Ja ha tornat a casa Bahiya, l'única supervivent de l'accident aeri que va tenir lloc dimarts a les illes Comores. La noia de 14 anys tornava cap a casa en avió, però vigilada molt de prop per un èquip mèdic i fortament sedada. A França, a l'aeroport de Le Bourget, li esperava el seu pare, Kassin Bakari, que no sabia si riure o plorar, ja que en el mateix accident ha perdut la seua dona, una de les 153 persones que anaven a bord del fatídic vol de la Yemenia Airways. Com recordareu, el vol havia sortit de París amb un avió autoritzat per les autoritzats franceses, però després d'un parell d'escales, la companyia va obligar els passatgers a un canvi d'avió, un Airbus 310 que tenia prohibit volar a França després de no passar una inspecció tècnica fa dos anys. Així era com s'ho feien per poder esquivar les estrictes mesures de seguretat que hi ha a Europa. Els equips de rescat encara no han recuperat les caixes negres de l'aparell sinistrat, tot i que en un primer moment així ho van creure, en detectar els senyals que emetien els dispostius d'emergència de l'avió.
Paral·lelament, avui també s'ha sabut que l'altre avió accidentat fa uns dies, un altre Airbus 330 de la companyia Air France, no va explotar en ple vol, sinó que va caure al mar d'una sola peça. En aquest sentit, només puc manifestar la meua contrarietat pel fet que l'accident del vol Brasil-França continua acaparant més atenció informativa que l'últim sinistre aeri. La impressió final és que la notícia del segon accident, tot i ser més recent, té les víctimes d'un país pobre, mentre que els morts del vol d'Air France són majoritàriament morts del Primer Món. A més, a la premsa internacional li agrada més el misteri de no saber per què va caure l'Airbus 330, que la història lamentable d'un "taüt amb ales" que ningú va preocupar-se d'evitar que fes viatges comercials.
Més informació:
-El AF447 cayó al mar en una sola pieza
-Avión de Yemenia: no era la caja negra
2 de juliol del 2009
Dijous internacional: la supervivent de l'avió de Yemenia Airways torna a casa
5 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Disposem de llistes de morosos, llistes Robinson, registre de maltractadors, agencies de qualificació etc etc, però no disposem encara d’un registre que qualifiqui les empreses de transport aeri...
ResponEliminaSi que existeix aquesta llista, tan de companyies com d'avions i de fet l'avio sinistrat no podia volar a l'Unió Europea.
ResponEliminaSi com tu dius existeix aquesta llista, diguem on puc consultar-la.... O es que no la fan publica?
ResponEliminaSi es així es com si no existís..
google is your friend mccalan...
ResponEliminahttp://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_en.htm
Gracies LLuis
ResponElimina