17 de gener del 2012

Campredó confia en què hi haurà canvis en el projecte de traçat de l’A7



L’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Campredó seguirà amb interès qualsevol canvi que el nou govern de l’Estat puga introduir en el projecte de la futur autovia A7, que l’executiu anterior va deixar pendent. Tant el poble de Campredó com l’Ajuntament de Tortosa van oposar-se de manera unànime al traçat que proposava el govern del PSOE, ja que trinxava el terme i separava el nucli de població de Font de Quinto amb un talús de dotze metres d’altura. El president de l’EMD de Campredó, Joan Sanahuja, ha explicat aquest dimarts, durant el seu pas per l’informatiu matinal Primera Columna, que ara per ara només saben que s’estava redactant un altre projecte d’impacte ambiental del possible traçat. Sanahuja ha remarcat que l’ideal seria que aquest tram de l’autovia de l’interior ja estigués fet, però ha advertit que Campredó no pot acceptar una solució tan agressiva amb el territori com la que plantejava el govern anterior.

D’altra banda, el president de l’EMD també ha fet un balanç positiu del primer any d’aquesta administració local, ara que el proper 27 de febrer es complirà el primer aniversari de la seua posada en funcionament. Segons Sanahuja, aquest primer any ha servit per activar la nova administració, fer el traspàs de funcions des de l’Ajuntament de Tortosa, i també per apropar el poble de Campredó a la crua realitat de la crisi. Tanmateix, el fet de ser EMD permet a Campredó poder optar a les línies de subvencions que ofereixen les administracions superiors i generar els seus propis recursos.

De fet, Sanahuja ha assenyalat que estan estudiant de quina manera podrien afrontar la part que els correspon pagar de l’ajut del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya. En concret, el seu projecte és la cobertura de la pista poliesportiva, amb un pressupost de 340.000 euros. Però si el Departament de Governació no els millora les condicions de finançament, optarien per una altra actuació més assumible per a l’EMD de Campredó.

3 comentaris:

  1. Algun alcalde o diputat del territori podria demanar al Ministeri de Foment que executés una fase més de la A7, deixant pendent el traçat definitiu per Campredó? Perquè fins l'Ampolla no n'hi ha problemes amb el traçat, no?

    Perdoneu, però algú ho havia de dir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Emili, fixa't que el tram ebrenc de la futura A-7 és La Jana-Perelló. Això és perquè entre El Perelló i l'Hospitalet de Llobregat també hi ha un buit important en el projecte. La "culpa" no és només de Campredó i Font de Quinto. Aquí hi ha més...

      Elimina
  2. Doncs ja és hora que algú digués clar que la continuació natural de la A7 és la fase Central Nuclear de Vandellós-L'Ampolla. Anem a construir d'una vegada i deixem el traçat polèmic per endavant. A aquest territori no hi ha costum d'anar per feina.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta