10 de març del 2011
Tortosa tanca el conflicte pel velòdrom amb la nova àrea ciclista de Vinallop
L'Ajuntament estrena diumenge un complex per fer-hi ciclisme de carretera, BMX i trial · Bel no ha cobert ni millorat la instal·lació vella en aquest mandat ·
Quatre anys després de la polèmica per l'enderrocament del velòdrom, Tortosa estrenarà aquest cap de setmana la nova àrea ciclista de Vinallop. El complex es va projectar inicialment com la torna perquè les entitats ciclistes acceptessen la desaparició del velòdrom, un equipament històric però molt degradat i infrautilitzat, el qual quedava afectat per la reforma de les instal·lacions esportives. Però l'alcalde anterior, Joan Sabaté (PSC), va decidir ajornar el projecte fins després de les eleccions del 2007, ja que el seu govern estava dividit. CiU va aprofitar políticament el conflicte i, de fet, va guanyar les eleccions amb la promesa que salvaria el velòdrom i que cobririen la instal·lació. Ara el velòdrom s'utilitza més però Ferran Bel ha admès que encara cal “millorar” la instal·lació.
La idea de Sabaté era fer un petit velòdrom al complex ciclista de Vinallop però el govern de CiU i ERC va apostar per reconvertir el projecte, tot mantenint el velòdrom de l'estadi municipal. “El conflicte del velòdrom es va tancar el dia que vam decidir no enderrocar-lo, quan es va demostrar que no calia tocar el velòdrom per fer les noves piscines”, va remarcar ahir Bel. Així, l'alcalde va explicar que d'aquí a poques setmanes començaran les obres a l'estadi per construir el nou palau d'aigües, un pàrquing subterrani i un edifici administratiu. Però Bel va reconèixer que la cobertura del velòdrom haurà d'abordar-se en el proper mandat.
L'Ajuntament va adjudicar les obres del complex ciclista de Vinallop l'octubre del 2008, amb un termini d'execució de cinc mesos, però el projecte ha experimentat diversos retards. De fet, l'objectiu del govern municipal era que entrés en funcionament la primavera o l'estiu del 2009. Bel va recordar, ahir, que han tingut problemes per retirar una línia elèctrica i que també han hagut de condicionar l'entorn i fer un accés directe des de la carretera que va a Santa Bàrbara. A més, també han cobert la pista poliesportiva de Vinallop. En total, el consistori ha fet a Vinallop una inversió d'uns 1,7 milions d'euros, una xifra que inclou un ajut de 550.000 euros de la secretaria general de l'Esport.
L'àrea ciclista serà inaugurada diumenge al migdia, amb motiu d'una jornada de portes obertes. Les activitats ciclistes començaran a dos quarts de deu del matí, per donar a conèixer les modalitats de BMX, trial i ciclisme de carretera. D'altra banda, hi participaran ciclistes amb bicicletes adaptades, provinents del país Valencià, així com cicloturistes i integrants de la selecció catalana de BMX i de trial. Finalment, després dels parlaments oficials, es farà l'acte de lliurament de les bicicletes cedides per les empreses locals Fàbregues i L'Esplai Ciclista, amb què la Penya Ciclista Baix Ebre “Ja arribarem” farà les pràctiques de ciclisme d'iniciació. Abans, dissabte al vespre, es farà una taula rodona a l'auditori Felip Pedrell, sota el títol De la base a l'elit professional, que tindrà la presència d'algunes figures del ciclisme de l'Ebre i de la resta del país, com Xavier Florencio i Josep Antoni Escuredo.El col·loqui començarà a dos quarts de vuit del vespre, amb la participació de la presidenta de la Federació Catalana de Ciclisme, Carme Mas, i d'Andreu Canals, president de la federació balear.
Publicat a El Punt
4 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
La posada en marxa del complex ciclista és una gran notícia però crec que és un projecte mal dissenyat des d'un començament. No entenc, encara, la seva ubicació. Aquest complex hauria d'estar proper a la via verda per aprofitar-lo més i no tant allunyat d'aquesta. No veig a les criatures i pares de família desplaçant-se fins allà per la C-12.
ResponEliminaMolts hem diran que aquest complexe és exclusiu per a professionals però, baix el meu parer, tothom tindria que tenir accés i gaudir-lo.
Entenc que, per acabar l'obra, falta fer un carril bici fins allà, paral·lel a la C-12. Potser es podria utilitzar l'antiga via del tren no trobeu? O adequar el camí del canal de la dreta, alguna solució per arribar amb bicicleta i no amb el cotxe.
Pos, si. Suposo que pensen que tots tenim super-cotxes d'aquells que pots ficar 4 bicis detras. O que tots volem agafar el cotxe primer, per despres fer un rato de bici i tornar a pujar al cotxe. Tens rao, si ha d'estar al quinto pino, pos, fa falta via de bicis per arribar-hi - i una maquina de refrescs per si arribes!!!
ResponEliminaCrec que podrien traslladar la urbanització "Salamanca", que sembla ja extingida, o "de la que nunca más se supo", a les vores del complex ciclista, així els afeccionats podrien traslladar-se a viure allí. Apartaments de lloguer pel cap de setmana, etc.
ResponEliminaLo de la via del tren... jo es que encara penso que desmantellar-la i no fer un "carrilet turístic" em sembla perdre una oportunitat més.
També es podrien pujar les bicis al "carrilet" i de pas visitar la "cara oculta" del Montsià.
O no pensem que el turisme de proximitat serà una alternativa de futur?
Tants milions de persones tan a prop! I tan poca pasta en el futur.
Jo crec que tot aixo que han fet no sevix per a res.
ResponEliminaSi vull fer btt,tinc un mumt de alternatives,si mapetix carretera,tres quartos delo mismo,i si vull pegar saltos men vaig a cementeri.