L'alcalde i candidat de CiU sosté que ja hi ha empreses que voldran aprofitar els 1.500 metres que es generarien · Els locals serien compatibles amb la via verda i oferirien vistes espectaculars del riu i la ciutat ·
Una gran zona lúdica amb cafeteries, algun bar musical i restaurants, tot aprofitant la meitat de les pilastres de l'antic pont del ferrocarril. Això és el que va proposar ahir a la tarda l'alcalde de Tortosa i candidat de CiU a la reelecció, Ferran Bel, tot avançant el que serà un dels projectes estel·lars del seu programa electoral. De fet, l'anunci de Bel no és casual, ja que fa poques setmanes que han començat les obres del Ministeri de Medi Ambient, que permetran reaprofitar el pont del tren per perllongar la via verda del Baix Ebre.
+Àudio:
-Ferran Bel proposa crear una gran zona lúdica,amb bars i restaurants, sobre les pilastres del pont del tren
En aquest sentit, la nova zona lúdica es construiria en paral·lel al pont del tren, que ara es transformarà en una passarel·la per a ciclistes i vianants. “Però el pont només ocupa la meitat de les pilastres”, va advertir Bel, que va afegir que caldria construir diverses estructures. L'espai sobrant a les pilastres del pont té uns 180 metres de llargada i uns vuit metres d'amplada. En total, es podria generar un espai d'entre 1.200 i 1.500 metres, amb grans finestrals de vidre que oferirien una vista panoràmica “espectacular” de Tortosa i del riu. Així, Bel va precisar que demanaran a la comissió de Patrimoni el permís per construir un voladís addicional, que també permetria la neteja i el manteniment del nou espai. L'accés a la desena de locals de la nova zona lúdica es faria des de la via verda que travessarà l'actual pont del tren, i on es preveuen escales i rampes d'accés als dos marges del riu, tant al passeig de l'Ebre com a l'avinguda de Felip Pedrell i al passeig de les Bicicletes. El candidat va recordar que el projecte s'emmarca en la seua proposta per integrar l'Ebre en la trama urbana de Tortosa. Bel també va assegurar que ja ha temptejat dues empreses interessades en el projecte. Un complex que l'Ajuntament executaria “amb cost zero”, a través d'una concessió administrativa d'explotació.
Publicat a El Punt
Imatges: CiU de Tortosa
Al menys en este cas, en una riuada no hi hauria massa perill. I el monument es veuria de co***ns de mico. Amb tot, si més no, ho veig més factible que lo del carril bici per baix el riu. A més, sempre es podrà dir que si no s'arriba a fer és perquè la iniciativa privada ( que és a qui li tocaria )no ho ha fet.
ResponEliminaPotser l'aigua no serà l'element de perill, però i el vent? Quan bufi vent de dalt, no sé jo...
ResponEliminaQue la iniciativa privada s’arrisqui sembla lo normal, però el sentit comú de vegades ho desaconsella.
ResponEliminaQue facen totes estes cafeteries i complexos al casc antic i es dixen de tonteries per favor. Que Tortosa fa pena!
ResponEliminaAl sinyor Bel li diria
ResponEliminaamb respecte i atenció
que un pont ha de sevir
per nar d'un l'altre cantó
no cal privatitzar tant
ni voler ser tant Sinyor
Quant lo vent bufa amb força,
quan el Sol crema ben fort
quan la gelor nos replega
ningú va al lloc pitjor
ni cal gastar los pocs euros
en tanta climatització
Un pont sempre es de tots
no cal tanta espavilor
Ni que els pocs empresaris
en facen la inversió
calen respostes correctes
també molta imaginació
Reculli afanys de persones
ajudi als que ne han raó
Que hi han masses cases buides
i perdem la població
Pense en coses pels jóvens
que se'n van d'emigració.
I acabo jotes malfetes
ja que no soc cantador
Benvolguda concurrència
us agraeixo l'atenció
a aquest pobre rimaire
que es fill del nostre racó.
Les coses com siguin, una cosa així la veiem amb el Sena o l'Onyar baix, i ens cau la baba. I tot lo dia cara sol ( amb perdó ). Quant a la propietat del pont etc..... I el bar del Parc, de qui és ?
ResponEliminaDesastre,
ResponEliminano podria estar més en tu, clar que sí, Tortosa necessita altres coses que una cafeteria en un pont
La propietat del bar del parc, edifici, és dels seus empresaris per concessió de l'ajuntament a termini. Però, si no s'ha fet cap matàfula, la del solar seria de tots els tortosins, segons el testament de Teodoro Gonzalez. El Patronat regenta els seus destins, amb dubtosa qualitat segons el meu parer, ja que son polítics els seus membres, crec.
ResponEliminaEl contracte del bar del parc ve a ser com el de la xurreria. Modifiqueu-me si m'equivoco.
A l'ajuntament han de respondre als detalls de les concessions.
El que no se quan cobra el Patronat per la concessió sense contracte a l'ajuntament pel parking del passeig de les bicicletes. Molt em tem que l'ajuntament sigui un okupa més.
Tampoc del lloguers del parc a fires i festes, l'us dels arbres per a posar cables elèctrics, etc, etc. Okupacions clares d'un espai patrimoni de tots els tortosins i no de l'ajuntament. Per tant, cas de que aquest fes fallida mai el pot vendre, a no ser que el Patronat faci la matàfula.
M'oblidaba tampoc se les condicions entre el parc municipal i RENFE per l'okupació, o no, de l'espai, que no sé si estava inclòs en els terrenys del parc. Potser si, potser no. La nau entraria dintre d'una okupació i l'edifici de la Policia, les bombes d'aigua, i no se tampoc de l'espai del parc de les bicicletes, els lloguers de les aceres i el parc als restaurants, etc.
ResponEliminaSi algun membre o ex-membre del Patronat ens vulgues explicar, seria tot ulls i orelles.
Lo del bar del Parc ho deia a títol d'exemple, per fer-ho si fa o no fa. No cal regalar el pont a ningú, per fer una concessió d'explotació.
ResponEliminaJa has preguntat si paguen lloguer per ocupació de l'edifici de l'Ajuntament ?. Ves que no en fem massa....
Tu mateix Cucafera, mira qui és el propietari del solar, i l'edifici a la Cámera de Propietat Urbana, o com se digue.
ResponEliminaI no, no considero un gra massa que l'ajuntament no tingue la cura necessària en la gestió d'un parc municipal degradat, en uns terrenys que no son seus sinó de tots els tortosins per herència. Per no parlar de l'okupació automobilística "ad aeternam" d'una zona verda.
Impresentable allà on es vulgui.
Però clar, ser verd no mola! I jo ja estic morat i negre de tanta xoneria.
De fet repeteixo els mateixos arguments que vaig explicar quan l'ex-alcalde "Mariano Curto" pretenia asfaltar el Passeig de les Bicicletes. Compta tu! No t'has preguntat mai el perquè de tants de sots?
A cada cosa els seu argument. I no ho dic per fulminar el comerç de la zona centre. Arguments que es defensaven llavors. Ara, en tantes botigues tancades a tants llocs, aquests arguments de mantenir el parking cada cop tenen menys valor.
Qui és l'alien de blau? Clara blanca, el cap no aliniat amb la resta del cos ... fa yuyu.
ResponEliminaNo gasten el Poser Lluís. Un disseny de quatre quartos.
ResponEliminaXeic, xeic, si en diuen de tonteries els polítics! O es pensen que els tontos som natros?
ResponEliminaPos a mi la idea d'un restaurant al mig del pont me sembla bona,
ResponEliminaLes vistes serien fantàstiques i a lo millor "alguns" se n'acabarien d'adonar que l'únic que fa lleig en mig del riu és lo mamotreto del tio Kiko.
Sobre com s'hauria de fer,concesions etc... no en tinc ni idea, però de segur que ja esta inventat, per tan, això no hauria de ser cap obstacle.
La part curiosa per mi és la de sempre, mira si tenen dies 4 anys de legislatura que sempre han d'esperar a les precampanyes electorals, però ya sabem com funciona això de la política. Res de nou
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaSusanna, medita on posaries la cuina, els serveis, la despesa en climatització, la naturalesa intrínseca d'un pont, les xapusses que acaben fent, les concessions que ocupen altres possibilitast, tot aturat durant desenes d'anys al servei de quatre, com si no tinguéssem més vistes des de les bandes.
ResponEliminaNo veus que l'ajuntament, com amb els molinets o l'estadi, només vol mes calers per pagar als Bancs tant de dèficit com arrastra.
Ni l'Ebre és lo Sena, ni el Ter. Ni les construccions les fan en tantes garanties al final. L'Ebre no ens l'hem de jugar a l'iniciativa privada i els pont tenen sempre l'us de ponts.
Vas conèixer com era el Bar del Parc abans? Res a veure amb el desastre per a rics i ben vestits que és ara.
Del poble i lliure, que Guillermo Artimaña, q.e.p.d., no et dia res si el gaudies i no consumies, per que era parc. Lo que com no el va mantenir gaire i es va fer vell.. pos concessió i pasta per l'ajuntament. Poca pasta al meu parer. De tothom a quatre.
Faves contades. Males gestions=concessions sense muc.
Fantasmades com lo Parc Temàtic de Remolins o "Las Vegas" de l'Aragó. I els hotels, on son els hotels?
Tant de turisme s'acaba amb la pujada dels carburants.
Desastre ( exM**** ? ), trobes que Teodoro Gonzalez va deixar escrit que el passeig de les bicicletes no s'havia d'asfaltar mai ?
ResponEliminaDes de que tinc us de raó que he vist a aquella zona del parc com, a fires i festes, hi ha "caballitos" i la resta de l'any cotxes. Tan greu no ho trobo. Una altra cosa seria que ho donessin gratuïtament a una empres privada per a explotar-ho. El que és una vergonya son los clots que hi ha. Si deixen aparcar, el que han de fer és arreglar-ho.
I continuem decreixent població i amb més parats cada dia. Com per a fer més restaurants de luxe quasi tot el dia buits.
ResponEliminaLa vergonya, repeteixo Cucafera, és fer parkings a zones verdes.
ResponEliminaI tot depèn com entengues tu un parc, si amb cotxes o sense cotxes.
Les ocupacions en festes son limitades a una o dues setmanes. Temporals totalment. Els asfaltats perduren com el mercuri als llots del riu.
Vaja, si tornarem a la dependència de les families tortosines de pro i 'aristocràcia.
Es nota que t'agrada usar el parc per al que no és va fer.
Per cert, quants de llocs de aparcament hi ha a Tortosa - tots contats ? Se sap? Jo no en tinc ni idea pero trobo que hi ha molts. Quina és la proporció recomanada? Hi ha numeros, o vaig al Google?
ResponEliminaSobre fer un cafe al pont - sembla bonic, pero és una Proposta Electoral, per tant, no li dono ni 2 voltes al meu cap per ara.
Si saps qui soc, me'n alegro, ja em donaràs el gust de saber-ho jo també.
ResponEliminaT'aviso, ara porto melena. Igual dissabte a alguna paradeta, o amb una pancarta passejant "Lo Parc és nostre, fora cotxes dels aparcaments"! Com fa tants anys que repeteixo, con Sant Joan en el desert.
Fas bé Brian, jo en canvi ja li he posat cuina i water's, calculat els llocs de treball, inversions i amortitzacions. I les possibles comissions.
ResponEliminaPerò, acabo pensant igual que tu, però em subleva tanta hipocresia. I seguiré fotent la vara. La Marfanta crea addicció, i segons les investigacions recents, com el facebook i el twitter, fa segregar endorfines.
Pos mira, t'ho diré, per a mi ,la zona on s'aparca té tant de zona verda ( a banda catalogació legal ) com el meu pis. No sé que pot tindre de verd un lloc amb dos arbres i cap planta.
ResponEliminaI parlant de concessions, aprofitaments, famílies, aristocràcia i més demagògies poc contrastades, com és que jo, pel mercat municipal, no em puc moure amb llibertat absoluta i no tinc dret a una casella etc. ? Be deu estar tot regulat a l'efecte, no ? O tot es discrecional i arbitrari. ? Si es així informa'ns per favor, de segons què no hauríem de parlar com si estesem a la barra del bar.
Per cert, una cosa es que no agradi pels motius que sigui, però, posa com excusa que s'hauria de posar cuina i serveis.....a la torre Eiffel no n'hi ha de serveis, i esta més alt ?
Cuca, jo recordo quan el passeig de les bicicletes s'utilitzava per a anar amb bicicleta (era molt petita i tinc molta memòria). D'arbres n'hi havia més però es van fer vells i els van anar arrencan a poc a poc. A vegades s'hi instal·lava el Teatro Chino de Manolita Chen, per festes (no estava molt ben vist anar-hi, era una mica verd)
ResponEliminaEra quan des de l'avinguda de la Generalitat( del Generalísimo, llavors) no es veien les cases del costat del club de rem perquè la frondositat dels arbres ho impedia.
Ah, i funcionava la xurreria, que venia paperines de xurros i patates fregides. Ara faría bé l'ajuntament de treure'n les restes.
Susana Abella, sé que t'estimes molt el riu i per això mateix crec que si ho penses bé, no li cal cap vidriera al mig del pont del tren que l'únic que hi farà serà destorbar la vista que del riu tenim des de les vores. A mès a mès a la primera ventana es desmuntaria tot el sostre com no seria la primera vegada que passa a aquestes terres però, que els senyors enginyers de fora que dissenyen teulades ignoren (recorda el que ha passat al centre comercial d'Amposta i també el que va passar amb l'escala d'emergència del cap del Temple)
Yuca, tens raó, m'ho havia deixat, però jo era més de l'Argentino....
ResponEliminaEsta clar que l'Ebre no és ni el Senna ni el Ter, però res te a desmereixe'ls. Si la idea és bona per aquests dos rius, perquè no ho ha de ser per a l'Ebre. De molt `pitjors n'he sentit. Personalment em destorba mes el mamotreto del tio Kiko o que facin de les vores del riu, un carril asfaltat per als bicicleteros domingueros, mes val que els carrils els facin per dins ciutat perquè la gent pugue desplaçar-se en seguretat per la ciutat.
ResponEliminaTècnicament segur que esta inventat com fer les coses bé, per tant només cal que es vulguen fer bé.
De tot això el que em fa fàstic és que aquestes idees "brillants" surtiguen en etapa prelectoral, me sonen a "puedo prometer y prometo que si puedo por c..o te la meto". Per mi són una fotesa a la gent, enlluernar-los en coses que saben que no faran per no parlar de los coses que hi ha reals.
Això ho fan tots, des de el que prometia el parc temàtic, al del vint-i-cinquè pont, passant per mil i una promesa enganyabobos.
CIU a Tortosa li interessa fer vore que és mes sensible amb el riu que en etapes precedent, cosa que no fico en dubte. Per això totes aquestes propostes que hem vist durant els darrers dies, però només és de cara a la galeria, que hi ha a la pràctica d’aquesta sensibilitat?.
Mentre hem tingut la visita del Conseller de Terrritori i Sostenibilitat, i no ha dit ni mu sobre el riu i els regidors de CIU a l’ajuntament de BCN demanen la interconnexió de xarxes i aquí heu sentit dir alguna cosa a algun representant local? Pos n’hi ha que han estat presents o que saben que s’està plantejant aquesta situació, però...... ells calladets i a vendre la moto del restaurant al pont (per mi bona idea) o el passeig asfaltat dins del riu ...
Preferia una defensa mes clara del riu per part dels representants d’aquest territori, mes enllà del calendari electoral, lo demés són idees que poden ser bones o dolentes però nomes per distreure al personal. Algo així com lo que fa el “genial Mou” que parla de tot menys de futbol.
Un pregunta, si el pont fa 6 metre d'amplada, com poden posar restaurants i un pas per a vianants i Bicis? Si el carril Bici ha de fer com a mínim 3 metres.
ResponEliminaLa fina línia que hi ha entre propostes imaginatives i mentides premeditades.
Amic Giordano, la via verda ocuparà el pont actual. La zona lúdica es construiria en l'espai sobrant que ara hi ha a les pilastres, de les quals el pont només ocupa la meitat.
ResponEliminaUn espai públic, amb servei de pas, com a pont, que s'hauria d'adquirir i privatitzar, per aquest ordre.
ResponEliminaFantasmada on les hi hagin!
Per cert, al ridícul muntatge 3D, hi ha una biga mestra estructural feta desaparèixer, pel p. morro.
Bé Susanna, ni a Seine ni al Ter hi ha cap pont amb restaurant. Ho deia pel vent més que res, i la calor i fred, a combatre amb energia nuclear.
ResponEliminaAl Sena, està els bateau-mouche, de restaurants pel riu.
No cal tanta inversió com per a la vidriera pontífera.
Ça c'est tout!
Je emigre a un autre post.
Rien va plus!
Jouez mes politiciens!
Ho havia pensat Gustau, però no és el que apareix a la fotogràfia.
ResponEliminaHome, post llegeix-te la notícia o escolta't l'àudio, que crec que s'explica prou bé. La fotografia és només una imatge virtual, i potser no l'han fet prou bé. Però fixa't que les cafeteries estan construïdes per la part de fora (cara nord) del pont del tren.
ResponEliminaHo sento Gustau, havia llegit la noticia però no ho havia entès.
ResponEliminaPer altra banda ho segueixo veient inviable, el que s'hauria de fer és el que ha comentat el ferranmiquel, potenciem el casc antic i deixem-nos de Tonteries.
No passa res, home.
ResponEliminaSobre lo que dius, crec que potenciar el nucli antic és compatible amb aquest projecte. De fet, des del pont del tren ens canviarà la mirada del riu i de la Tortosa històrica. I no ens enganyem: el centre i part de l'Eixample, però també part de Ferreries, són cada vegada més "nucli antic".
Senyors/es del Marfanta,
ResponEliminaEl dia 3 de maig, Periodisme Juvenil, li fa una entrevista al senyor alcalde, aquest serà també igual que el de la protectora ARCA un dels temes a tractar, si teniu qualsevol pregunta o qualsevol opinió, jo li faré arribar unes quantes d'aquí del Marfanta i del meu bloc, qualsevol idea ja sabeu o contacteu en mi per aquí, que miro quasi totes les notícies o a traves del bloc!
Parole, parole, parole...los numeros no me surten per cap lloc. Voleu dir que l'amplada del pont dóna per a tant? i no seria més fàcil fer un passeig i posar la zona lùdica al extrems del pont?i encara volen fer un carril bici...i jo que me pensava que lo sinyor Bel tocava de peus a terra. Per què no fem del casc antic un parc de paint ball, les runes ja les tenim, i no li surtirà més barat i tot!!
ResponElimina