortosa. La moció va generar un intens debat polític en què el portaveu d'ERC, Ricard Forés, va defensar la seua posició recordant que l'11 de setembre és la diada nacional de Catalunya tot i que representa la pèrdua de les llibertats. Jaume Forcadell (ICV) va lamentar la visió d'ERC i els va proposar que el govern declari festa local el 13 de gener. El ple també va rebutjar, amb els vots de CiU, el PSC i el PP, el canvi de nom de la plaça d'Espanya. En aquest punt, ERC sí que va donar suport a ICV.

El Punt (5-Febrer-2008)

14 comentaris:

  1. Que gent com CiU i PSC voten en contra de dir Plaça de l'Ajuntament a la "plaça de l'Ajuntament" em sembla vergonyós com a tortosí.

    Que ERC, vote ni carn ni peix, amb el tema del 13 de gener és una mostra de la posició política actual d'aquest grup a l'Ajuntament. NI carn, ni peix. NI fred, ni calor. Ni home, ni dona. Tanqueu la llum que vaig a dormir.

    ResponElimina
  2. Molt de parlar i no son capaços els d'ERC de demanar "testimonialment" un canvi de nom.

    Au, aquestos no son dEL psoe

    ResponElimina
  3. A la plaça de l'Ajuntament ja li poden dir lo que vulguen estos polítics que la gent continuarà dient-li plaça de l'Ajuntament.
    Tan sols dir que al 13 de gener, a on hi tinc vivint família, ja van intentar canviar-li el nom fa uns anys i no ho van aconseguir perquè la gent continuava dient-li 13 de gener.

    ResponElimina
  4. Tortosa té definitivament un govern de dretes. Em sembla lamentable que un partit que es diu ERC no aprovi una moció de rebuig a una nomenclatura franquista com és el 13 de gener, que rememora l'entrada de l'exèrcit de Franco a Tortosa i la victòria sobre un govern legítim, el de la República. Que s'ho facin mirar.

    ResponElimina
  5. PErquè canviar el nom del 13 de gener??? ho heu preguntat k és el k volen els veïns??
    El nostre passat per l'ocupació franquista, existeix, per molt que li vulgueu canviar el nom no podreu esborrar lamentablement el passat.

    ResponElimina
  6. Emigdi, que opines d'això? Tu hi estàs d'acord?

    ResponElimina
  7. Però que no anaven tant units a Tortosa els d'ERC. Forés i el sindicalista s'abstenen. Monclús jr.vol que es canvie elnom del 13 de gener,els seus parents també. Monclús pare vol iluminar el monument de la batalla de l'Ebre. Això passa quan un partit no funciona per ideologia sino per interessos personals.

    ResponElimina
  8. Anònim,
    tot aquell que em conegui o que em segueixi els ideals (premsa o bloc) sap perfectament com de decebut em sento avui. No puc entendre per què és tan difícil condemnar el franquisme. Probablement demà al bloc penjaré un post al respecte. No he parlat amb Ricard, però crec que ens deu una explicació a totes i a tots. Suposo que et contesto la pregunta, i suposo que no deuries dubtar del meu posicionament. Dels meus postulats pots estar en contra o favor, però sempre els deixo molt clars.
    Salut i visca la terra!

    ResponElimina
  9. Son las cosas del querer. ERC una de calç i un altra d'arena, per intentar salvar la cara i per no deixar amb lo cul anlaire al seu soci de govern.
    Però votar en contra d'una proposta que demana canviar el nom d’un barri que commemora la victoria dels fascistes colpistes, te castanya, molta castanya.

    QUO VADIS ERC?

    ResponElimina
  10. ERC cada dia em sorpren més tant a nivell local com nacional.Com em van prendre el pèl!!

    ResponElimina
  11. Lo que costa conservar una dedicació exclusiva!!

    ResponElimina
  12. Compareu a roquetes la dreta la dreta extrema els independents i els nacionalistes ole ole i ole tu si que vales .

    ResponElimina
  13. Com ja vaig comentar al seu moment, era bastant complicat que pogués tirar endavant un canvi de nom, tenint en compte lo ràncies que són les dretes d'este poble. I, con també vaig comentar, los d'ERC s'haurien de purgar.

    ResponElimina
  14. Jo em sento tortosí, després ebrenc i després català (no sóc d'ERC i no tinc múltiple personalitat), però no estic d'acord en posar-li plaça de l'ajuntament a la plaça d'Espanya, perquè llavors, a la plaça Emili Sanz, li direm plaça Pio Ferrer? (perquè jo l'he conegut tota la vida així). I si algú ha estat a Granollers, hi ha una plaça que la gent d'allà l'anomena plaça del "cony", perquè hi ha una escultura estranya que quan la gent la veu diu: "cony...què és això" (no és broma).
    Amb això vull dir que potser en un futur l'ajuntament ja no estarà allí (heu vist el col·lapse que hi ha dintre? ja no s'hi cap). Què farem llavors? tornarem a canviar el nom?
    En quant al 13 de gener, sí crec que s'hauria de canviar el nom per no haver de recordar el per què d'aquesta data. I el que sí em sorprén és la posició d'ERC
    Salutacions a tots!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta