29 d’abril del 2009

Un debat sobre la immigració, primer acte de la fundació Catdem Trias Fargas a Tortosa

L'alcalde de Tortosa, el convergent Ferran Bel, va presentar ahir el primer acte a la ciutat de la Fundació Catdem Trias Fargas, vinculada al projecte polític de CiU, que tindrà lloc el proper 7 de maig. En concret, es tracta d'un debat amb el títol La mirada exòtica del catalanisme, per aprofundir en les inquietuds i els reptes que planteja la nova immigració a Catalunya. «Hem escollit aquest tema perquè Tortosa, pel seu elevat percentatge de població immigrada, forma part del conjunt de ciutats de Catalunya que cal analitzar i que requereixen actuacions concretes», va explicar el responsable del programa de Ciutadania, Diversitat i Identitat de la fundació, Brahim Yaabed. Per la seua banda, el cap d'estudis i programes de Catdem Trias Fargas, Martín Aranburu, va dir que esperen tenir «ben aviat» un representat de la fundació a les Terres de l'Ebre.
Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 29-04-2009 Pàgina 10

10 comentaris:

  1. La absència de comentaris en aquest post es per mi molt revelador. Qui s’atreveix a fer una valoració sobre l’ immigració a les nostre terres? Qui pot fer-la sense sortir se’n del “políticament correcte”? Sabeu una cosa? L’ immigració també te coses negatives..!...I de positives...Qui s’atreveix a nomenar les primeres?

    ResponElimina
  2. molt fàcil, la primera i evident: juntament amb gent honrada i treballadora també n'arriba de deshonrada i gandula.
    La segona: sinó s'integren, en la mesura que el percentatge de nouvinguts sigue exagerat, i no ens espavilem, anirem perden les costums i cultura pròpies. I no voldria acabar menjant amb els dits o pixant pels carrers.
    Mes enllà d'això, a mi no em fa nosa ningú. Que es comporte.
    Espero les teves coses negatives, mc clan.

    ResponElimina
  3. La primera i per mi principal es que no es fa distinció entre immigració irregular e immigració il•legal. La irregular pot convertir-se en legal, però la il•legal sempre serà irregular..De quina immigració parlem?

    ResponElimina
  4. Jo crec que la dicotomia gent treballadora-gandula s'aplica a les persones en general, siguen immigrants o no. No és una cosa inherent a la immigració. En tot cas és la pobresa, que si està correlacionada amb la immigració la que porta a la gent a cometre actes delictius.

    Tampoc veig que l'arribada de noves cultures sigue una amenaça al contrari, pot sorgir una cultura nova mestissa que tingui el millor de cadascuna.

    El que si trobo negatiu és la reticència (quan no hostilitat) per aprendre la llengua del país. Entenc que la raó és purament pràctica, però em fastidia. Segons em comenten els amics professors, això és palpable sobretot en immigrants sudamericans.

    ResponElimina
  5. "I no voldria acabar menjant amb els dits o pixant pels carrers."
    Uff, Cuca, quin "tufillo" a intolerància, no?
    Perdona però de les teves paraules se'n despren el següent:
    "Tot inmigrant menja amb els dits i pixa pels carrers".
    Aquí t'as pasao!!

    ResponElimina
  6. mc calan, continuu espera'n que ens digues les coses que tu consideres negatives de la immigració, ens reptes a veure si ens atrevim, però tu passes, amb la teva reflexió has fugit d'estudi. Preguntes de quina immigració parlem? tu mateix, que ens has interpel·lat.

    Mira I au, de les meves paraules "SE'N desprèn" no, EN desprens. A veure si m'explico, el que em fot es que, per exemple, des d'ambients progres o esquerrans et poden mirar d'aquella manera si a setmana santa no menges carn i ens cau la baba veien i accepta'n com alguns immigra'ns mengen amb els dits, no mengen carn de porc i es pinten les mans, tot lo qual ho accepto i respecto ( lo de pixar no ). I si l'ambient es de nacionalisme radical ens podem trobar que es rebutja el flamenc o la copla, mes nostre, si vols entre cometes i es venera qualsevol manifestació artística de fora.
    Que el que he dit no ho fan tots els immigra'ns?, evident, però els que ho fan, ho son. El que em fa por es que amb tant de quixotisme, acabem, com apuntava lluis, sense parlar en català o parlant castellà per a que ens entenguen. Nomes això i literalment això.

    ResponElimina
  7. Cucafera, no fujo d’estudi , però convindràs en mi que l’immigrant quan arriba al país d’acolliment o receptor no te cap xarxa social que l’empari i s’ha d’organitzar en gethos que es el mateix que dir tribus urbanes on hi ha una estructura molt primària de lideratge, i que comporta que el nouvingut resti a disposició del grup dominant del moment. A partir d’aquí es desencadenen una sèrie de fets que ara no exposaré dons seria massa llarg d’escriure.
    Tot aquest fenomen dificulta la immersió cultural i la auto exclusió de la societat d’acolliment que pot esdevenir una bomba de rellotgeria en pocs anys.
    Per mi aquesta es la primera i principal cosa negativa de la immigració que tenim, encara que n’hi ha mes, però necessitaria massa temps per explicar-ho.

    ResponElimina
  8. Un parell de coses, els "immigrants", de la UE, que també n'hi ha que acudeixen i permaneixen de forma il·legal ( la situacio, no les persones, les persones no ho son il·legals ), veritat que tot i tampoc tenir líders ni xarxa social que el rebi o empari no s'organitzen en gethos? una altra cosa es que es reuneixen, es troben o es coneixen, com es lògic i natural. Ara, també et reconec una cosa, no se si a aquells els apartem o s'autoaparten. No ho se, o potser prefereixo no saber-ho?
    Quan a la immersió, en el cas de la llengua, no se si per facilitat innata per la pròpia, per voluntat o per integració, el cas es que tots coneixem a gent de l'est que en quatre mesos d'estar amb nosaltres sinó parlen en català, l'entenen. Ah, i quan passen rascant roba et saluden i no van amenaçant que t'acabaran conquerint. O reconquerint, clar.

    ResponElimina
  9. Totes les observacions que tu fas donen per molt, i com te he dit abans, s’hauria de filar molt prim, i donaria molt per escriure. No obstant jo m’estava referint a qui es immigrant per necessitat i no parlava dels ciutadans de la UE que han muntat aquí la seva residencia oficiosa, i que també n’hi han d’aquets que s’organitzen en gethos, encara que aquets siguin per beure cervesa, jugar a l mus o al golf i fer les seves festes, però mai veuràs que s’ auto discriminin, fins i tot estan ben organitzats. No es el cas del que parlàvem veritat...?
    Quan al tema lingüístic, sempre veuràs que son els procedents de països de llengua romànica qui s’adapten millor, i per això com a mínim l’entenen. La incomunicació sempre ha anat parella al aïllament, i de l’aïllament a la auto marginació va un pas. Ja no parléssim quan a mes a mes de la barrera idiomàtica esta la religiosa i de creences. Es aquesta precisament la que pot ésser fatal per la convivència d’aquí una generació si les coses no es fan be.

    ResponElimina
  10. Parlant de ghetos clans i altres especies; puc contar-te una anècdota que em va passar en un bar de la zona (no diré quina però es de la província) regentat per un alemany, on jo solia anar a beure cervesa (alemanya naturalment) , sense cap problema fins que un dia vaig invitar a un amic meu molt moreno ell...
    L’amo d’aquest establiment al veure al amic meu em va dir que no em podria servir perquè “estava de vacances”. Al veure l’establiment amb clients; la majoria alemanys; li vaig preguntar qui eren dons tots aquells que també estaven bevent... Ell respongué que “eran amigos”. Vaig tenir que posar-me fort fins que ens va tenir que servir la cervesa...
    Moraleja : Si quieres beber cerveza buena arremángate la faltriquera...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta