17 de juliol del 2009

Divendres comunicació: la publicitat a la ràdio i internet nota menys la crisi econòmica

La ràdio i internet han estat els dos únics sectors dels mitjans de comunicació que durant el darrer semestre van augmentar la seua participació en el repartiment dels ingressos publicitaris (un 1,4% i un 0,8% respectivament). Les dades tenen encara més mèrit si es té en compte la caiguda general del sector, que en aquest període va registrar un descens del 30% respecte de l'any anterior, segons dades de l'índex i2p, un termòmetre que recull la situació del mercat publicitari i pronostica les tendències del futur. En aquest sentit, els principals perjudicats en el repartiment dels ingressos publicitaris són la premsa (-0,3%), les revistes (-1,2%), els suplements dominicals (-0,3%) i el cinema (0,2%), que han perdut quota en l'anomenat pastís publicitari. Per la seua banda, la televisió manté la seua participació en aquest apartat en els mateixos nivells que fa un any. En total, la inversió publicitària en els mitjans es va situar en 2.481 milions d'euros, enfront dels 3.511 de l'any passat en aquestes mateixes dates. El cinema, amb cinc milions, continua amb una caiguda del 62,4% en aquest apartat, seguit dels dominicals (-41,4%), i les revistes (-38,2%).

La premsa va ingressar al llarg dels primers sis mesos d'enguany uns 574 milions d'euros, un 30,1% menys que en 2008, quan va arribar als 821 milions d'euros per aquest concepte. Per la seua banda, la ràdio va obtenir 256 milions d'euros, un 18,2% menys que en l'anterior semestre. La televisió, amb una caiguda del 29,2% (de 1.690 milions el 2008 a 1.191 en aquest semestre), no és el principal perjudicat, si bé l'informe destaca que en el segon trimestre de l'any va perdre per primera vegada en molts anys més inversió que la mitjana del mercat. Així mateix, internet va ser l'únic mitjà que va continuar amb un creixement, fins a un 1,9% (60 milions d'euros). Segons la consultora Arce Media, es tracta d'un període "desastrós" per la publicitat, que "només es pot explicar per la generalització del pànic entre els actors econòmics i per la dràstica baixada de preus dels mitjans de comunicació, que també és producte del pànic" . D'altra banda, l'informe també reflecteix estimacions d'inversió per a l'any 2009, que podria caure un 26,1 per cent, fins a 5.208 milions d'euros. Segons Arce Media, aquesta xifra suposaria retrocedir al volum de mercat de fa set anys.

Font: Europa Press

Més informació:
-La inversión publicitaria en medios convencionales ha caído un 27,8% este primer trimestre en relación al primer trimestre de 2008
-Arce Media

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta