29 de maig del 2012

El Consell Comarcal del Montsià alerta d'un frau per canviar de companyia elèctrica

El Consell Comarcal del Montsià ha avisat que hi ha persones que es dediquen a anar porta a porta per les llars de la comarca, tot proposant i oferint, entre d'altres serveis, "millorar, adaptar o revisar la facturació elèctrica". Aquests treballadors tenen per objectiu final obtenir la contractació amb altres comercialitzadores diferents a la de la persona consumidora, tot fent-li signar documentació de canvi d’empresa i subministrament, sense que l'usuari se n’adoni. La forma de treballar és ràpida, demanen documentació, estenen ràpidament la nova documentació per a la signatura, i d’aquesta manera, no donar temps els consumidors a rumiar-s’ho, consultar el tema o negar-s'hi.

Davant d’aquesta situació, el Consell Comarcal del Montsià ha recomanat que no es done cap dada ni còpia de cap tipus de factura, ni d’aigua, ni de llum, d’on es puguen extreure les dades personals. A banda, en el cas d’haver-se fet la contractació, en tractar-se d'una venda a distància, les persones consumidores disposen de set dies des de la signatura per revocar el contracte amb la nova comercialitzadora. Així, es recomana que es face de forma que en quede constància d’haver sol·licitat l’anul·lació del contracte. En aquest supòsit, el consumidor no està obligat a donar cap mena d’explicació de per què es dóna de baixa.

2 comentaris:

  1. Aquesta empresa,que ofereix canviar de ompanya electrica, Com es diu ?????

    ResponElimina
  2. Aquí esta la "madre del cordero" merche. els que ofereixen el canvi son de Gas natural/Fenosa, A més potser que els comercials portin una identificació penjada on posi el nom personal i el de l'empresa, amb la qual cosa tractant-se d'un empresa prou coneguda, d'entrada, reben el benefici del dubte. Per acabar d'adobar-ho Endesa ( que és la companyia de la majoria aquí ) va comprar a principis d'any a Gas Natural Fenosa 250.000 clients de Madrid i van pels domicilis oferint com a comercialitzadora els seus serveis. El problema està, efectivament, amb la forma d'oferir-los. El que no diuen al Consell Comarcal ( al menys a la noticia ) és la forma d'entrar a les cases: Sistemàticament ( a mi 4 vegades i altres veïns que ho he escoltat ) el que fan és demanar-te la factura per veure si et fan el descompte. La meua resposta -irònica- en forma de pregunta, sempre és la mateixa: "Com és possible que Endesa m'enviï una persona a casa meua a preguntar-me si en fan un descompte a la factura quan son ells els que em facturen ? Avui dia, que tot és fa per telèfon.... Sap què, pos si no em fan el descompte, que me'l facin" Lògicament no és res més que un enganyifa per tal que els ensenyis la factura i a partir d'aquí poder comparar la teua facturació i import amb el d'ells. Tan simple com barroer. Òbviament si et poses en contacte amb la companyia i els dius el que fa el cas et diran que es una cosa del comercial que, com sol ser d'empreses externes, ja se sap......

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta