10 de gener del 2009

Tortosa esmena el nou pla territorial per l'A-7 i la variant de l'eix de l'Ebre

L'avantprojecte no convenç el govern de Bel, que critica l'intervencionisme i algunes mancances

El govern de Tortosa ja té a punt la seua bateria de suggeriments a la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre, i abans de fer-los arribar a la Generalitat buscarà dilluns el suport de l'oposició, en el marc d'un ple extraordinari de l'Ajuntament. L'alcalde Ferran Bel va detallar ahir algunes de les propostes que Tortosa farà «en positiu», però també va advertir que hi ha alguns aspectes que són «innegociables». És el cas de la futura autovia de l'interior, ja que l'avantprojecte del pla territorial ha inclòs el traçat dibuixat pel govern de l'Estat, sense tenir en compte el consens del territori i travessant el nucli de Campredó i Font de Quinto.

«Encara estem en el moment dels suggeriments i la voluntat del govern de Tortosa és fer-los en positiu, perquè el pla territorial torne a ser consensuat», va remarcar ahir Ferran Bel. Amb tot, l'alcalde va matisar que hi ha alguns aspectes que són «innegociables» per a Tortosa, i que s'haurien pogut estalviar alguna de les propostes que farà el consistori, com la necessitat de fer passar la futura A-7 més al sud del nucli urbà de Campredó, per evitar l'afectació sobre Font de Quinto. «L'avantprojecte del pla territorial només recull la proposta de traçat que va fer l'Estat, sense tenir en compte les nostres al·legacions i el consens viari que s'havia assolit al territori, entre els diferents ajuntaments i la Generalitat», va afegir-hi la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Meritxell Roigé.

EIX DE L'EBRE. En la mateixa línia, la regidora va lamentar que l'avantprojecte del pla territorial haja tingut en compte el traçat del desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) que ha previst Carreteres, sense tenir en compte la posició unànime de l'Ajuntament per evitar l'afectació de la circumval·lació a la zona de xalets del Canalet. De fet, l'anterior pla territorial ja apostava pel traçat que ara la Generalitat vol tirar endavant, tot ignorant la reclamació històrica de Tortosa i Roquetes de traslladar la carretera a l'altura del canal Xerta-Sénia. En aquest sentit, Bel va explicar que han continuat els contactes amb Política Territorial, però que la negociació continua estancada. «Les discrepàncies no són només pel Canalet, ja que també hi ha una afectació forta sobre el poble de Vinallop», va dir.

INVASIÓ COMPETENCIAL. D'altra banda, tant Bel com Roigé van criticar «l'excessiu intervencionisme» del pla territorial, ja que pretén regular aspectes d'ordenació urbanística que són competència municipal. En canvi, el govern de Tortosa troba a faltar que el pla haja deixat de regular el creixement urbanístic en sectors que afecten més d'un municipi, com la zona dels Ports. «Aquest intervencionisme es podria entendre en municipis que no tenen pla d'urbanisme, però no per al cas de Tortosa», va sentenciar l'alcalde.

ABSÈNCIES NOTABLES. Finalment, el govern de Bel també ha detectat que l'avantprojecte del pla territorial té algunes mancances destacades. Així, no es preveu cap port fluvial ni cap punt de subministrament de carburant per a embarcacions a Tortosa; no hi ha cap previsió per canalitzar les aigües pluvials, i no s'han previst nous punts de distribució elèctrica, quan l'Ajuntament voldria una altra subestació a Ferreries. El text tampoc preveu la circumval·lació de Tortosa per l'est, que enllaçaria l'autovia de l'Aldea amb el futur pont de Remolins; ni la nova carretera que uniria Tortosa amb el Delta i el pont Penjant d'Amposta, tot aprofitant la carretera vella que voreja el canal de l'Esquerra. Roigé també va lamentar que no s'haja previst la instal·lació de camps de golf (Tortosa n'ha tramitat un a Vinallop), ni la unió de l'anella ciclista del Delta amb la via verda del Baix Ebre.

El Punt (10-Gener-2009)

2 comentaris:

  1. Els que volíem que el centre de decisió s’apropés al de execució hem passat del centralisme madrileny al centralisme barceloní, amb el greuge de que al estar mes propers, ens podem ficar el dit a ull amb mes facilitat...

    ResponElimina
  2. Sempre és positiu que els centres de decisió s'apropen a la ciutadania. Això també val per a les pedanies, oi ???.

    Per cert, amb el desdoblament de l'eix de l'Ebre prop del canal Xerta-Sénia no hi haurà als Reguers cap plataforma anti, i des dels Reguers els nostres amics de Campredó ténen tot el nostre suport per tal d'evitar aquest "disbarat" projectat (però mo ejecutat i ja veurem ...).

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta