2 de juny del 2008

La mala imatge dels productes de l'Ebre

El diputat de CiU i alcalde d'Arnes, Xavier Pallarès, ha presentat una proposta de resolució que reclama que el Parlament done suport als productes de la Ribera d'Ebre, després de la mala imatge que la fuita radioactiva a la central nuclear d'Ascó haja pogut causar als productes d'aquesta comarca. Pallarès ha dit que les notícies que han transmès els mitjans de comunicació, amb operaris i tècnics buscant partícules radioactives fora del recinte de la central, "han donat una imatge de la Ribera d'Ebre que no es correspon amb la realitat". En aquest sentit, puc entendre que Pallarès, com els pagesos de la comarca, puga estar preocupat per la imatge que s'està donant dels productes riberencs; però malauradament, la realitat és que a Ascó va produir-se una fuita radioactiva, que el titular de la central va intentar amagar-la, i que ha estat necessari verificar que no hi ha partícules nocives fora del recinte. De fet, ha estat gràcies a la pressió que han fet els grups ecologistes i els mitjans de comunicació, que s'ha destapat la gravetat dels fets. La mala imatge és només una conseqüència del fet de tenir una nuclear a la comarca.
Per moltes campanyes d'imatge que es facen, la nuclear no es mourà del lloc, ni tampoc el risc d'incidents. Els productes de la Ribera d'Ebre, i especialment la fruita dolça, són d'una gran qualitat, però una promoció puntual, i més després d'aquest incident, no farà que la gent continue mirant-los amb una certa desconfiança, si en revisar l'etiqueta associen la procedència d'un préssec amb l'episodi d'Ascó. Potser a Barcelona sí que es pensen que poden arreglar les coses amb un parell d'anuncis (heu vist la campanya Visca a Barcelona, just després de la mala imatge de la sequera i els vaixells carregats d'aigua?). De fet, durant els últims dies, també se'ns havia amenaçat amb un possible boicot de Barcelona als productes de l'Ebre, ja que l'oposició dels ebrencs a la interconnexió de xarxes ens feia caure antipàtics a la gent de la capital. Cal també fer una campanya de imatge per arreglar això?

3 comentaris:

  1. Tendim a pensar (jo primer que ningu)que les campanyes publicitaries no ens afecten ni ens les empaçem aixi com aixi.
    Llavors com es posible que es gasten milions i milions d'euros amb publicitat. Si no tinguesin efecte, no es farien.
    Perque ha batut tots els records d'audiencia la retransmissio d'eurovisio d'enguany? -deixant a part el morbo-, per la publicitat, encuberta o descarada; i suposso que coincidirem que la qualitat era el de menys, perque, nociu per a la inteligencia, al menys, ho era mes que la nuclear d'Asco.

    ResponElimina
  2. D’eixam discrepar sobre el suposat deteriorament de la imatge en la comercialització dels productes de l’Ebre a Barcelona. Tu creus que de haver prosperat la interconnexió de xarxes, la gent de Barcelona es qüestionaria la composició de l’aigua ? Les autoritats sanitàries son les que en definitiva han de vetllar en un cas i en l’altre per un consum amb garanties i que jo sàpiga no s’han posat restriccions a la comercialització dels productes de La Ribera. Un altre posicionament, que no considero, seria una mena de boicot comercial dels que la experiència que tenim ens han demostrat que son efímers i sense cap fonament sanitari....
    JO VISC-A LES TERRES DE L’EBRE !

    ResponElimina
  3. Estic d'acord amb mc calan... jo sempre he estat de capital, ara visc al Vendrell i sempre he estimat l'Ebre i no crec que hi hagi esta mala imatge. Com sempre, una cosa és la que és i una altra la que ens fan creure. No hi ha res com viure-ho per saber si és cert. Lo del boicot, em sembla una tonteria, és com quan es va boicotejar al Cava...
    Salut!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta