25 de juliol del 2009

El PP de Tortosa acusa el govern de perjudicar les Festes de la Cinta

El nou president local del PP, Pau Fernández, ha aprofitat que Tortosa celebra la Festa del Renaixement per fer la seua primera declaració política. En concret, Fernández va acusar ahir el govern de Ferran Bel (CiU i ERC) de prioritzar el Renaixement en detriment de les Festes de la Cinta. «A molts tortosins no els agrada que una festa creada fa 14 anys haja absorbit bona part del pressupost de l'àrea de Festes i hagi deixat la festa tradicional del nostre poble i en honor de la nostra patrona en un segona pla, i amb un programa gairebé testimonial», va dir. Fernández va reclamar «esforç» i «dedicació» per fer un programa de les Festes de la Cinta «més extens, amb activitats variades i per a tothom», perquè tornin a ser un referent.

Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 25-07-2009 Pàgina 9

18 comentaris:

  1. Senyor Fernández; independentment que som molts els que quan cantem l’himne a la Cinta ens emocionem, voldria dir-li que una cosa no exclou l’altra, i que les dues festes son POPULARS, i com tals es el poble qui decideix.
    Altra qüestió seria com jo vaig comentar una vegada, el refondre totes dues amb una sola, però com ja li he dit el poble mana.
    Per tant, sigui quina sigui la festa, sense la participació ciutadana no hi ha festa. Per tant no vulgui ara xafar-mos la guitarra que tenim altres problemes mes greus.
    Desitjo per altra part que tingui molts d’encerts en la seva representació. Avui ha demostrat que no.

    ResponElimina
  2. No cal emocionar-se cantant res per adonar-se que es tracta de dos celebracions diferents i perfectament compatibles. Una altra cosa és que les festes de la Cinta hagin de fer un canvi radical.

    ResponElimina
  3. Senyor Gallardo; deixi’m dir-li que encara jo soc amo de les meves emocions, i m’emociono quan vull...

    ResponElimina
  4. Senyor McCalan, no pretenia posar-me amb vostè. La meva frase era únicament una forma de dir que hi ha coses que són tan evidents que no cal que siguin fruit de cap emoció o reflexió molt profunda. Salten a la vista a la primera.

    Simplement, unes paraules del seu comentari hab donat peu al meu.

    Per descomptat, tothom és amo d'emocionar-se pel que vulgui. I els altres de no compartir-ho necessàriament, o de compartir-ho sense donar cap més explicació.

    ResponElimina
  5. Doncs perdoneu que us digui, però penso que s'està donant molta més importània a la Festa del Renaixement que a les de la Cinta.
    Està clar que són dos tipus de festa totalment diferent però a la del Renaixement jo no li veig un futur massa brillant, la veritat. Sempre és més del mateix... i al final això cansa.
    En canvi, les festes de la Cinta són les típiques festes on hi ha esdeveniments que ajuden a fer "poble", i això s'està perdent en detriment de la del Renaixement.
    Recordo amb nostàlgia els concerts, per exemple, de grups nacionals importants a l'empar de la fresca d'un setembre que ja s'acomiada de l'estiu... ah!! ja res no és com abans.
    Una llàstima, senyors!!

    ResponElimina
  6. Si, ja seria hora que renovessin La Taverna d'Enrico. Jo vaig anar l'any passat i em va dir que era el mateix dels anys anteriors. Jo no sóc religiós però m'agradava més la Cinta, la veritat.

    ResponElimina
  7. I au, hauràs de seguir recordant, perquè aquest any la crisi serveix d'excusa per a continuar fent unes festes de misèria. Això sí, de 8 llarguíssims dies.

    ResponElimina
  8. llarguíssims i interminables, Yuca, interminables....

    ResponElimina
  9. Senyors/es comentaristes, com sabeu i sinó vos ho explico (jo fa 4 dies no ho sabia) el que una persona diu, passa per vàries persones abans de sortir en aquest cas a "la marfanta". Com sabeu, de boca en boca, van variant els comentaris i lo que és molt evident és que disminueixen. Això ho dic perquè, el meu pensament respecte les Festes de Tortosa, és evident i jo no he dit en cap lloc que les festes de la Cinta i les festes del Renaixement siguin el mateix, fins i tot mon fillol que no té encara dos anys ho sap.
    Les festes del Renaixement les valoro molt positivament per a la ciutat perquè donen nom arreu de les nostres terres, un turisme específic i un creixement econòmic a la ciutat. Això no vol dir i és lo que me queixo, que les festes de la nostra Patrona són cada vegada més pobres; pobres en contingut, en forma i en participació.
    No acuso a ningú (a la meua nota de premsa no posava acusar), el que dic és evident, si l' Ajuntament dona festa, el poble va a la festa.
    La meva pregunta és: ¿ si els tortosins hm aconseguit retornar l'esplendor d' una ciutat a ple s. XVI, no podem retornar l'esplendor de les festes de la Cinta de fa 14 anys?
    A la vostra disposició,
    Pau Fernández

    ResponElimina
  10. Francament, no se a que respons.
    No es cert el que ens traslladà La Marfanta entre cometes?:

    «A molts tortosins no els agrada que una festa creada fa 14 anys haja absorbit bona part del pressupost de l'àrea de Festes i hagi deixat la festa tradicional del nostre poble i en honor de la nostra patrona en un segona pla, i amb un programa gairebé testimonial»

    Per altra part, que algú t'acusa d'haver dit que les dues festes siguen el mateix?. Llavors?.

    Per cert, enhorabona pel recent càrrec, però entre tu i jo, no et preguntes el perquè a una ciutat de 40.000 habitants no hi ha certa lluita per encapçalar el PP? i t'han espentejat a tu?. Ves en compte que hi ha molt de voltor solt.

    ResponElimina
  11. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  12. Senyor Fernández; ara feia uns dies que no passava per aquí i avui he vist el seu comentari mes aclaridor. Sin com vostè apunta; “lo cortès no quita lo “caliente”... estem d’acord !
    Altra cosa serà que la “vaca” doni per dues esplendoroses festes...

    ResponElimina
  13. Sr/a Cucafera, és del tot cert el que va envoltat de cometes, altra cosa és que es vulgui donar una imatge diferent al que jo li vull donar. ho dic perquè jo no he acusat a ningú i deixo ben clar que a mi les festes del Renaixement m'agraden molt (he participat molt activament en diverses actuacions) crec que omplen de joia a Tortosa, però m'agradaria que les festes de la Cinta tornen a ser el "buque insignia" de les festes majors!
    Gràcies per l'enhorabona!
    Per cert, si me vols dir alguna cosa entre tu i jo, no m'ho diguis per un foro que el llegeix tothom, no?
    Una altra cosa, per a tu a lo millor sóc un jovenet que no té rés millor a fer que dedicar-se a encapçalar un partit que està cremat a Tortosa, però la realitat és molt diferent; tinc 26 anys i sóc l'únic de Tortosa que és membre de la Junta de PP i de Noves Generacions de Catalunya i també secretari general de NNGG Tarragona i la veritat, entre tu i jo, aquets càrrecs no serveixen de rés si vols ser president del PP Tortosa; el que serveix i per això estic aquí, és la il•lusió i ganes de que el partit en lo que confio sigui un referent en la política municipal: la política de les persones on tothom pot tindre la seva oportunitat. Gràcies

    ResponElimina
  14. Per a mi 26 anys és acabar de sortir de l'ou, almenys laboralment parlant.

    ResponElimina
  15. Perdona Lluis, però aquest tipus de comentaris m'emprenyen una mica, si pensem en gent amb carrera pos evident, als 26 en fa 2 o 3 que es treballa ( amb sort ) però també hi ha gent que ja en porta 10, de vida laboral, i jo mateix en portava 12. Si el que volies dir es que 26 anys i poca batalla política, al menys publica, son pocs per dirigir un partit encara que sigue local, estic d'acord, en altres paraules ja li vaig dir en l'altre comentari.

    ResponElimina
  16. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  17. No crec que la edat sigui un impediment per desenvolupar un càrrec polític, és més considero admirable que amb 26 anys el senyor Fernández pugui ficar-se al capdavant del PP tortosí. Moltes vegades aquesta il•lusió i aquestes ganes que ell diu desapareixen amb el pas del temps i molt sovint quants més anys i més experiència també ens trobem amb més conformisme, passotisme i perjudicis i no tan sols en la política sinó en tots els oficis del món.

    ResponElimina
  18. D'acord ocupar un càrrec politic potser no, però dirigir un grup humà amb 20 i pocs anys tret que sigue un puto crack, és extremadament complex. Però vaja, ser el lider d'un grup de col·legues això potser si. Tampoc és que em preocupe gaire la veritat, com pitjor ho facin millor.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta