24 de setembre del 2008

Dispositiu especial dels Mossos a l'eix de l'Ebre

Durarà fins a final d'any per intentar reduir la sinistralitat, entre Tortosa i Benifallet

Els Mossos d'Esquadra han activat un dispositiu especial amb controls de trànsit a l'eix de l'Ebre (C-12), en el tram entre Tortosa i Benifallet, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat. El dispositiu es mantindrà fins a final d'any, ja que tot i que les carreteres de les Terres de l'Ebre estan registrant enguany menys accidents que el 2007, sí que hi ha més víctimes mortals.

El sergent i coordinador de trànsit dels Mossos d'Esquadra a les Terres de l'Ebre, Sergi Saladié, va aprofitar ahir la presentació de la nova campanya d'educació per la mobilitat segura, a Tortosa, per anunciar que han decidit activar un dispositiu especial de trànsit a la C-12. Segons Saladié, el dispositiu afectarà sobretot el tram de l'eix de l'Ebre entre Tortosa i Benifallet, on els últims anys s'han produït més accidents mortals. De fet, un home va morir el 16 de setembre a Xerta, quan el seu turisme va xocar frontalment contra un camió. «Hi haurà més controls de trànsit, amb molta presència policial a la carretera, més radars i més proves d'alcoholèmia, perquè volem que la gent siga conscient de l'alta sinistralitat que hi ha en aquest tram», va anunciar el sergent.
D'altra banda, Saladié va recordar que la majoria dels accidents que hi ha en aquest tram de l'eix de l'Ebre són de gent del territori que fa desplaçaments curts, quan van a la feina o van al metge. Així, va recordar que hi ha hagut tres víctimes mortals en un tram de sis quilòmetres, i va confirmar que el dispositiu especial es mantindrà almenys fins a final d'any. El coordinador de trànsit dels Mossos va concretar que durant el primer semestre hi van haver 382 accidents a les carreteres ebrenques, una xifra inferior als 475 de l'any passat. Amb tot, sí que hi ha hagut més morts, ja que el 2008 va començar amb dos accidents amb cinc i tres víctimes mortals.

Un home mor a l'AP-7 a Ulldecona Les carreteres de l'Ebre van registrar ahir la tercera víctima mortal en menys d'una setmana. Un home de 33 anys, veí d'Anglès, va perdre la vida ahir al matí, quan el cotxe que conduïa va sortir de la via a l'AP-7, a l'altura d'Ulldecona. Els fets van tenir lloc quan passaven deu minuts de les vuit del matí, al quilòmetre 343,1 de l'autopista. Dissabte, un altre home va morir en un xoc frontal al pas de l'N-340 per l'Ametlla de Mar.

El Punt (24-Setembre-2008)

Foto: Ajuntament de Tortosa

4 comentaris:

  1. Proposta:

    1. Limita la velocitat a les curves d’Aldover a 80km/hora.
    2. Construir una rotonda a l’entrada de Jesús i eliminar els semàfors.
    3. Millorar l’accés a Jesús per dalt (just on està el radar).
    4. I mentre no es fase la variant de Tortosa i desdoblament de l’eix de l’Ebre, col•locar als vorals de la carretera un sistema d’asfalt com el de la N-340, que quan passes pel damunt amb el cotxe fa soroll, per evitar que surtis de la carretera si t’has distret o adormit.

    PD: una pregunto que deixo a l’aire, es normal que tingué el mateix límit la C-42 (Tortosa – Aldea), que la C-12 entre els trams Tortosa – Amposta i Tortosa – Benifallet.

    ResponElimina
  2. suposo que seria una mesura impopular entre els votants-conductors, pero com que no aixo no m'afecta :)
    ... a Anglaterra hi ha trams de carreteres que tenen unes cameres en un lloc i uns altres 10 o 20 km més alluny. Mesuren la velocitat mitjana durant el trajectori i aixi evites el comportament de molta gent, de baixar a 90km quan veuen la caixa del radar i despres anar a 120 fins la proxima.
    I he vist que funcionen, els cotxes tendeixen d'anar com en les pelis futuristiques, tots detras d'un altre, en linea sense avançaments innecessaris.

    ResponElimina
  3. estic d'accord en pepe; el minim possible de semafors i encreuaments com l'entrada de Jesus per dalt, i més rotondes. Tambe s'hauria de limitar les possibilitats de creuar carreteres per entrar finques i camins rurals - si hagues una rotonda cada x km la gent podira passar de llarg i tornar ...
    ... pero també fa falta que alguns conductors es re-estudien com voltar una rotonda ja que hi ha que no saben en quin carril han d'anar ni com senyalar que volen fer.

    ResponElimina
  4. Potser també caldria entre Tortosa i Amposta. Fa temps que la seva presència s'ha convertit en innusual i la gent es relaxa i es corre més.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta