Un gest del tot innecessari tenint en compte que, si Faura ha deixat el PP (en poc temps podria abandonar també l'Ajuntament), no necessita captar els vots de determinats discursos populistes. Però l'alcalde, el convergent Ferran Bel, va recollir el guant i es va comprometre a intentar facilitar-li les dades, tot argumentant que les estadístiques poden servir per trencar molts mites sobre la immigració. No ho van entendre així els regidors del PSC. En sentir la resposta de l'alcalde i no podent intervenir-hi, ja que Faura havia aprofitat el torn de precs i preguntes, el PSC va abandonar en bloc el saló de sessions com a mesura de protesta. La reacció kafkiana dels regidors socialistes va ser durament criticada per l'alcalde –«el PSC fa temps que no toca vores», va dir Bel–, mentre que el portaveu socialista, Joan Sabaté, va acusar el PP i CiU d'alimentar la imatge que «els immigrants són delinqüents en potència». Tot plegat, un episodi gris i trist.
Publicat a ElPunt.cat i a
- El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 03-02-2010 Pàgina 9




14 comentaris:
Un jutge no condemna a un delinqüent en potencia, sinó a qui ha delinquit. Que tenen de estranyes les preguntes del senyor Faura ? En l’era de l’ informació , en que tots volem saber el percentatge de possessió de pilota d’un o d’altre equip, les faltes, o els gols d’un determinat jugador; que te de rar preguntar quants d’aquets son estrangers; fins i tot de quina nacionalitat d’origen son ?
I es que com deia en un altre post, el progressisme escleròtic, la hipocresia, i la doble vara de midar, s’ha apoderat d’una classe política que no sap on va.
Posats a preguntar, doncs, preguntem-ho tot: les preferències sexuals dels delinqüents, les simpaties polítiques, els gustos culinaris, l'índex de pobresa o de riquesa... Si Faura o qualsevol posa la lupa en la nacionalitat dels delinqüents és per alguna cosa.
Ja tenim un Garcia-Albiol nostrat, quina gràcia. Quant de babarota solt mare meua ...
Que jo sàpiga, les preferències sexuals formen part de la llibertat i de la intimitat de cadascú, mentre aquesta tendència no constitueixi un fet delictiu tipificat al codi penal. Gustau esta confonent les llibertats individuals amb les actuacions delictives.
Que te a veure els gustos culinaris, les simpaties politiques, etc amb el que estem parlant? Estàvem parlant de fets delictius.
Gustau; fes-t’ho mirar.
Lluis : Si tens ganes de replicar algun dels meus punts de vista, t’agrairia que els raonessis degudament , i no caiguessis en el parany de l’ofensa personal.
I què té a veure la nacionalitat amb el fet de delinquir? És que abans que vinguessen els immigrants no hi havia lladres, a Tortosa?
Es clar que hi ha lladres...! Els primers posats en determinats llocs clau de l’Administració, o en Fundacions, com tot sabeu. Altra cosa es amagar el cap baix l’ala i no admetre que hi ha una component de delictes que sumen als anteriors amb una violència física extrema envaint el propi domicili amb total impunitat.
Pots tu mateix fer-te la pregunta des de quan existeixen aquests tipus de delictes, i tindràs la resposta.
Abans, ho sento Guate, los lladres eren los gitanos.
Però bé que en vam importar, i ja en democràcia.
Ara qui son los de les gallines?
Lo Sr. Faura te la credibilitat que te, els interessos que te i marca un límit del consistori. Altres ajuntaments, "més civilitzats", tenen límits encara més extrems.
Xiquets, que parle este home del que vulgue que per escoltar-lo s'ha de ser capellà.
I no esmento a ningú més, que reboten.
Avui en dia hi han estadístiques de tot. Fins i tot, Gustau, de les tendències sexuals. Quin mal hi ha en saber? No és esta la funció d'un periodista, voler saber? O és que quan es toca la qüestió de la immigració mos hem de posar una vena als ulls. No tinguesseu tanta temor. A lo millor les estadístiques diuen que qui delinqueix més són los d'aquí, ves a saber...
lo que no es pot fer (com ha fet l'alcadessa de Cunit) és intentar amagar el cap sota l'ala i intentar que una pobra xica retire una denúncia a un Iman per segons ella: Mantindre la Pau social.
X; jo creuria mes a un que no te el compromís polític de quedar be, que a un que vol contemporitzar pel fet de continuar a l’administració.
crec que el titular posa tres coses al mateix sac i, per analogia, s'enten que tot és el mateix... Un xic perillòs tot plegat.
Resumint; cadascú te la credibilitat que un li vulgui atorgar... D’aquí no s’escapa ningú.
Capciós diria jo....
No em referia a tu McCalan, sino al politic del que parla la noticia, que fa el mateix discurs a Badalona. Lamento la confusió.
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.